Beantwoord

Status levering interactieve TV

  • 4 May 2021
  • 9 reacties
  • 74 keer bekeken

Reputatie 1

Volgens de status update van mijn bestelling in Mijn KPN, kan de KPN-interactieve-tv worden aangesloten. De verbinding is in orde volgens uw e-mail.Activatie mogelijk sinds 3 mei.

Wanneer worden utp-kabel, afstandsbediening, pincode en decoder geleverd ?

Hoeveel tijd zit er tussen de administratieve verwerking van activatie en levering hardware ?

icon

Beste antwoord door Jasper van KPN 7 May 2021, 18:52

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7

Hoi @van galen, als je tv toevoegt aan het abonnement wordt de apparatuur en de codes (abonnementsnummer en pincode) naar je gestuurd. Die zou normaal gesproken binnen enkele werkdagen in huis moeten hebben na het doen van de wijziging. Ik zie dat je er inmiddels ook al over hebt gebeld en dat daarbij een melding is aangemaakt naar een achterliggende afdeling zodat zij mee kunnen kijken naar de wijziging. Ik zie verder nog geen meldingen over de wijziging, ik hou dit ook voor je in de gaten en ik kom er op terug!

Reputatie 1

Dank voor je reactie. Blijkens een recent telefoontje van KPN stond de overstap naar glasvezel (6weken geleden geactiveerd) administratief nog open. De achterliggende afdeling zal nu worden verzocht om toezending van de hardware. Graag dossier nog blijven volgen.

Reputatie 7

Ik zie ook dat de wijziging naar glasvezel nog niet volledig afgerond lijkt te zijn, Daardoor blijft deze order hangen, de Experia Box is nu wel op het glasvezelkastje aangesloten? Hoe is de wijziging naar glasvezel precies gegaan, was dat een overstap naar ons toe of alleen een wijziging? Bij de order zie ik namelijk ook een notitie over een overstap van een andere provider, vandaar dat ik me dat afvraag.

Zou je voor de zekerheid ook de  Experia Box terug kunnen zetten naar de fabrieksinstellingen?

Reputatie 1
  1. De overstap van koper naar glasvezel was een aanbod van KPN
  2. de afstemming tussen KPN provider en KPN netwerk was slecht
  3. er is/was geen sprake van een andere provider
  4. na bezoeken door 4 KPN monteurs is de omzetting in de wijkcentrale uitgevoerd, de juiste glasvezelbox geplaatst en aangesloten op de experiarouter (incl. reset naar fabrieksinstelling en check door kpn monteur)
  5. de omzetting naar glasvezel blijkt voor KPN provider administratief geen integraal proces (to-say-it-mildly)
  6. vriendelijk doch dringend verzoek om deze hele glasvezel-operatie nu ook administratief af te ronden en te sluiten (de aansluiting werkt reeds 6 weken !)
  7. tot slot, kan nu ook svp de bestelling van KPN-tv weer worden opgepakt en verwerkt

Dank voor uw aandacht voor mijn “case”

Reputatie 7

Dat is een duidelijke samenvatting @van galen, dank je. Punt 7 en 6 hebben met elkaar te maken, als de wijziging naar glasvezel nog niet volledig afgerond is kan de volgende order niet doorlopen. Daarom is de achterliggende afdeling aangestuurd zoals ik al noemde, zij zijn daar mee bezig. Het is meer dan 1 druk op een knop, want dan was het al gedaan. Wat me nog niet duidelijk is aan de had van je punten, is of je de reset nu ook nog een keer hebt gedaan, of dat het alleen eerder door de monteurs is gedaan? Die reset kan de achterliggende afdeling helpen doordat het modem zichzelf dan aan wil melden over het glasvezel signaal, dus zou je die alsnog kunnen doen als je die nu nog niet gedaan hebt?

Reputatie 1

Op 8-5 nogmaals een reset uitgevoerd.
In het e-mail dossier is te zien dat KPN onderzoek heeft gedaan naar de verbinding en die voor akkoord / geschikt heeft gegeven.
Het onderzoek vloeide voort uit de bestelling van KPN-TV

Hoi @van galen . We hebben op de achtergrond wat reparaties uitgevoerd. Heb jij daar de gunstige effecten van gemerkt? Is er nieuwe communicatie binnen gekomen?

Reputatie 1

Hallo Erwin, Dank voor je reactie. Inderdaad een verbetering waargenomen (snelheid ?). Ook alle noodzakelijke zaken - als onderdeel van KPN-TV - ontvangen. Meer in het algemeen; vragen hielp en daarmee kan het proces verbeterd :)

Goed om te lezen dat het nu allemaal werkt. Mocht je ooit andere vragen hebben, weet je ons te vinden.