Beantwoord

STB-NMC-400 met Unifi US-8-60W switch

  • 20 July 2021
  • 16 reacties
  • 91 keer bekeken

ik heb sinds 2 weken ook dit probleem alles al vervangen  qua kabels nieuwe software op de ontvangers maar  het fwnomeen blijft zich voor doen.

ik heb echter wel tv onvangers uit het telfort tijdperk en die zijn al oud.

wie weet een oplossing

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

 

icon

Beste antwoord door wjb 20 July 2021, 17:11

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Reputatie 7

Als je nog de Motorola 1853 hebt, ruil die dan om via deze KPN Servicetool.

oke dank ik heb een vink gezet onder deze ontvanger en dan stopt het programma.

afspraak maken kan niet dus wordt hij nu omgeruild of niet?

 

Reputatie 7

oke dank ik heb een vink gezet onder deze ontvanger en dan stopt het programma.

afspraak maken kan niet dus wordt hij nu omgeruild of niet?

Ik denk het niet, hij wordt pas omgeruild als je een bevestiging op jouw scherm hebt gezien.

Het is de laatste tijd blijkbaar echt armoe troef met die KPN servicetools. Ik ben benieuwd wanneer er eens een keer iets wel goed loopt.

Bel anders klantenservice om dat ding om te ruilen. Die lui zullen wel weer zeggen dat dat niet gaat omdat hij het nog doet :confounded: , maar laat je dan niet met een kluitje het riet in sturen, je hebt gewoon "recht" om dat ding te ruilen.

Bij mij is de foutmelding ook weer terug sinds vorige week, maar ik heb nog niet geprobeerd of de eerder genoemde stappen het weer oplossen deze keer. Probeer het binnenkort een laat het hier weer weten.

ik denk dat het in de laatste software update zit ik ga ze terug zetten naar fab instelling en zie dan wel weer.

Reputatie 7
Badge +30

Beste @adleget, welkom! Als jij deze problemen met Motorola ontvangers ervaart, raad ik je inderdaad aan deze via onze servicetool om te ruilen. Mocht dat niet zo zijn, laat het gerust even weten als het na het terugstellen naar de fabrieksinstellingen nog zo is. 

vandaag i s het gelukt om de motorla omruil aan te vragen .

dus dat is gedaan .

ik hoop dat ik er dan vanaf ben hoewel 1 van de mede forum gebruikers dacht dat hij ervan af was en daar is het toch ook weer teruggekomen.

lijkt mij toch dat er wat niet goed is in de recentelijke update te meer omdat er voordien gen enkel probleem was met de ontvangers

Reputatie 7
Badge +30

Fijn dat het omruilen gelukt is! We krijgen hier niet superveel opmerkingen/vragen over, dus ik durf nog niet te zeggen of het wel of niet opgelost gaat zijn met de nieuwe ontvanger. Laat het hier vooral weten als je toch nog ergens tegenaan loopt.

Reputatie 7

lijkt mij toch dat er wat niet goed is in de recentelijke update te meer omdat er voordien gen enkel probleem was met de ontvangers

Dit fenomeen lijkt inderdaad op te treden sinds het nieuwe menu op de TV ontvangers geïntroduceerd is en deze daarmee ook op het nieuwe TV platform van KPN aangesloten zijn.

lijkt mij dat men dan toch laat weten wat ze eraan gaan denken te doen.

en niet stoppen bij het vragen als er nog wat is laat het dan even weten.

komt niet erg pro actief over

 

Reputatie 7

lijkt mij dat men dan toch laat weten wat ze eraan gaan denken te doen.

en niet stoppen bij het vragen als er nog wat is laat het dan even weten.

komt niet erg pro actief over

 

Ze weten zelf ook niet waarom die melding optreedt anders dan dat ze weten dat de verbinding met TV ontvanger voor het afleveren van de TV stream dan verbroken is.

Ze leggen "de schuld" snel bij het netwerk van de abonnee, maar er zijn aanwijsbare cases waarbij er ALLEEN componenten van KPN in de verbinding tussen TV ontvanger en KPN TV platform aanwezig zijn en de oorzaak dus wel bij een component van KPN MOET liggen.

Gelukkig heb ik er zelf geen last van, maar ik kan probleemloos deze melding simuleren door de IGMP proxy server op mijn EdgeRouter te stoppen.

lijkt mij een kwestie van elimineren, wat is het laatst veranderd ja juist de software dus zoek je het daar.

Reputatie 7

lijkt mij een kwestie van elimineren, wat is het laatst veranderd ja juist de software dus zoek je het daar.

Was het maar zo eenvoudig, een hick-up in de verbinding die voorheen niet tot een timeout leidde en nu wel kan al voldoende zijn.

Met het nieuwe menu op de TV ontvanger is ook de hele back-end vervangen en dat maakt het gebied om eliminatie toe te passen best aanzienlijk.

Dat een minder goed werkende "draadloze" verbindingsset of een broadcast storm veroorzaakt door Sonos apparatuur de kans op zo'n hick-up vergroot moge duidelijk zijn en die oorzaken zijn eenvoudig te elimineren. Vandaar dat KPN ook altijd begint met de bal bij de abonnee te leggen en hem/haar te laten onderzoeken of een oorzaak op het thuisnetwerk aanwezig is.

Het probleem is dat het heel stil wordt bij KPN als blijkt dat alle mogelijke oorzaken op het thuisnetwerk geëlimineerd zijn en de melding nog steeds optreedt. Het is aantoonbaar dat de oorzaak niet altijd (of misschien zelfs wel vaak niet) in het thuisnetwerk gezocht moet worden. Ook ik vind het ronduit schandalig dat dit issue al ruim een jaar speelt en er nog steeds geen éénduidig stappenplan ligt om dit issue te tackelen.

 

 

tja kpn

Reputatie 7
Badge +30

Mocht je tegen deze foutcode aanlopen met de nieuwe ontvanger, hoor ik het natuurlijk graag van je! 

Uiteraard hoort u dan van mij middels dit forum