Beantwoord

STB-ZAP-01 is weer terug, op alle zenders

  • 10 May 2021
  • 4 reacties
  • 1468 keer bekeken

Reputatie 1

Op alle zenders nu.

Dit ter mededeling aangezien er kennelijk toch niets aan te doen is als ik het zo lees. 

icon

Beste antwoord door Dennis Schreve 10 May 2021, 21:03

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Goedenavond @Diemen muziek, welkom! Heeft u dit al eens geprobeerd?

Of dit?:

1. Start je Experia Box (modem) opnieuw op

Lees eerst deze beschrijving goed door (of maak er een foto van). Bij het herstarten van je modem valt ook je internetverbinding weg.

- Haal de stekker(s) van je modem uit het stopcontact.

- Wacht 10 seconden.

- Stop de stekker(s) van je modem weer in het stopcontact.

- Wacht 10 minuten tot je modem weer helemaal opgestart is.

- Controleer of het Internet/Online lampje knippert of groen brandt.

- Je modem is herstart.

Tip: gebruik onze Servicetools om zelf je televisie-, bellen- of internetproblemen op te lossen.

 

2. Reset je KPN Box (modem)

Wanneer je bij je modem een reset uitvoert, dan worden alle instellingen van het modem terug naar de fabrieksinstellingen gezet. Dat betekent dat al je persoonlijke wijzigingen in het modem verwijderd worden. Ook moeten je aangeloten producten (zoals een smart thermostaat) mogelijk opnieuw aansluiten.

Tip: lees eerst deze beschrijving goed door (of maak er een foto van). Bij het resetten van je modem valt ook je internetverbinding weg. Het resetten van je modem kan op twee manieren:

 

Gebruik de Servicetool Fabrieksinstellingen

Je kunt je KPN modem het makkelijkst resetten via de Servicetool Herstellen Fabrieksinstellingen Experia Box Modem. Dit werkt alleen als je thuis bent.

 

Handmatige reset van de KPN Experia Box V10 en V10a

- Steek een pen, een paperclip of ander puntig voorwerp in het gaatje ‘reset’. Je vindt het reset gaatje naast de stroomkabel, aan de zij- of achterkant van het modem.

- Houd deze een aantal seconden ingedrukt.

- Laat de pen of ander puntig voorwerp direct los als het 'Power' lampje rood gaat branden. De KPN Experia Box start nu opnieuw op en zal persoonlijke gegevens in de KPN Experia Box terugzetten. 

Laat de KPN Experia Box 30 minuten aanstaan en onderbreek de procedure niet! Na de reset moeten de lampjes ‘Power’, ‘Services’ en ‘Internet’ weer branden.

Weet je na de reset van de modem, je wifinaam en wachtwoord niet meer? Wijzig deze dan thuis via de 'Servicetool wifi naam en wachtwoord wijzigen'.

Laat u me nog even weten of het gelukt is en geholpen heeft?

Reputatie 1

Het probleem is opgelost. Heel apart. 

Dat is ook wel het vervelende hier aan. Je kan resetten wat je wilt maar het probleem dient zich niet op een vaste basis aan, maar is wel terugkerend.

Ik heb hetzelfde probleem met de netwerkmelding bij mijn moeder. 

Dit was ik ook het meest vervelende struikelblok toen ik als repair tech werkte. Je kan de vinger er niet goed opleggen op het gegeven moment omdat het zo wisselend os. 

Reputatie 7
Badge +22

Beste @Diemen muziek,

Wat fijn dat het probleem is opgelost, op deze pagina kun je je foutcode intoetsen. Dan wordt er verteld wat het is, nu kan ik jou vertellen wat STB-ZAP-01 inhoudt: 

Dit is een fout bij het afspelen van een on demand film/serie, een opname of bij het terugkijken van een programma.

Probeer het eerst nog een keer, in de meeste gevallen krijg je dan weer beeld.

Blijf je de storing houden? Dan kun je onderaan deze site je postcode en huisnr. intoetsen.

Reputatie 7
Badge +19

@Diemen muziek Fijn om te lezen dat het inmiddels weer werkt. Ik hoop dat het zo blijft. Mocht het onverhoopt toch terugkomen, dan zijn de tips van Dennis goed om door te lopen. Laat het dan ook gerust hier weten als je er niet uit komt, dan helpen we je verder.