Beantwoord

STB-zap-03/3 HAL bij kijken opnames NPO 2 Extra

  • 22 May 2021
  • 20 reacties
  • 339 keer bekeken

Reputatie 3
Badge

Sommige opnamen kon ik tot voor een paar dagen perfect terugkijken, maar ineens krijg ik de melding STB-zap-03/3 HAL-layer en er staat iets bij over een netwerkstoring. Ander programma's kan ik terugkijken, maar dan stopt de opname ineens en moet ik de ontvanger herstarten. Wat is hier aan de hand? 

Admin: Titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Alexandra van KPN 24 June 2021, 08:51

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

20 reacties

Reputatie 3
Badge

Aanvulling: nog eens goed bekeken en de melding “STB-zap-03/3 HAL-layer” komt ALTIJD voor als ik programma's van “NPO2 extra” van meer dan 2 à 3 dagen geleden wil terugkijken of afdraaien als ik ze heb opgenomen. Bij programma's  van andere zenders heb ik hem (nog) niet gehad maar ik  kijk natuurlijk niet naar alle zenders...

Reputatie 7
Badge +19

Hi @MartdM, wat gek dat je ineens last hebt van deze foutmelding. Goed dat je het aankaart.

Opvallend dat het (voor zover je gemerkt hebt) alleen speelt op NPO 2 extra. Heb je één of meerdere tv-ontvangers thuis, en welk type is het? Helpt het als je de tv-ontvanger een frisse start geeft? En hoe gaat het kijken van opnames via tv.kpn.com of via de iTV app op telefoon of tablet? Ik ben benieuwd of dat verschil maakt. 

Reputatie 3
Badge

Goedemiddag,

Dank voor je reactie

  • Ik heb één ontvanger in gebruik: Arris VIP 2952 VZ
  • Een “frisse start” heeft niet geholpen
  • Ik kan de opnames WEL terugkijken via tv.kpn.com 

vriendelijke groeten,

Mart

Reputatie 3
Badge

Helaas niets meer gehoord en het probleem bestaat nog steeds….

Reputatie 3
Badge

:thumbsdown: !

Reputatie 7
Badge +19

@MartdM Het kan op het forum een paar dagen duren voordat je een reactie krijgt. Als je liever meteen verder geholpen wordt, waarvan ik me kan voorstellen dat dat in bepaalde situaties wenselijk is, kan je natuurlijk ook gerust bellen of chatten met onze klantenservice.

De Frisse Start heeft niet geholpen lees ik, opvallend dat je de opnames wel bekijken kan via tv.kpn.com. Het lijkt er dus toch op dat de tv-ontvanger geen goede verbinding met het netwerk/de opname krijgt. Hoe is de tv-ontvanger verbonden met de  Experia Box? Overigens, als ik je gegevens erbij pak, zie ik twee tv-ontvangers bij je gegevens staan. Ik begrijp dat je er eentje gebruikt. Is de tv-ontvanger even terug mogelijk vervangen?

Reputatie 3
Badge

OK, ik moet meer geduld hebben ;)

Er loopt één netwerk/UTP kabel van 5 meter lang zonder onderbrekingen o.i.d. van de Experia Box naar de ontvanger, Ik heb alle verbindingen een keer los gehad en weer vastgemaakt en ik heb de ontvanger verwisseld met de  andere die ik niet in gebruik had.

Het probleem blijft:
Alleen bij NPO2 extra kan ik opnames die ouder zijn dan twee dagen niet bekijken en ik kan ook niet terugkijken naar zaken die langer dan twee dagen geleden zijn uitgezonden. Opnames van minder dan twee dagen oud kan wel en ik kan de recente programma's ook terugkijken.

groeten,  Mart

Reputatie 7
Badge +19

@MartdM Hi Mart, dankjewel voor de uitgebreide uitleg en het testen! Heel opvallend dat dit alleen speelt op NPO 2 en dat het op beide tv-ontvangers gebeurt. Ik doe intussen navraag bij de specialisten hierover, ik hoop binnen een paar dagen meer te weten. Ik laat het je weten zo gauw ik nieuws heb. Mocht er aan jouw kant iets veranderen, of als je intussen vragen hebt, laat het gerust hier weten.

Reputatie 7
Badge +19

@MartdM De specialisten zijn al met het onderzoek gestart, op het eerste oog hebben ze geen gekke dingen gevonden. Daarom gaan ze verder onderzoek en testen doen. Ik laat het je weten zo gauw ik iets van ze hoor.

Reputatie 3
Badge

vandaag heb ik  geïnformeerd bij twee bekenden, beiden KPN klanten. Een in Almere en een in Maarsen. Zij hebben exact hetzelfde probleem, alleen hadden ze nog niet geprobeerd NPO2 extra terug te kijken!!  

Reputatie 3
Badge

...ben ik nou de enige de NOP2extra opneemt en terugkijkt :rolling_eyes: ??

Reputatie 7
Badge +19

...ben ik nou de enige de NOP2extra opneemt en terugkijkt :rolling_eyes: ??

Nee hoor, dat lijkt me sterk :) Ik heb intussen een nieuwe update van de specialisten ontvangen. Er is een issues gevonden, er wordt aan gewerkt. Ze verwachten in de komende dagen te kunnen zien tijdens testen of dit al effect heeft gehad. Met andere woorden, we moeten nog even geduld hebben maar er wordt aan gewerkt. Zo gauw ik nieuws heb, laat ik het je weten.

Ik heb precies hetzelfde probleem, alleen bij opnames van NPO2Extra. Ik hoop toch voor een snelle oplossing...

 

Reputatie 7
Badge +19

@Antonia31h en ook @MartdM Goedemorgen. Er wordt nog aan gewerkt, ik heb nog geen update van de specialisten ontvangen. Ik heb gevraagd om een update. Zo gauw er nieuws is, laat ik het hier weten!

Reputatie 3
Badge

Goedemorgen, het ziet er naar uit dat terugkijken weer lukt, maar bij programma's die ik had opgenomen krijg ik nog steeds de foutmelding 

Reputatie 7
Badge +19

Goedemorgen, het ziet er naar uit dat terugkijken weer lukt, maar bij programma's die ik had opgenomen krijg ik nog steeds de foutmelding 

Hi Mart, dankjewel voor het seintje! Dat lijkt een stap de goede kant op dus. Ik weet dat het onderzoek nog loopt, dus ik heb jouw reactie meteen doorgezet en gevraagd om meer info. Ik laat het je hier weten zo gauw ik reactie heb.

Reputatie 7
Badge +19

@MartdM Goedemorgen, de specialist bevestigt dat het terugkijken weer goed moet gaan, dus dat klopt 🙂 Er wordt nog aan gewerkt om te kijken of ze al gemaakte opnames die problemen hebben kunnen herstellen. Ze kunnen niet met zekerheid zeggen of dat lukt, dus ga er voorzichtig toch maar vanuit dat dat niet lukt. Heb je al nieuwe opnames gemaakt en werken die goed? Mocht dat niet goed gaan, dan ontvangen de specialsten graag voorbeelden om het te onderzoeken.

Reputatie 3
Badge

OK, ik zal een testopname maken. 

Reputatie 3
Badge

..inmiddels heb ik drie testopnames geprogrammeerd. Omdat het altijd een paar dagen duurde voor het probleem zich voordeed even afwachten hoe het gaat.

Maar bij één opname ging het meteen mis:
25 juni 6:00 Beethoven sonates
Hij staat wel in de lijst, maar meteen toen ik wilde afspelen kreeg ik de melding: 
“Afspelen mislukt
Het programma kan niet worden afgespeeld door een probleem in het netwerk
Probeer het later nog eens
(STB-zap-01 - Video niet gevonden)”

"later nog eens proberen” werk niet en ik kan ook niet afspelen via https://tv.kpn.com/

Reputatie 7
Badge +19

@MartdM Dankjewel, ik koppel dit terug naar de specialisten. Goed om te weten dat 't zowel speelt via de tv-ontvanger als via online tv kijken. Hoe gaat het met de andere opnames, werken die wel goed?