Steeds terugkerende foutcode 11 en sneeuw

• 17 september 2013
  • 6 reacties
  • 12676 keer bekeken

Reputatie 1
Hallo,

Ik heb foutcode 11 op de tv-ontvanger staan. Heb dus geen beeld. Ontvanger geeft aan dat ie geen verbinding met internet heeft. Internet is overigens wel aktief. Internet tv op smarttv doet het wel (netflix e.d.) Ook internet op de pc doet het..

Zo nu en dan krijg ik beeld na herstarten tv-ontvanger. Gaat dan tijdje goed en en komt na verloop van tijd weer terug in fout 11. Ook heb ik tussentijds "sneeuwbeeld".

Onderstaande stappen  meerdere malen uitgevoerd:

Stap 1:

Zet je tv‑ontvanger 30 seconden in stand‑by met de afstandsbediening (stand-by knop zit rechts boven).

Stap2:

Trek de voedingskabel uit het stopcontact van je tv-ontvanger.

Stap 3:

Schakel de KPN Experia Box uit door de stroomadapter uit het stopcontact los te halen.

Stap 4:

Wacht 10 seconden en sluit de stroomadapter weer stevig aan op het stopcontact.

Stap 5:

Wacht tot de lampjes [Power] en [Broadband] of [(A)DSL] branden op de KPN Experia Box.

Stap 6:

Steek de stekker in het stopcontact en zet de tv-ontvanger aan met de afstandsbediening (stand-by knop zit rechts boven).

Deze stappen hebben niet het gewenste resultaat !

Kan iemand mij helpen ? Alvast bedankt !

6 reacties

Reputatie 3
Badge
Hallo Gizmo23,

Foutcode 11 wordt overwegend veroorzaakt door een verminderd of zelfs slecht signaal vanaf de Experia Box naar de TV-ontvanger. Het feit dat het internet probleemloos lijkt te werken is overigens alvast positief.

De belangrijkste vraag is hoe de TV-ontvanger verbonden is met de Experia Box. Is dit middels een rechtstreekse netwerkkabel of is er in het traject sprake van een Draadloze Verbindingsset (witkleurige adapters die het signaal deels via het lichtnet verzenden, ook wel DVS genoemd)? 

Indien je o.a. gebruik maakt van een DVS dan zijn er enkele zaken die je goed dient na te lopen:

- Zitten de betreffende adapters op een eigen stopcontact en zijn de naastgelegen stopcontacten vrij?
- Is de verbindingsset al voorzien van de nieuwste software: http://tinyurl.com/n57vfk3 ?
- Merk je een verschil in TV-kwaliteit afhankelijk van het tijdstip of zelfs de dag?
- Is het mogelijk tijdelijk de TV-ontvanger met een rechtstreekse netwerkkabel aan te leggen om zo uit te sluiten dat het probleem feitelijk niet in de TV-ontvanger of de Experia Box zit?

Mocht je ondanks bovenstaande stappen en tips geen verbetering opmerken dan wil ik dit graag nog voor je nakijken op afstand om je zo verder te adviseren. Wil je in dat geval per privébericht je postcode, huisnummer en contractnaam doorgeven?

Met vriendelijke groet,

Jorn

Reputatie 1
Bedankt voor je reactie.

Ik maak geen gebruik van een DVS. Heb de ontvanger aangesloten dmv een kabel.

Heb sinds gisteren geen foutcode 11 meer gehad, maar wel met enige regelmaat een volledig paars beeld. Na het herstarten van de ontvanger is dit opgelost. (voor zo lang als het duurt)

Opnieuw herstarten op zich geen probleem natuurlijk, maar te vaak kan wel vervelend zijn.....

Reputatie 3
Badge
Dat kan ik me goed voorstellen. Zullen we afspreken dat we kijken hoe het nu gaat en als het probleem zich binnen de kortste keren toch weer voor doet, dat je mij een privébericht toestuurt ter notificatie?

Met vriendelijke groet,

Jorn

Reputatie 3
Badge +2
Beste Gizmo.

Soms is een reset niet voldoende, en moet ook de software opnieuw geladen worden. Hierbij een link waarbij de ontvanger volledig wordt gereset en software opnieuw geladen. http://forum.kpn.com/t5/Televisie/Decoder-resetten/m-p/15493/highlight/true#M2049
Goedendag

Ook ik heb dit probleem
Zojuist alles uitgehad, alles nagelopen en toen had ik beeld, nu 10 minuten later is alles weer weg
Ik zit er nu al zon 2 weken mee dat mijn tv doet wanneer hij het wilt en wanneer hij ermee stopt.

foutmelding 11 en foutmelding 303 zijn vaste voorbij komers.

Hopelijk weet iemand hier iets voor.

Miranda

Reputatie 3
Badge +2
Beste Miranda.
Ik ga er vanuit dat je ontvanger met de draadloze set is verbonden? Beide foutmeldingen wijzen op een slechte verbinding tussen itv-ontvanger en modem, waarschijnlijk veroorzaakt door de draadloze set. Welke kleuren hebben de icoontjes op de draadloze set.

Gr Kees

Reageer