Beantwoord

stilstaand beeld

• 16 september 2013
  • 10 reacties
  • 5346 keer bekeken

Hoi,

Misschien heeft iemand een tip, we hebben nu 4 week interactieve tv van kpn bijna elke avond moet ik de tvtuner aan en uitzetten want dan blijft het beeld stilstaan, zap ik dan verder naar een andere zender geeft het zwart beeld.

Heb de witte experiabox v8, en we gebruiken een  draadloos setje voor tv, tvtuner is met hdmi aangesloten.

(HD)Beeld is verder prima.

Wie weet een oplossing.

Grtz Johan

icon

Beste antwoord door JohanGunst 19 september 2013, 20:20

Nou de DVS is verplaatst en tot nu toe nog geen stilstaand beeld, ik post over ongeveer een week hier weer een bericht en laat dan weten hoe het er voor staat.

Groet Johan

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 6
Badge +7
click me

demie1000, bedankt voor de tip maar alle lampjes zijn ok bevonden dus dat is het niet.

Reputatie 7
Dit heb ik ook. Geluid en menu's/Gids/e.d. werken wel perfect. Er zijn al meerdere topics over dit onderwerp.

Reputatie 5
Badge +11
Hoi Johan, 

Ik lees in jouw post dat je de draadloze verbindingsset gebruikt (DVS). Het is van belang dat je de draadloze sets op de juiste manier aansluit; 

De DVS dient op een stopcontact aan de muur aangesloten te worden. Naast de DVS mag in hetzelfde stopcontact geen ander elektrisch apparaat aangesloten worden. Ook bij de ExperiaBox (waar hetzelfde apparaat zit) mag dit niet het geval zijn. 

De juiste manier van aansluiten is als volgt; alle overige elektrische apparaten mogen in een verlengdoos geplaatst worden. De verlengdoos dient aangesloten te zijn op de DVS zelf. Hierin zit een storingsfilter. Let ook op apparaten in een ander stopcontact in de buurt van DVS. Ook dit kan een storing geven.

Indien je dit al goed hebt aangesloten, hoor ik graag van je. Dan kijken we verder.

Met vriendelijke groet,

Burhan

Hoi Burhan,

Hmm, ik heb eigenlijk alles aangesloten zoals jij zegt maar bij  1 van de stopcontacten waar de DVS is aangesloten zit een lichtschakeling boven in hetzelfde paneel.

Nu wil ik de DVS wel in een ander stopcontact drukken maar dan is de snoer naar de experiabox te kort, weet jij misschien welk type snoer ik nodig heb zodat ik een langere kan aanschaffen.

Groet Johan

Reputatie 6
Badge +7
utp cat5\

UTP

Reputatie 5
Badge +11
Hoi Johan,

Inderdaad heb je een CAT 5 kabel nodig zoals de afbeelding hierboven. Ik hoor graag van je of dit het probleem heeft opgelost. Mocht dat niet zo zijn, dan zijn er nog genoeg zaken die we kunnen proberen.

Met vriendelijke groet,

-Burhan-

Nou de DVS is verplaatst en tot nu toe nog geen stilstaand beeld, ik post over ongeveer een week hier weer een bericht en laat dan weten hoe het er voor staat.

Groet Johan

Reputatie 1
Sinds enkele weken hebben wij ook een V8 modem met interactieve tv.

Ik heb vanuit het modem één cat5 rechtstreeks naar mijn tv ontvanger in de woonkamer op poort 3.

Op poort 2 heb ik de 2de ontvanger gekoppeld naar de 1ste verdieping slaapkamer.

De gigabitswitch heb ik op poort 1 van het modem en vanwege de gigabit netwerkadapters nu bekabeld een perfect werkend netwerk met een gemiddelde doorvoer snelheid van 320Mb.

De tv ontvangers werken bij ons feilloos.

Wij hebben nog ADSL2  +_ 21Mb en gaan later dit jaar over op glasvezel....

Ben tot nu toe zeer tevreden, veel beter dan mijn ervaring met Ziggo in elk geval.

Ook telefonie geen problemen.

Enige min punt is de doorvoersnelheid van het wifi van deze V8 maar dat wil ik oplossen door een wifi router te plaatsen op een centrale bedraade aansluiting in het huis. Zo zal het bereik voor de wifi phones en de tablets beter worden.

Ons vorige modem de H220 had een heel sterk en snel wifi maar weer geen gigabitlan bedraad.

Opgelost geen problemen meer ondervonden ik zeg top.

:D

Reageer