Beantwoord

Stilstaand beeld

• 8 november 2015
  • 14 reacties
  • 432 keer bekeken

Ik heb de laatste tijd regelmatig last van stilstaand beeld, maar soms gaat het ook weer een paar weken goed. Er is al een paar keer een monteur komen kijken, maar deze kon niks vinden. Volgens hem was alles in huis goed aangesloten en het probleem deed zich natuurlijk niet voor toen hij er was.

Kan een 'expert' mij aan de hand van onderstaand screenshot vertellen of mijn internetverbinding stabiel genoeg is om storingsvrij tv te kijken? Het lijkt mij dat er nogal een hoog aantal errors zijn.

Ik heb al een aantal jaren itv, maar de problemen doen zich pas het laatste half jaar voor.

Tevens duurt het zappen van de ene zender naar de andere langer dan gemiddeld en het laden van de TV gids circa 15 minuten de eerste keer!

https://

icon

Beste antwoord door Andy3 11 november 2015, 19:03

Monteur is net weg, hij heeft het is/ra punt vervangen. Er zaten nog twee losse aansluitdoosjes, deze heeft hij vervangen voor één nieuwe. De lijn heeft hij gemeten en deze was goed, geen rottigheden gevonden. Als de storing weer terugkomt, dan kan het volgens hem alleen nog aan de poort in de wijkcentrale liggen. Ik heb net zelf nog in het modem gekeken en het aantal errors is sterk gereduceerd, dus ik ben voorzichtig positief :D

Knipsel4.JPG

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Ja, dat is soms vervelend tv kijken.

Op welke zenders ervaar je dit? HDglas (661 - 670), HD (701 - 772) of SD (v.a. 1) ?

Verder nog: is 't glas of koper. Welke experiabox. Welke tv ontvanger.

Reputatie 7
Badge +30

Andy3 schreef op 8 nov '15 om 10:56u

Ik heb de laatste tijd regelmatig last van stilstaand beeld, maar soms gaat het ook weer een paar weken goed. Er is al een paar keer een monteur komen kijken, maar deze kon niks vinden. Volgens hem was alles in huis goed aangesloten en het probleem deed zich natuurlijk niet voor toen hij er was.

Kan een 'expert' mij aan de hand van onderstaand screenshot vertellen of mijn internetverbinding stabiel genoeg is om storingsvrij tv te kijken? Het lijkt mij dat er nogal een hoog aantal errors zijn.

Ik heb al een aantal jaren itv, maar de problemen doen zich pas het laatste half jaar voor.

Tevens duurt het zappen van de ene zender naar de andere langer dan gemiddeld en het laden van de TV gids circa 15 minuten de eerste keer!

Kan je vertellen hoe de Experiabox V10 zit aangesloten? De Line Attenuation voor de Upstream is m.i. erg hoog.

de screenshot geeft aan dat het VDSL Bonding is op een V10

Robin

PeterG schreef op 8 nov '15 om 11:20u
Ja, dat is soms vervelend tv kijken.

Op welke zenders ervaar je dit? HDglas (661 - 670), HD (701 - 772) of SD (v.a. 1) ?

Verder nog: is 't glas of koper. Welke experiabox. Welke tv ontvanger.

Op de HD kanalen, koper, experiabox V10, motorola vip 1853 bekabeld

RobinFlikkema schreef op 8 nov '15 om 11:22u
Andy3 schreef op 8 nov '15 om 10:56uIk heb de laatste tijd regelmatig last van stilstaand beeld, maar soms gaat het ook weer een paar weken goed. Er is al een paar keer een monteur komen kijken, maar deze kon niks vinden. Volgens hem was alles in huis goed aangesloten en het probleem deed zich natuurlijk niet voor toen hij er was.

Kan je vertellen hoe de Experiabox V10 zit aangesloten? De Line Attenuation voor de Upstream is m.i. erg hoog.

@PeterG de screenshot geeft aan dat het VDSL Bonding is op een V10

Robin

Wat bedoel je precies met "hoe de Experiabox zit aangesloten"?

Reputatie 7

@PeterG de screenshot geeft aan dat het VDSL Bonding is op een V10

Robin

, ik heb over "vdsl" in het screenshot heengekeken. V10 zie ik er niet in, maar dat zal de schermopbouw zijn die jij goed kent.

Ik laat deze even aan jou. Het lijkt meer in de verbinding / aansluiting te zitten dan in het tv signaal. Iets meer jou expertise dus ;)

Reputatie 7
Badge +30
Als het goed is zit er een Y-Kabel tussen (een kabel die op een Y lijkt). Is deze direct op het IS/RA (kastje aan/in de muur) aangesloten? Of zitten daar nog splitters/verlengkabels tussen?

Robin
RobinFlikkema schreef op 8 nov '15 om 12:12u
Als het goed is zit er een Y-Kabel tussen (een kabel die op een Y lijkt). Is deze direct op het IS/RA (kastje aan/in de muur) aangesloten? Of zitten daar nog splitters/verlengkabels tussen?

Robin 
Nee, deze is rechtstreeks aangesloten

Reputatie 7
Badge +30

Andy3 schreef op 8 nov '15 om 12:17u

RobinFlikkema schreef op 8 nov '15 om 12:12u

Robin

Nee, deze is rechtstreeks aangesloten

Hmm.

Ik denk dat ik helaas weinig kan doen. Je zal waarschijnlijk op WebCare moeten wachten (reageren vanzelf in dit topic), en zij kunnen je lijn doormeten.

De erros op je lijn zijn ook (inderdaad) aan de hoge kant.

Je zou kunnen proberen om de Experiabox te herstarten en kijken of TV kijken dan iets beter wordt maar m.i. is er iets mis met de lijn/aansluiting

Robin

RobinFlikkema schreef op 8 nov '15 om 12:54u
Andy3 schreef op 8 nov '15 om 12:17uRobinFlikkema schreef op 8 nov '15 om 12:12uAls het goed is zit er een Y-Kabel tussen (een kabel die op een Y lijkt). Is deze direct op het IS/RA (kastje aan/in de muur) aangesloten? Of zitten daar nog splitters/verlengkabels tussen?

Robin Nee, deze is rechtstreeks aangesloten

Hmm.

Ik denk dat ik helaas weinig kan doen. Je zal waarschijnlijk op WebCare moeten wachten (reageren vanzelf in dit topic), en zij kunnen je lijn doormeten.

De erros op je lijn zijn ook (inderdaad) aan de hoge kant.

Je zou kunnen proberen om de Experiabox te herstarten en kijken of TV kijken dan iets beter wordt maar m.i. is er iets mis met de lijn/aansluiting

Robin

Bedankt voor je reactie, inderdaad afwachten dan maar tot er iemand van KPN reageert.

Reputatie 7
Badge +28
Dag Andy,

Bedankt voor je duidelijke probleemomschrijving! De vele CRC-fouten zijn zorgwekkend. Dit betekent dat er een fout op de lijn zit die niet hersteld kan worden door de Experiabox. Bij Interactieve TV zorgt dit al vrij snel voor een storend beeld. Aangezien dit pairbonding betreft, en daarmee het israpunt door een monteur is aangesloten, lijkt vervolgonderzoek mij zeker nodig.

Toen ik je adresgegevens er bij zocht zag ik dat je vandaag contact hebt gehad met een collega op Twitter/Facebook, waarbij een monteur is ingepland. Dit lijkt me een goede stap. Ook al is er recent een monteur geweest, we kunnen het snelst de oplossing vinden als op locatie metingen worden uitgevoerd. Probeer de Experiabox zo min mogelijk uit te schakelen, als de monteur niet direct een probleem kan vinden is het in ieder geval goed zichtbaar op de pagina van het modem. Kun je woensdag laten weten hoe het is afgelopen? Als ik nog iets voor je kan betekenen hoor ik het graag.

Joran schreef op 9 nov '15 om 18:42u
Dag Andy,

Bedankt voor je duidelijke probleemomschrijving! De vele CRC-fouten zijn zorgwekkend. Dit betekent dat er een fout op de lijn zit die niet hersteld kan worden door de Experiabox. Bij Interactieve TV zorgt dit al vrij snel voor een storend beeld. Aangezien dit pairbonding betreft, en daarmee het israpunt door een monteur is aangesloten, lijkt vervolgonderzoek mij zeker nodig.

Toen ik je adresgegevens er bij zocht zag ik dat je vandaag contact hebt gehad met een collega op Twitter/Facebook, waarbij een monteur is ingepland. Dit lijkt me een goede stap. Ook al is er recent een monteur geweest, we kunnen het snelst de oplossing vinden als op locatie metingen worden uitgevoerd. Probeer de Experiabox zo min mogelijk uit te schakelen, als de monteur niet direct een probleem kan vinden is het in ieder geval goed zichtbaar op de pagina van het modem. Kun je woensdag laten weten hoe het is afgelopen? Als ik nog iets voor je kan betekenen hoor ik het graag.

Beste Joran,

Bedankt voor je reactie. Voor jou is het in ieder geval duidelijk waar het probleem ongeveer moet zitten, in de lijn die van buiten komt naar het modem toe. Je bent ook de eerste die erkent dat de hoge aantallen crc errors niet acceptabel zijn. De volgende stap is om de monteur hiervan proberen te overtuigen, de afspraak staat trouwens voor morgen. Ik laat het modem voorlopig even met rust. Ik kan hem in ieder geval altijd nog jouw commentaar laten lezen ;)

Kun je misschien ook verklaren waarom ik de ene dag last heb en de andere dag totaal niet?

Reputatie 7
Badge +28
Dag Andy,

Ik durf dat niet met zekerheid te beantwoorden, dat is erg vreemd. Als iets stuk is zou ik ervan uit gaan dat het helemaal niet goed werkt, niet af en toe. Hopelijk kan de monteur dat vanavond ook beantwoorden ;)

Monteur is net weg, hij heeft het is/ra punt vervangen. Er zaten nog twee losse aansluitdoosjes, deze heeft hij vervangen voor één nieuwe. De lijn heeft hij gemeten en deze was goed, geen rottigheden gevonden. Als de storing weer terugkomt, dan kan het volgens hem alleen nog aan de poort in de wijkcentrale liggen. Ik heb net zelf nog in het modem gekeken en het aantal errors is sterk gereduceerd, dus ik ben voorzichtig positief :D

Knipsel4.JPG

Reputatie 7
Badge +28
Dat ziet er inderdaad stukken beter uit! Ik zet het topic onder voorbehoud op opgelost, als er toch nog problemen zijn: laat het gerust weten. Dan gaan we verder naar de wijkcentrale, zoals de monteur aangaf. Hopelijk is dat niet meer nodig!

Reageer