Beantwoord

Stilstaand beeld bij opnames

  • 25 October 2019
  • 3 reacties
  • 86 keer bekeken

Wij zitten hier met ongeveer hetzelfde probleem. Wij kijken geen ‘on demand’ maar wel opnames. Iedere paar mn stilstaand beeld. De eerste paar keer hebben we opnieuw gekozen om de opname verder te kijken, maar na een paar keer hebben we eerst de tv decoder opnieuw gestart (ik weet het merk niet, maar we hebben zo’ n witte 4K decoder). 

Dat gaf niet het gewenste resultaat, dus daarna zowel de Experiabox als glasvezel kastje ruim een minuut  de stroom gehaald.

Iedere keer dat het beeld haperde, of helemaal stilstond, was er ook geen WiFi beschikbaar, dus het lijkt erop dat er iets mis was met de verbinding en/of de Experiabox.

Zijn er nog andere tests die we hier zelf uit kunnen voeren? 

 

Admin: Topic afgesplitst van Haperend beeld en wegvallen geluid

icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 29 October 2019, 12:53

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Hallo@Dennis25, welkom terug! Leuk dat je het forum wederom gevonden hebt, maar je probleem is daarentegen minder leuk.. Zoals mijn collega Joran aangaf, in het topic waar je oorspronkelijk in reageerde, is bij vergelijkbare situaties een netwerkapparaat vaak de oorzaak. Denk aan een Draadloze Verbindingsset (Homeplug), een switch of een router. Is er bij jou, behalve de Experia Box, netwerkapparatuur aanwezig zoals deze? Is het mogelijk een TV-ontvanger rechtstreeks aan te sluiten op de Experia Box en alles verder los te koppelen? Ook als de TV-ontvanger zelf niet op de switch/router zit aangesloten wil ik je vragen als test alles verder los te halen van de ethernetaansluitingen. Werkt het dan wel goed? Dan gaan we verder kijken in het netwerk. Werkt het dan nog niet goed? Dan is de Experia Box mogelijk de boosdoener.

 

Wil je, naast het controleren van bovenstaande, ook je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Dan controleer ik ook hoe het er aan onze kant voor staat. 

Hallo Marcia, nadat we zowel de tv decoder, de Experiabox en het glasvezelkastje hebben gereset hebben we het probleem bijna niet meer ervaren.

We hebben er inderdaad een switch tussen zitten.

Ik heb het ook geprobeerd met een netwerkkabel direct in de modem, dat gaf geen verschil.

Reputatie 7
Badge +30

Hopelijk loop je er nu gewoon niet meer structureel tegenaan! Mocht je wel merken dat het niet vlekkeloos verloopt, stuur dan gerust opnieuw een bericht. We helpen je graag verder.