Vraag

stilstaand beeld en soms blokjes beeld

  • 4 December 2020
  • 9 reacties
  • 177 keer bekeken

Badge

Ik heb al geruime tijd stilstaand beeld / blokjespatroon op mijn beide tv’s. Het lijkt steeds erger te worden (om de 10 sec.) maar het geluid blijft normaal doorgaan. Wat gedaan:

modem herstart, tv ontvangers herstart. Tv ontvangers onderling omgeruild. Software verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Bekabeling nagekeken (HDMI) en als laatste de software van de tv geüpdatet, de tv gaf daarna aan “onstabiele verbinding”. :cry:


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Goedemiddag @Kyra51, welkom! Als u Motorola ontvangers heeft kunt u die omruilen: via deze onderstaande link kun je de Motorola omruilen voor een nieuwere versie TV ontvanger: Apparatuur omruilen. Dit kun je doen als je op je eigen thuisnetwerk zit, dan controleert het systeem je aangesloten apparatuur. Zorg ervoor dat de tv-ontvangers dan nog zijn aangesloten zodat het systeem ze herkent en een omruilverzoek in gang kan zetten, anders werkt deze tool niet.

Welk modem heeft u? En hoe zit ie aangesloten? Bedraad of draadloos?

En heeft u hem al een harde reset gegeven? Zo doet u dat:

Reset je KPN Box (modem)

Wanneer je bij je modem een reset uitvoert, dan worden alle instellingen van het modem terug naar de fabrieksinstellingen gezet. Dat betekent dat al je persoonlijke wijzigingen in het modem verwijderd worden. Ook moeten je aangeloten producten (zoals een smart thermostaat) mogelijk opnieuw aansluiten.

Tip: lees eerst deze beschrijving goed door (of maak er een foto van). Bij het resetten van je modem valt ook je internetverbinding weg. Het resetten van je modem kan op twee manieren:

 

Gebruik de Servicetool Fabrieksinstellingen

Je kunt je KPN modem het makkelijkst resetten via de Servicetool Herstellen Fabrieksinstellingen Experia Box Modem. Dit werkt alleen als je thuis bent.

 

Handmatige reset van de KPN Experia Box V10 en V10a

- Steek een pen, een paperclip of ander puntig voorwerp in het gaatje ‘reset’. Je vindt het reset gaatje naast de stroomkabel, aan de zij- of achterkant van het modem.

- Houd deze een aantal seconden ingedrukt.

- Laat de pen of ander puntig voorwerp direct los als het 'Power' lampje rood gaat branden. De KPN Experia Box start nu opnieuw op en zal persoonlijke gegevens in de KPN Experia Box terugzetten. 

Laat de KPN Experia Box 30 minuten aanstaan en onderbreek de procedure niet! Na de reset moeten de lampjes ‘Power’, ‘Services’ en ‘Internet’ weer branden.

Weet je na de reset van de modem, je wifinaam en wachtwoord niet meer? Wijzig deze dan thuis via de 'Servicetool wifi naam en wachtwoord wijzigen'. Ben benieuwd of het iets oplost! Hopelijk heb ik u zo voldoende geïnformeerd en geholpen!

Badge

Hoi Fame29,

ik heb een Expedia V10 modem en 2 tv ontvangers van Arris, Utp aangesloten. Ik heb nu de box met het reset gaatje zoals jij hebt omschreven gedaan. Heb hiervoor ook al een “harde reset” gedaan. Dat reset gaatje heb ik nooit gezien omdat de monteur de modem zijdelings heeft opgehangen zodat je dit nauwelijks kan zien. Maar bedankt voor je tip, ik ga nu even aanzien of het gewerkt heeft. Anders meld ik mij weer. :wink:

Reputatie 7
Badge +14

Hoi Fame29,

ik heb een Expedia V10 modem en 2 tv ontvangers van Arris, Utp aangesloten. Ik heb nu de box met het reset gaatje zoals jij hebt omschreven gedaan. Heb hiervoor ook al een “harde reset” gedaan. Dat reset gaatje heb ik nooit gezien omdat de monteur de modem zijdelings heeft opgehangen zodat je dit nauwelijks kan zien. Maar bedankt voor je tip, ik ga nu even aanzien of het gewerkt heeft. Anders meld ik mij weer. :wink:

Graag gedaan! Ik hoop dat het gaat helpen!

Reputatie 7
Badge +20

Heb je al een reset gedaan?

Zie hier.

Kies voor volledige reset (terug fabrieksopgave dacht ik)

Badge

Oké Joop, thanks. De reset van kort geleden leek even goed te gaan, maar hapert al weer af en toe. Hiervoor had ik XSM-net met al 13 jaar glasvezel, nooit problemen. Toen werd het overgenomen door Telfort en daarna ingelijfd door KPN, en nooit echt goed geweest. Ik heb KPN om een terugbel verzoek gevraagd, maar niemand reageert. En KPN bellen is nauwelijks te doen.

Reputatie 7
Badge +20

Misschien helpt het volgende.

Haal de spanning (in de volksmond stroom) van het glasvezelmodem af. (bijvoorbeeld door de stekker er uit te halen. Wacht iets meer dan een minuut en zet de spanning er weer op en laat hem volledig opstarten.

Haal daarna de spanning van de Experiabox eraf en wacht weer iets meer dan een minuut en zet de spanning er weer op en laat hem volledig opstarten.

Reset daarna (met de aan/uit schakelaar achterop) de KPN IPTV decoder.

 

Ik hoor graag of het heeft geholpen. 

 

P.S.

Ik ga ervan uit dat alles bekabeld is aangesloten.

Die draadloze netadaptors kunnen ook storing veroorzaken. 

Badge

Hallo Joop, jouw opties gedaan, geen resultaat. Ik heb alles al zo vaak gerest, software opnieuw geïnstalleerd. Ik heb nog één nieuwe UTP kabel van 15 meter, en die ga ik morgen eens door kamer leggen om te te kijken of de oude misschien de “dader” is. Ook de software van mijn Samsung tv geüpdatet, die melde daarna dat de verbinding onstabiel is.

Mocht dat ook niet helpen, dan moet toch echt bij de concurrentie gaan neuzen met andere apparatuur :sunglasses: ​​​​​​!!!!

Reputatie 7
Badge +20

Hoe is de TV en de decoder aangsloten op de Experiabox?

TV mag zowel met vaste UTP kabel als met WIFI

Decoder alleen met vaste UTP kabel of Netwerkadapters (die kunnen helaas ook het probleem veroorzaken). Vaste UTP kabel is altijd het beste.

15 meter voor Wifi is best ver, wat je kan doen is een “speciale switch” bij de TV zetten en daar de tv en decoder met vaste UTP kabel op aansluiten. Zie o.a. hier.   Ik heb zelf de GS105E (bij KPN gekocht, maar kan dat via zoeken niet meer vinden helaas). 

Badge

Die 15 meter is lengte van de Utp kabel die van de Experia box onder de kruipruimte loopt naar mijn tv ontvanger van Arris. Die lengte heb ik nodig en zo brengt de monteur ze ook mee. Daarom zei ik al om even een nog nieuwe kabel te proberen, om re zien of er verbetering is.

Dus aansluiting is: Experia box naar Arris ontvanger = UTP kabel 

                                Arris ontvanger naar TV = HDMI kabel (hoge kwaliteit)