Beantwoord

Stilstaand beeld van begin af aan. (en de rest van de verbinding valt ook weg)

  • 6 December 2021
  • 32 reacties
  • 435 keer bekeken

Reputatie 1

Zolang als we bij KPN zijn hebben we dagelijks een paar keer een stilstaand beeld. Het duurt niet zo heel lang, maar het is wel irritant.

Ik dacht dat het aan onze oudere TV lag, maar na aankoop van een nieuwe TV blijft het probleem bestaan. Ik heb de stekker van de modem en arris eruit gehad, een update gedaan, maar het probleem blijft. Zou ik een nieuw zwart kastje kunnen krijgen? Waarschijnlijk is het dan verholpen.

Arris 2020-04 staat erop.

Bedankt alvast.

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 8 December 2021, 16:29

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

32 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Goedemiddag @Glasvezel1, welkom terug!

Stilstaand beeld wordt niemand vrolijk van maar de kans dat dit hem in de ontvanger zit is wat klein, die kan ik hier niet zomaar voor omruilen.

Kun je toelichten hoe je TV ontvanger aangesloten zit op je Experiabox? Is dit met een rechtstreekse kabel, met een draadloze verbindingsset of zit er nog een ander kastje tussen? 
Zit de TV ontvanger ook met een directe HDMI kabel op de TV of gebruik je nog iets als een soundbar of homecinema systeem?

Reputatie 1

Stilstaand beeld wordt niemand vrolijk van maar de kans dat dit hem in de ontvanger zit is wat klein, die kan ik hier niet zomaar voor omruilen. (ik weet dan ook niet waar dit aan ligt, niet aan de tv iig.)

Kun je toelichten hoe je TV ontvanger aangesloten zit op je Experiabox? Is dit met een rechtstreekse kabel, met een draadloze verbindingsset of zit er nog een ander kastje tussen? (Ik heb er niet veel verstand van, maar alles gaat via kabel)
Zit de TV ontvanger ook met een directe HDMI kabel op de TV of gebruik je nog iets als een soundbar of homecinema systeem? (Gaat direct naar de tv)

Badge +19

U heeft dus niet dit soort dingen in huis?

 

Reputatie 1

Nee niets van dat alles

Reputatie 1

Er is een nieuwe HDMI kabel bij Expert gekocht gelijk met de tv

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb laatst mijn snelheid van 100/100 naar 200/200 verhoogt.

Ze passen dan iets in de centrale aan en je krijgt een nieuwe glasvezel modem. 

De TV snelheid gaat dan niet meer van de internetsnelheid af.

Wat ons daarna opviel, was dat het beeld veel stabieler is en ook niet meer hapert en zo. Vooral bij kijken opnames heel erg fijn (daar hadden wij het meestal).

Ik weet niet of u al GoF hebt, dan heeft het geen zin, maar als u nog EoF hebt, kan het best een idee zijn. 

Reputatie 1

Bedankt voor uw bericht. Ik weet ook niet of we GoF of EoF hebben, nog nooit van gehoord. Maar zou een TV met 100/100 glasvezel 't niet gewoon zonder haperen moeten doen? We zijn maar met z'n tweeën en geen grootgebruikers wat internet gebruik betreft. 
Ik hoop dat KPN toch met een oplossing komt. Dit is al sinds we van de schotel af zijn en KPN hebben al zo. Het komt gelukkig niet zo vaak voor, een keer of 3 per dag en duurt misschien een minuut per keer.

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt voor uw bericht. Ik weet ook niet of we GoF of EoF hebben, nog nooit van gehoord. Maar zou een TV met 100/100 glasvezel 't niet gewoon zonder haperen moeten doen? We zijn maar met z'n tweeën en geen grootgebruikers wat internet gebruik betreft. 
Ik hoop dat KPN toch met een oplossing komt. Dit is al sinds we van de schotel af zijn en KPN hebben al zo. Het komt gelukkig niet zo vaak voor, een keer of 3 per dag en duurt misschien een minuut per keer.

 

Je kan hier snel achterkomen.

Zie hier om je internetsnelheid te meten.

Meet eerst zonder dat je tv aanstaat.

Meet daarna met je tv aan.

Als je EoF (ethernet over fiber) hebt, dan is de snelheid met tv decoder aan lager. Ook is bij EoF de snelheid lager dan 100MB (meestal ongeveer 94MB)  (als je 100/100 hebt)

Als je GoF (gigabith over fiber) hebt, dan is de snelheid gelijk.  Bij GoF is de snelheid, als je 100/100 hebt, meestal iets hoger dan 100.

 

Mocht je EoF hebben, dan moet je de snelheid naar 200/200 verhogen, dan krijg je nieuwe hardware.

Prijsverschil is niet groot, maar je kan in de toekomst altijd weer terug naar 100/100 en je blijft dit voordeel houden.

Ik laat hem op 200/200 (5x KPN veilig ipv 2) en ik ben tevreden voor die € 2,50 per maand extra. 

 

P.S.

Netflix, etc. gaan wel van de snelheid af, want dat gaat via internet. 

Reputatie 1

Bedankt voor uw bericht. Ik weet ook niet of we GoF of EoF hebben, nog nooit van gehoord. Maar zou een TV met 100/100 glasvezel 't niet gewoon zonder haperen moeten doen? We zijn maar met z'n tweeën en geen grootgebruikers wat internet gebruik betreft. 
Ik hoop dat KPN toch met een oplossing komt. Dit is al sinds we van de schotel af zijn en KPN hebben al zo. Het komt gelukkig niet zo vaak voor, een keer of 3 per dag en duurt misschien een minuut per keer.

 

Je kan hier snel achterkomen.

Zie hier om je internetsnelheid te meten.

Meet eerst zonder dat je tv aanstaat.

Meet daarna met je tv aan.

Als je EoF (ethernet over fiber) hebt, dan is de snelheid met tv decoder aan lager. Ook is bij EoF de snelheid lager dan 100MB (meestal ongeveer 94MB)  (als je 100/100 hebt)

Als je GoF (gigabith over fiber) hebt, dan is de snelheid gelijk.  Bij GoF is de snelheid, als je 100/100 hebt, meestal iets hoger dan 100.

 

Mocht je EoF hebben, dan moet je de snelheid naar 200/200 verhogen, dan krijg je nieuwe hardware.

Prijsverschil is niet groot, maar je kan in de toekomst altijd weer terug naar 100/100 en je blijft dit voordeel houden.

Ik laat hem op 200/200 (5x KPN veilig ipv 2) en ik ben tevreden voor die € 2,50 per maand extra. 

 

P.S.

Netflix, etc. gaan wel van de snelheid af, want dat gaat via internet. 

 Download 204.5

Upload  246.4

Met TV aan, laptop en pc

Reputatie 7
Badge +20

Als hij hoger is dan 100/100, heb je GoF, zo te lezen heb je GoF.

Dus dat kan het probleem niet zijn.

 

Welke KPN tv decoder heb je?

Arris 2020-04 bestaat niet.

Wel Arris VIP2952 en Arris VIP5202

Ik denk dat 2020-04 de productiedatum is. 

 

Is de UTP kabel van de KPN tv decoder naar de Experiabox goed?

Knikken en bochten houden kabels niet van. 

Geld ook voor de HDMI kabel, ik weet niet welke kwaliteit je bij Expert hebt gekocht destijds. 

 

Zit er een switch tussen (niet elke switch kan met IPTV overweg). Als ik het goed lees boven zit er niets tussen (klopt dat?).

 

Reset ook eens de Experiabox (gewoon stekker uit stopcontact (dus de spanning eraf (in de volksmond stroom)) en na 2 minuten weer aanzetten en laten opstarten. 

Welke Experiabox heb je? 

Reputatie 1

Als hij hoger is dan 100/100, heb je GoF, zo te lezen heb je GoF.

Dus dat kan het probleem niet zijn.

 

Welke KPN tv decoder heb je?

Arris 2020-04 bestaat niet.

Wel Arris VIP2952 en Arris VIP5202 deze hebben we

Ik denk dat 2020-04 de productiedatum is. Klopt

 

Is de UTP kabel van de KPN tv decoder naar de Experiabox goed?  Ja

Knikken en bochten houden kabels niet van. 

Geld ook voor de HDMI kabel, ik weet niet welke kwaliteit je bij Expert hebt gekocht destijds. Dat is nog maar een paar weken geleden gebeurd bij onze nieuwe tv. Prijs was 19,95 en ze zeiden dat dat een goede was.

 

Zit er een switch tussen (niet elke switch kan met IPTV overweg). Als ik het goed lees boven zit er niets tussen (klopt dat?). Klopt

 

Reset ook eens de Experiabox (gewoon stekker uit stopcontact (dus de spanning eraf (in de volksmond stroom)) en na 2 minuten weer aanzetten en laten opstarten.  (Zal ik doen)

Welke Experiabox heb je?   Experia box V10

 

 

Bedankt voor de hulp hoor!

 

Reputatie 7
Badge +20

Ik kijk ook graag even mee naar de aansluiting. Wat voor (merk+type) TV gebruik je?
Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

Reputatie 1

Ik kijk ook graag even mee naar de aansluiting. Wat voor (merk+type) TV gebruik je?
Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

Goedemorgen,

Het gevraagde is ingevuld.

Van schotel (toen nooit geen stilstaand beeld) naar KPN (toen is het stilstaand beeld begonnen). Zoals gezegd is het niet zo heel vaak en duurt het niet lang, maar het is er wel. Ik zal t is noteren wanneer het gebeurt.

Reputatie 1

Om 9.30 uur stilstaand beeld met onderaan een blauw veld met de volgende mededeling:

De zender is momenteel niet bereikbaar. Een moment geduld aub.

Stilstaand beeld met melding duurt ongeveer een halve minuut.

Reputatie 1

Om 9.30 uur stilstaand beeld met onderaan een blauw veld met de volgende mededeling:

De zender is momenteel niet bereikbaar. Een moment geduld aub.

Stilstaand beeld met melding duurt ongeveer een halve minuut.

Om 10.20 uur tv aan en om 10.37 uur stilstaand beeld van een halve minuut. Geen blauwe balk met tekst dit keer.

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt voor je gegevens en toelichting @Glasvezel1, ik heb de lijn uitgelezen en er vallen me een paar dingen op.
De TV ontvanger geeft aan 98% tot 99% ontvangst te hebben wat echt uitstekend is. Je hebt een glasvezelaansluiting waarvan de kwaliteit ook goed lijkt.

Wat ik ook zie is dat de verbinding met je modem vrij vaak wegvalt. Vandaag al twee keer en dat komt ook wel overeen met wat je beschrijft.

Kun je de volgende keer als dit gebeurt eens kijken hoe de lampjes op je experiabox en glasvezelkastje branden als je weer stilstaand beeld hebt? Je kunt hier eventueel een foto van plaatsen als dat makkelijker is.

Reputatie 1

Bedankt voor je gegevens en toelichting @Glasvezel1, ik heb de lijn uitgelezen en er vallen me een paar dingen op.
De TV ontvanger geeft aan 98% tot 99% ontvangst te hebben wat echt uitstekend is. Je hebt een glasvezelaansluiting waarvan de kwaliteit ook goed lijkt.

Wat ik ook zie is dat de verbinding met je modem vrij vaak wegvalt. Vandaag al twee keer en dat komt ook wel overeen met wat je beschrijft.

Kun je de volgende keer als dit gebeurt eens kijken hoe de lampjes op je experiabox en glasvezelkastje branden als je weer stilstaand beeld hebt? Je kunt hier eventueel een foto van plaatsen als dat makkelijker is.

Hallo, ja dat ga ik doen. Ik hoop dat het me lukt om zo snel bij de modem te zijn. Het lijkt dan aan de Experia box te liggen. Ik heb hem vanmorgen 2 minuten uit gehad en de stekker er ook uit gedaan, maar dat heeft helaas niet geholpen. Bedankt voor de hulp!

Reputatie 1

Achteraf snap ik nu ook waarom mn laptop het soms even niet doet. Dan doet de muis even niets lijkt 't, maar dat ligt dus aan de verbinding. (Laptop is nog maar een jaar oud). Maar omdat het maar af en toe is en ook niet zolang duurt heb ik er nooit geen aandacht aan besteed. Wel een nieuwe TV gekocht, maar dat was de oplossing helaas dus ook niet. 

Reputatie 1

Bedankt voor je gegevens en toelichting @Glasvezel1, ik heb de lijn uitgelezen en er vallen me een paar dingen op.
De TV ontvanger geeft aan 98% tot 99% ontvangst te hebben wat echt uitstekend is. Je hebt een glasvezelaansluiting waarvan de kwaliteit ook goed lijkt.

Wat ik ook zie is dat de verbinding met je modem vrij vaak wegvalt. Vandaag al twee keer en dat komt ook wel overeen met wat je beschrijft.

Kun je de volgende keer als dit gebeurt eens kijken hoe de lampjes op je experiabox en glasvezelkastje branden als je weer stilstaand beeld hebt? Je kunt hier eventueel een foto van plaatsen als dat makkelijker is.

Hallo, ja dat ga ik doen. Ik hoop dat het me lukt om zo snel bij de modem te zijn. Het lijkt dan aan de Experia box te liggen. Ik heb hem vanmorgen 2 minuten uit gehad en de stekker er ook uit gedaan, maar dat heeft helaas niet geholpen. Bedankt voor de hulp!

 

Stilstaand beeld om: 16.20 uur woensdag 8 dec. 2021 , maar ik was te laat voor een foto

Reputatie 7
Badge +20

Ah, nou volgens mij is dit inderdaad echt waar het fout gaat. Nu lopen we er even tegenaan dat wij hier pas een storingsticket voor aan kunnen maken als de verbinding vaker dan 5x op een dag weggevallen is (we zitten nu op 4x). Dat gecombineerd met dat ik niet in de avond werk maakt het even wat lastig.

Wil je hierover toch nog eens (later op de avond) met ons bellen op 0800-0402 en dan niet specifiek voor de wegvallende TV maar je wegvallende verbinding?
Mijn collega's kunnen dan een ticket voor je aanmaken of de experiabox vervangen. Dat zou dit probleem op moeten lossen.

Reputatie 1

Normaal gesproken is de tv overdag ook niet aan, maar helaas zijn we op t moment beide thuis en is de tv meer aan.

Ik zal vanavond bellen mocht ik aan de 5 x komen, ik neem aan dat dat de bedoeling is.

Reputatie 7
Badge +20

Verbaast me een beetje.

Volgens mij is het beste om de Experiabox te vervangen.

Ik denk dat de kans heel erg groot is, dat het probleem daarna is opgelost. 

Reputatie 1

Vanavond geen storing meer gehad, dus niet gebeld.

Reputatie 7
Badge +20

Goedemorgen @Glasvezel1, ik zie dat de verbinding uiteindelijk wel 5x weggevallen was gisteravond maar vandaag ook al. Ik heb een nieuwe experiabox voor je aangevraagd. Deze ligt vrijdag bij het dichtstbijzijnde servicepunt voor je klaar. Je kunt daar de oude omruilen voor een nieuwe. Je krijgt daar straks per sms/mail ook nog even een bevestiging van met instructies en welk servicepunt er gekozen is.

Reputatie 1

Goedemorgen @Glasvezel1, ik zie dat de verbinding uiteindelijk wel 5x weggevallen was gisteravond maar vandaag ook al. Ik heb een nieuwe experiabox voor je aangevraagd. Deze ligt vrijdag bij het dichtstbijzijnde servicepunt voor je klaar. Je kunt daar de oude omruilen voor een nieuwe. Je krijgt daar straks per sms/mail ook nog even een bevestiging van met instructies en welk servicepunt er gekozen is.

Goedemorgen,

Ok dank u wel. Net steeds foutmeldingen. 9.59 10.02 10.03 en 2x 10.05. Ik heb er foto's van gemaakt, maar ik weet niet hoe ik die hier kan invoegen.

Foutcode:  stb-nmc-400

www.foutcode.tv/303

 

Waarschijnlijk, hopelijk is het euvel dan verholpen na het plaatsen van een nieuwe experiabox. Bedankt voor alles.Â