Beantwoord

Stilstaand/haperend beeld

  • 9 August 2020
  • 12 reacties
  • 407 keer bekeken

Na de update van augustus 2020 bevriest de Arris VIP5202 het beeld met wisselende tussenpozen terwijl het geluid gewoon doorgaat. Ook komt het voor dat het beeld langdurig blijft hangen de enige remedie is dan de netspanning van de Arris te halen of de HDMI kabel even los te trekken. 

 

Ter informatie Apple TV werkt op alle HDMI poorten met verschillende Utp Kabels feilloos. Ook is het modem verschillende keren gereset Daarnaast verschillende HDMI poorten en kabels geprobeerd op de Loewe Bild 7 TV maar het probleem persisteert.

 

Alles bij elkaar hoogst irritant. Is hier een oplossing voor.

icon

Beste antwoord door Anneke-Anna 9 August 2020, 15:20

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Hoi @Gauthier, heb je de ontvanger al een frisse start (reset) gegeven? Vaak helpt het :-) 

Menu-instellingen-systeem

@Gauthier 

heeft u er nog een switch tussen

of van de experiabox direct een utp kabel naar de itv ontvanger

Bedankt voor de ideeën. Dit modem is niet te resetten. Het Arris menu krijg je niet te zien, het beeld blijft nu hangen tijdens de configuratie op 95% en het groene lampje aan de frontzijde is van kleur veranderd naar rood. Ik heb een donkerbruin vermoeden dat het deze ontvanger naar de Filistijnen is. De Arris ontvanger van de slaapkamer heb ik nu werkend in de woonkamer staan. Andermaal dank voor uw flukse reacties.

Probeer eens de VIP5202

Op de slaapkamer 

Anders geef deze ontvanger een fabriek reset

Zie dit topic 

 https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/hoe-reset-je-arris-vip-5202-496439

 

Reputatie 7
Badge +10

Hoi @Gauthier, vul voor de KPN moderators alvast je profiel verder in, dit is alleen voor jou en KPN zichtbaar. 

Wat je nog kunt proberen is een reset zonder menu  

Hieronder vind je de reset stappen als het menu niet beschikbaar is:

  1. Zet de tv-ontvanger uit met de schakelaar of maak even stroomloos en wacht 30 seconden.
  2. Zet de tv-ontvanger weer aan
  3. Druk bij het zie van het eerste deel van het balkje kort op de stand-byknop van de tv-ontvanger.
  4. Laat het proces rustig doorlopen. 
Reputatie 7
Badge +12

Goedemiddag @Gauthier en welkom op het forum :)

 

Dat is natuurlijk niet de bedoeling van een update dus goed dat je aan de bel trekt. Heb je de tv ontvanger al eens proberen te resetten op de manier zoals @Anneke-Anna aangeeft? Mocht het probleem nog steeds spelen, zou je dan je profiel in willen vullen zodat ik met je mee kan gaan kijken? Alvast bedankt!

Onlangs gewisseld van provider x naar KPN  dit vanwege langdurige en slechte internetverbinding. Voor mij gevoel ben ik van de regen in de drup gekomen want ook de voorgestelde performance van het glasvezelnetwerk laat ernstig te wensen over. Zelden dat ik de overeengekomen 100 megabytes krijg.

Dit is/was tevens de reden dat de tv-ontvanger niet werkte. Op een gegeven moment was de snelheid minder dan 1 megabyte. Na meer dan 1 uur met de servicedesk te hebben gesproken is na metingen geconstateerd dat er geen verbinding was. Er is toen een afspraak gemaakt met een monteur die pas 3 dagen op de proppen kon komen. Rara s’avonds constateerde ik dat er achter de schermen toch iets is gedaan om de glasvezelverbinding nieuw leven in te blazen. Het had van KPN kies en een kleine moeite geweest om dit even te melden. Al met al nog steeds een kwakkelende internetverbinding. Waar moet ik mijn beklag doen? Wel wil ik iedereen danken voor de tips en de moeite die is genomen. 

NB: De server om het profiel bij te werken is niet bereikbaar grrrr.

Reputatie 7
Badge +12

Bedankt voor de terugkoppeling @Gauthier.

 

Inmiddels zou je je profiel weer in moeten kunnen vullen. Dat het eerder niet lukte, is natuurlijk extra irritant gezien deze hele voorgeschiedenis. Voor wat het waard is, excuses daarvoor. Ik snap best dat je beter van KPN verwacht en daarom vind ik het extra zuur dat je nu nog steeds een kwakkelende verbinding ervaart. Zodra het is gelukt je profiel in te vullen, laat je dit dan weten? Dan kan ik je klantdossier eens raadplegen en vanuit daar verder kijken naar een oplossing. Alvast bedankt in ieder geval!

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @Gauthier , ik heb niks meer van je vernomen. Mocht ik ergens nog iets voor je kunnen beteken, laat je me het dan weten?

Hoi @Gauthier , ik heb niks meer van je vernomen. Mocht ik ergens nog iets voor je kunnen beteken, laat je me het dan weten?

Hoi @JanZ_ , Mijn profiel is inmiddels bijgewerkt.  De problemen met de Arris TV ontvanger zijn opgelost. De internet verbinding is om verdrietig van te worden deze fluctueert tussen de 0 mbps en 130 mbps. Met de kanttekening dat de snelheid het grootste deel van de dag < 70mbps is.
Hopelijk kan je iets voor mij betekenen om minstens de internet snelheid te krijgen waarvoor ik betaal.
Vriendelijke groet, Wouter

Reputatie 7
Badge +12

Goedemorgen @Gauthier, bedankt voor de terugkoppeling :)

 

Fijn dat de problemen met de tv ontvanger inmiddels zijn verholpen. Wat betreft de snelheid; hoe meet je deze snelheid? Doe je dit met een bekabelde verbinding of via de Wi-Fi? Ik ben je verbinding eens door gaan meten en dit ziet er (tot aan de Experia Box) goed uit; er komt voldoende snelheid binnen en de lijn is stabiel. Zodra je draadloos gaat werken, zul je altijd snelheid inleveren ten opzichte van je bekabelde verbinding. Via de Wi-Fi zul je die 100 Mbit/s niet gaan halen maar met een bekabelde verbinding zou je dit gewoon moeten halen. De snelheid waarvoor je betaalt, heeft dan ook altijd betrekking op je bekabelde verbinding. 

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @Gauthier , ik heb niks meer van je gehoord dus ik ga dit topic sluiten! Hopelijk heb je iets gehad aan de informatie die hier is gegeven. Mocht je ons nog eens nodig hebben, spreek ons dan vooral aan :)

Reageer