stop serie-opnemen of maak het betrouwbaar

• 29 augustus 2014
  • 12 reacties
  • 1182 keer bekeken

Het serie-opnemen is nog steeds 1 grote puinhoop. Ik moet programma voor programma steeds nakijken of het wel opgenomen gaat worden. GTST wordt nog steeds dubbel opgenomen, waarna de ochtendaflevering niet te verwijderen is. De ochtendopname voor dinsdag 25 augustus bleef maar in geplande opnames staan.

Rizzoli&Isles (Net5 zaterdag) is weer uit de opnames verdwenen en kan ik nu niet meer als serie opnemen.

Law and Order UK en Criminal Intent (13th street zaterdag) zijn ook weer verdwenen en kan ik ook niet meer in serie opnemen.

Kortom: serie-opnames blijft het een zeer onbetrouwbare optie. En aangezien ik alleen in mijn thuisnetwerk kan inloggen op itv online (als ik ergens anders inlog word ik door het systeem direct ook weer uitgelogd) en de EPG maar voor 2 tot 3 dagen zichtbaar is, mis ik regelmatig afleveringen van series die ik via serie-opnemen probeerde te volgen.

En kom nu niet meer aan met het resetten van de ontvanger, want daar ben ik bijna dagelijks een half uur aan kwijt en dat komt me zo langzamerhand behoorlijk de strot uit. Misschien wordt het toch tijd naar een andere provider uit te kijken.

12 reacties

Inmiddels moet ik ook Unforgettable (maandagavond RTL-4) toevoegen aan de lijst van series die niet worden opgenomen ondanks het instellen van serie-opname. Ook deze moet ik nu handmatig per aflevering opnemen, want serie-opname accepteert het systeem niet.

Without a trace is ook op 30 aug. om 00.55 opgenomen (was dus een herhaling) en is zelfs na de reset niet verwijderd.

Reputatie 5
Badge +11
Hallo doermin,

vervelend dat het steeds weer fout gaat bij jou met Serie Opnemen. Wil je mij in een privébericht je contractnaam, postcode en huisnummer doorgeven. Ik ga dan voor jou na of er een oplossing is voor de problemen die je ervaart.

Met vriendelijke groet,

Raul.

Reputatie 7
Badge +16
Feit is helaas dat het probleem serieopname niet bij enkele klanten ligt maar bij vermoedelijk alle klanten.

Het is inderdaad een roulette, er worden bij ons al weddenschappen gemaakt of een aflevering wel of niet is opgenomen. Ik blijf het echter proberen!

Het wordt steeds raadselachtiger. Na het opnieuw activeren van 1 ontvanger bleef de herhaling van  GTST staan (en was niet te verwijderen) en stond in ieder geval de uitzending van vanavond in de geplande opnames. Law & Order (13ths 20.00 uur) van vanavond moest ik handmatig toevoegen, de afleveringen voor woensdag en donderdag stonden in de geplande opnames.

Later heb ik de tweede ontvanger geactiveerd en wat schetst mijn verbazing:De herhaling van GTST is verwijderd, maar de geplande opname voor vanavond ook. Kon deze alleen handmatig voor 1 aflevering inprogrammeren terwijl Law & Order van vanavond nu wel staat ingepland als serie-opname.

Hoeveel meer roulette wil je krijgen, als het zelfs op 2 ontvangers al fout gaat (beide 1853) en het zelfs spontaan tussentijds nog verandert.

Als jullie er nu in ieder geval voor zorgen dat ik bij ITV-online langer dan 3 seconden blijf ingelogd als ik niet met mijn thuisnetwerk verbonden ben, dan kan ik het in ieder geval dagelijks bijstellen.

Reputatie 5
Badge +11
Hallo doermin,

hoe plan jij je opnames normaal gesproken in? Is dat altijd via de iTV-online app? Je vraagt je steeds af waarom je niet langer dan 3 seconden ingelogd blijft op ITV-online als je niet thuis bent. Wat gebeurt er dan precies: valt de internetverbinding dan weg of word je ook bij een actieve internetverbindig gewoon uitgelogd? Met wat voor apparaat maak je gebruik van iTV-online en welk besturingssysteem draait daar op? Een hoop vragen, maar ik probeer helder te krijgen waar het steeds misgaat. Ik hoop dat je me daarbij kan helpen.

Met vriendelijke groet,

Raul.

Ik plan mijn opnames altijd in met de afstandsbediening van de ontvangers.

Als ik niet met mijn thuisnetwerk ben verbonden dan krijg ik eerst de melding dat ik ben ingelogd om vervolgens weer de melding te krijgen dat ik moet inloggen. De internetverbinding blijft gewoon in stand, maar de website logt mij direct weer uit.

Ik werk uitsluitend met een Toshiba laptop Windows 7. Het maakt niet uit of ik gebruik maak van Explorer of Chrome

Vragen stellen jullie genoeg, maar antwoorden ..................

Ik word het echt zat om dagelijks op beide ontvangers te moeten controleren of serie-opnames wel zijn ingepland en te resetten om de lijsten betrouwbaar te maken.

Reputatie 7
Badge +28
Hallo Doermin,

Betreffende de problemen rondom opnemen kunnen wij op dit moment ook niet zoveel doen. De technische dienst is hier mee bezig en we verwachten met de volgende update van de iTV software dat dit opgelost is. Het is alleen nog niet bekend wanneer die update er gaat zijn. In de tussentijd kan ik alleen maar aanraden de TV ontvanger te herstarten als je tegen een probleem aanloopt, dit zorgt ervoor dat de corruptie die ontstaat niet ook de volgende opname verknoeit als deze nog wel goed was. 

Betreffende het uitgelogd worden bij iTV Online, gebeurt dat nog steeds?

Met vriendelijke groet,

Erik

Ja, ik word als ik niet verbonden ben met het thuisnetwerk binnen luttele seconden weer uitgelogd.

Reputatie 7
Badge +28
Hallo Doermin,

Vreemde situatie. Heb je de mogelijkheid om dit te testen op een ander apparaat? Een tablet of een smartphone, of een andere pc of laptop? Ik kan hier ook niet direct een oorzaak voor bedenken omdat het met verschillende browsers gebeurd. Kun je voor de zekerheid eens de cookies verwijderen en het cachegeheugen wissen? (Zie hier voor instructies voor verschillende browsers)

Ik hoor graag of het daarna wel werkt. 

Met vriendelijke groet,

Erik

Ik heb alles verwijderd, maar dat maakt niets uit. Heb geen andere aparatuur beschikbaar.

Het is mij inmiddels wel bekend, dat KPN geen antwoorden heeft als resetten niet helpt.

Ik ga wel op zoek naar een andere provider.

Reputatie 7
Badge +28
Hallo Doermin,

Jammer dat ook cache en cookies niet werken. Kun je mij, in privébericht, je postcode, huisnummer en naam contractant sturen? Ik wil graag nakijken of er dan van deze kant iets niet goed ingesteld staat.

Met vriendelijke groet,

Erik

Reageer