Vraag

Wegvallende televisie verbinding

  • 29 October 2020
  • 6 reacties
  • 78 keer bekeken

Onze tv hapert tijdens opnames kijken en live tv en valt daarna uit. Kastje meerdere malen opnieuw opgestart. Dit was 3 dagen geleden ook al zo en heeft het toen weer 2 dagen gedaan. Via de site van opgeeft hij aan dat dit aan de bekabeling ligt maar wanneer ik op me telefoon itv wil kijken heb ik precies het zelfde probleem dat niks het doet. Moet zeggen dat dit best vaak is. Meerdere mensen hier last van?

 

*Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 2

Sinds iets meer dan een week hebben wij dit ook ineens.

Het beeld hapert soms en het geluid valt enkele seconden weg.

Heb al van alles gereset.

Naast de verschrikkelijk trage interface sinds de update begin ik KPN wel zat te worden… Hier niets gewijzigd en toch gaat het ineens niet meer zo lekker!

Badge

HI Jeaniine,

 

Zou u voor mij naar www.kpn.com/speedtest willen gaan en mij vertellen wat uw huidige downloadsnelheid is? om vlekkeloos HD TV te kunnen kijken heeft u minstens 12mb/s nodig, als u dit niet haalt kunnen we proberen het modem te resetten, geef dan A.U.B. aan welk modem u heeft, staat op de voorkant van de Experiabox.

Reputatie 2

Paskal, ik heb dat zojuist gedaan. De snelheid is niet het probleem, maar eens in de zoveel tijd valt het internet kort weg. Ik probeer het in de speedtest te reproduceren (door naar de grafiek te kijken), maar dan gebeurt het natuurlijik niet. Nu in aan het typen ben, valt het tv-geluid weer even weg.

Download: 70Mbps

upload: 28,4Mbps

Hier heb ik een poging: https://www.dropbox.com/s/qb9urj9ylch1gys/KPNspeedtestMetHikkup.JPG?dl=0

Reputatie 2

Ik heb trouwens een Experia V8 R02

Oh ja, ik wil ook geen andere, deze werkt waarschijnlijk beter dan alles wat erna kwam

Badge

Het V8 modem wordt gereset door het reset gaatje achterop het modem (tussen Power en WAN) 10-12 seconden in te drukken tot u een zacht klikje hoort (doe dit met bijv. een paperclip of pen). NA de reset worden alle WiFi instellingen teruggezet naar wat achterop het modem staat, hou hier rekening mee.

Ok kunt u proberen de software van de iTV ontvanger te verwijderen, dit helpt vaak ook bij dit soort problemen, dit doet u op de volgende manier: TV en iTV ontvanger aan tot u beeld krijgt, druk op menu, ga naar instellingen en druk op OK, druk twee keer op de gele knop op de AB, ga naar software opnieuw installeren en druk op OK, druk op ja bij “weet u zeker dat u software opnieuw wilt installeren?”. Dit process kan 15-20 minuten duren, graag hoor ik van u of dit het probleem heeft opgelost.

 

Mvg,

Reputatie 2

Ik heb de software opnieuw geïnstalleerd. Tijdens kijken naar regionaal nieuws dacht ik dat het over was. Maar tijdens de persconferentie was het hopeloos! 

Nu kijken we naar M en vreemd genoeg gaat het ook nu weer goed. 

Ik begin me af te vragen of het wel bij ons ligt of doordat er zoveel mensen kijken dat het overbelasting is!