storing adapters

• 17 juli 2012
  • 3 reacties
  • 12777 keer bekeken

• Deelnemer
  • 7 reacties
Ik heb Itv van KPN met een draadloze verbinding middels verbindingsset met adapters.

Nu heb ik regelmatig een storing. Namelijk het middelste lampje op de adapter, die bij de tv zit, brandt niet of knippert. Als het knippert heb ik wel ontvangst maar met (soms) storing. Als het lampje niet brandt dan geen ontvangst.

Via de help-site van KPN en helpdesk van KPN (heeft mij regelmatig geholpen kost wat) heb ik diverse acties ondernomen. Adapter(s) eruit, op elkaar aangesloten zodat ze weer met elkaar communiceren. Modem resetten. enz. enz.

Of verbindingsset op een ander stopcontact. Maar dan heb ik weer kabels in huis.

Maar dat wil ik juist niet. Daarom de keuze op KPN.

De laatste reactie/opmerking van de helpdesk was dat er een of meerder apparaten (netspanning) in de buurt oorzaak van de storing/slechte ontvangst is.

Heb nu diverse apparaten losgekoppeld (stekker uit stopcontact) die bij de adapter bij de tv in de buurt zitten zoals: dvd speler/home-set. Maar storingen blijven. Dus heb nu geen werkende dvd/home-set.

Oplossing volgens helpdesk: verbindingsset weg en ontvanger aansluiten via KABEL met modem.

Maar dat wil ik juist niet. Daarom de keuze op KPN.

Weet iemand de oplossing, heeft het zelfde probleem.

Kan het aan het modem/ontvanger liggen. Eventueel software o.i.d.

Heb Itv nu 2 maanden, ben er eigenlijk wel klaar mee (met KPN)

Groet

Kees

3 reacties

Reputatie 6
Badge +7
Ik zal meteen maar met de deur in huis vallen, als het niet werkt werkt het niet en gaat het ook niet werken, het probleem is dat het kan voorkomen dat er te veel storing op het lichtnet zit { lichtnet

vervuiling }

dit kan inderdaad veroorzaakt worden door bepaalde apparaten vooral apparaten met een geschakelde voeding of dimmers, het vervelende is dat het zelf zo kan zijn dat uw apparaten niet de oorzaak zijn maar apparatuur van BV de buren, dit kan BV als er een fasedraad { zeg maar de plus draad } wordt gedeeld met de buren. In dat geval zal het toch echt hoe vervelend dan ook met een kabel moeten worden aangesloten. KPN heeft niet de mogelijkheid om uw lichtnet te meten dus kan men ook geen garantie geven dat het zal werken, daarom kunt u binnen 30 dagen na aanschaf uw geld terug krijgen voor de DVS

Geachte heer,

Bedankt voor uw reactie.

Ja de techniek. Wel zonder kabel naar de ruimte/maan.

De woning waar ik woon is een appartementencomplex. Nieuwbouw 2004.

Dus je kan/zou verwachten dat een en ander is aangesloten zoals het hoort.

Dat je een zelfstandig stroomnet hebt.

Hoe lang mag de kabel maximaal zijn tussen modem en ontvanger zijn?

Groet,

Kees

Reputatie 6
Badge +7
De kabel tussen modem en ontvanger mag max 100 Meter zijn.

Reageer