Beantwoord

storing: Duitse zenders niet HD: ZDF, SAT1, Prosieben

• 15 juli 2018
  • 29 reacties
  • 935 keer bekeken

Reputatie 7
[bijgekomen: cnn in sd ipv hd] Deze zenders zijn momenteel voorzien van SD-stream. M.n. ZDF is béétje jammer natuurlijk voor de evt. Duitstalige kijkers v.d. WK finale.
icon

Beste antwoord door Paul_ 18 juli 2018, 09:11

Top, alles weer in HD wat HD hoort te zijn. 🙂 Ik hoop ook dat ie niet meer voor komt. Bedankt voor al het testen en melden, scheelt een hoop!
Bekijk origineel

29 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hey Peter, ik check het hier nu ook en bij mij en in de EPG bij ZDF staat wel een HD-logootje. Bij SAT1 en ProSieben is dat niet het geval. Zie jij hetzelfde op dit moment?
Reputatie 6
Badge +8
@Paul_,

Wellicht is dit 'probleem' ontstaan na de storing afgelopen weekend met sommige TV/Radio zenders? 😉
Reputatie 7
Badge +24
Zou kunnen inderdaad. Maar in de storingsmelding hier staat daar niets over dus ik wil het probleem helemaal duidelijk hebben voor ik hun ga 'spammen'. 😉 Zie jij hetzelfde als wat ik hierboven schets?
Reputatie 7
Ja, in de epg ja. Maar in het beeld zelf staat linksboven alleen ZDF. Het is hartstikke SD.
Bij de Duitse zenders staat, net als bij bv Eurosport, TLC en Discovery ook HD in het beeldlogo bij de hd-stream.
Dus ZDF mogen ze nog even fixen. Dankzij hd kijk ik eindelijk weer de Duitse zenders, maar zo in sd is het niet aan te gluren.

SAT1 en Pro7 zijn inmiddels weer de HD-stream.

(11:35) Groet, Peter

@Paul_
Reputatie 7
Badge +24
Oké, dus alleen ZDF is op dit moment nog een probleem. Wel HD in EPG, niet in logo, en daadwerkelijk geen HD. Zie jij exact hetzelfde als Peter, @King006 (of iemand anders)?

Persoonlijk kijk ik geen Duitse zenders. Alleen al om de nasynchronisatie.
Reputatie 7
Ha, ha, ik kijk vnml Duitse krimi's via ARD en ZDF. Die zijn niet nagesynchroniseerd.
Amerikaanse films zijn er via andere zenders en route's (on demand tegenwoordig) genoeg te vinden.
Persoonlijk kijk ik geen Duitse zenders. Alleen al om de nasynchronisatie.
Reputatie 7
Vergeten te melden maar rond 16:00 uur constateerde ik weer de ZDF HD stream op het kanaal.
Reputatie 6
Badge +8
@Paul_,

Excuses! Ik had geen notificatie per mail gehad dat je mij had getagd 😞 ik heb net even gekeken en zie netjes ARD HD en ZDF HD.
Reputatie 2
Dit probleem doet zich ook voor met CNN.
Had het probleem vorige week, en vanmorgen weer een SD stream op het HD kanaal.
Reputatie 7
Badge +24
Geen excuses nodig! Dus ZDF is weer HD, mooi zo.

En nu dus CNN? Zouden jullie dat ook eens willen bekijken @King006 en @PeterG (sorry voor al dat getest)?
Reputatie 7
Klopt, op dit moment is CNN een SD stream. (09:57 uur)
ondanks dat hd ledje en minigids anders aangeven 🙃
Reputatie 7
Badge +24
Ik heb het doorgegeven, dank! Ik hoop dat ik wat aanvullende uitleg krijg wat ik kan delen maar dat is even afwachten.
Reputatie 7
Misschien de hd schakelaartjes vastlijmen ? 😜
Reputatie 7
CNN is weer HD.
Reputatie 7
Badge +24
Dat heb je snel gezien. 🙂 Er is een 'ticket' aangemaakt n.a.v. m'n bericht maar daar heb ik nog geen terugkoppeling op gehad.
Reputatie 2
Bij mij is CNN nog steeds niet HD.
Reputatie 7
Badge +24
Dank voor het melden! Ik denk dat ze er op dit moment mee bezig zijn. Gelukkig is het ticket ook nog niet gesloten.
Reputatie 7
Klopt. CNN is alwéér SD 😭 (12:11 uur)
@Paul_
Reputatie 7
Badge +24
Ja, hier ook. Laten we ze even de tijd geven. 😉
Reputatie 6
Badge +8
@Paul_,

Momenteel ben ik niet thuis om het te kunnen testen. Anders had ik het uiteraard even gedaan!
Reputatie 7
Het lukt kennelijk nog niet met CNN. Nog steeds SD. Het is nu 13:56 uur. (was héél éven hd)
Reputatie 7
Badge +24
Ik krijg net de afmelding binnen. CNN moet nu weer HD zijn!
Reputatie 2
Ik krijg net de afmelding binnen. CNN moet nu weer HD zijn! Gecheckt. Ik heb het signaal weer HD. Hopelijk komt deze 'storing' in de toekomst niet meer voor.
Reputatie 7
Ik krijg net de afmelding binnen. CNN moet nu weer HD zijn!👍🏼
Reputatie 7
Badge +24
Top, alles weer in HD wat HD hoort te zijn. 🙂 Ik hoop ook dat ie niet meer voor komt. Bedankt voor al het testen en melden, scheelt een hoop!

Reageer