Beantwoord

[ storing ] Interactieve TV

  • 26 juni 2017
  • 16 reacties
  • 853 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +13



de volgende zenders werkt bij mij sints zaterdag 24-6 niet op beide STB
52, 56, 57,
73, 75, 76,
170, 174,
191, 192, 193,
309, 314, 315,
330, 334,
404, 405, 412,

wat ik al geprobeerd heb is de modem te herstarter en de Stb. opnieuw opstarten
veder een hart reset van de modem en de software van de Stb. verwijdert
icon

Beste antwoord door Francois 1 juli 2017, 12:41

Ik heb gister de monteur afgezegd, omdat de zenders gister spontaan weer werkten om 21:00 uur zou het kunnen zijn dat het tijdelijk niet werkte vanwege de zenderwijziging die op 4 juli plaats vind ? Of zijn toch stiekem de iTV specialisten bezig geweest achter de schermen? ;)

Voor mensen die ook last hebben van een storing met iTV: Als je storing hebt met interactieve televisie van KPN, kan je als eerste het stappenplan “storing iTV van KPN” doorlopen op de website. Daarnaast heb ik een handig artikel waarin je leest hoe je de tv-ontvanger kan resetten.
Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Hoi, Francois. Wat een rare storing.

Ik heb wel wat vragen. Welke experiabox heb je? En welke ontvangers en hoe zijn deze aangesloten? Bv. via een draadloze adapter...
Ben je aangesloten op koper of glas? Indien koper: wat is de lijnsnelheid van de aansluiting?
Heb je met de HD zenders géén problemen?
Reputatie 7
Badge +13
ik heb Experiabox v10
tv ontvangers zijn HMB2260 en ZXV8001
alles is beraad aangesloten op de modem
ik heb HD zenders op 1 daar heb ik geen probleem mee ik heb ook geen probleem met 4k zenders
ik heb koper pairbonding

Reputatie 7
Tja. Ik kan daaruit maar 1 conclusie trekken: storing m.b.t. jouw aansluiting. Dit lijkt me niet bij jouw thuis te zitten. Zal opgelost moeten worden via technische dienst / Webcare.
Ze komen via de wachtrij aan dit topic nog toe.
Reputatie 7
Badge +13
@PeterG zo iets hat ik ook al ik hat gister servicedeskmedewerker gesproken en die wou mij een monteur steuren waar ik al me twijfels heb van waarom thuis is alles in orden het lijkt me een fout op de tv platform

P.s het was mij bekent dat deze topic in de wachtrij staat 🙃
Reputatie 7
Badge +22
Wat een vreemd probleem, Francois! De andere zenders werken wel gewoon zoals het moet? En heb je deze melding iedere keer dat je naar deze zenders gaat?

Wat ik wil doen, is je ontvangers even uit onze systeem gooien. Jij krijgt dan een blauw scherm op je tv waar je opnieuw je abonnementsnummer en pincode moet invullen. Heb je die bij de hand?

Net als Peter vermoed ik namelijk dat er op iTV platform iets misgaat. Dat de ontvangers te ontkoppelen en opnieuw aan te melden, komt de koppeling opnieuw tot stand. Ik hoop dat dat je probleem gaat oplossen 🙂
Reputatie 7
Badge +13
Wat een vreemd probleem, Francois! De andere zenders werken wel gewoon zoals het moet? En heb je deze melding iedere keer dat je naar deze zenders gaat?

Wat ik wil doen, is je ontvangers even uit onze systeem gooien. Jij krijgt dan een blauw scherm op je tv waar je opnieuw je abonnementsnummer en pincode moet invullen. Heb je die bij de hand?

Net als Peter vermoed ik namelijk dat er op iTV platform iets misgaat. Dat de ontvangers te ontkoppelen en opnieuw aan te melden, komt de koppeling opnieuw tot stand. Ik hoop dat dat je probleem gaat oplossen :)
het is een vreemde ik heb het ieder keer de rest van de zenders doen het wel goed
ik heb de abo nummer en pin bij de hand ik vermoed ook dat het bij de tv platform mis gaat
Reputatie 7
Badge +22
Ik heb de ontvangers er nu uit 'gegooid' 🙂 Laat je me weten of je na het opnieuw aanmelden wel weer alle kanalen kunt bekijken?
Reputatie 7
Badge +13
@Justin_ helaas heeft het niet geholpen de zenders doen het nog steeds niet
Reputatie 7
Badge +22
Dat is balen, Francois! Om een melding door te kunnen zetten naar onze Technische Dienst moet ik je Experia Box vanaf hier even een reset geven. Is dat oké?
Reputatie 7
Badge +13
@Justin_ dat is oké je mag de box resetten
Reputatie 7
Badge +22
Na het resetten van de Experia Box, was de volgende stap het aansturen van een monteur. Deze staat eind van de middag bij Francois op de stoep :)

Mocht het probleem niet verholpen kunnen worden, dan worden de iTV specialisten aan het werk gezet!
Reputatie 7
Badge +13
Ik heb gister de monteur afgezegd, omdat de zenders gister spontaan weer werkten om 21:00 uur zou het kunnen zijn dat het tijdelijk niet werkte vanwege de zenderwijziging die op 4 juli plaats vind ? Of zijn toch stiekem de iTV specialisten bezig geweest achter de schermen? ;)

Voor mensen die ook last hebben van een storing met iTV: Als je storing hebt met interactieve televisie van KPN, kan je als eerste het stappenplan “storing iTV van KPN” doorlopen op de website. Daarnaast heb ik een handig artikel waarin je leest hoe je de tv-ontvanger kan resetten.
Reputatie 7
Badge +18
Hoi @Francois,

Wat fijn dat alles weer werkt, mocht de monteur nou toch overhoop nog langskomen, dan geef hem maar een kop ☕ 🤣 😂
Reputatie 7
Badge +13
@DennisSchreve mocht de monteur toch komen de koffie is al bruin ☕
Reputatie 7
Badge +18
@DennisSchreve mocht de monteur toch komen de koffie is al bruin ☕😂 🤣 LOL!
Reputatie 7
Badge +22
Fijn dat alles weer werkt, Francois! Wat er precies gebeurd is, durf ik niet te zeggen. Ik had de iTV specialisten namelijk nog niet aangestuurd. Het kan best zijn dat er inderdaad iets mis was op het iTV platform en dat dit gisteravond verholpen is 🙂

Ik ben in ieder geval blij dat de foutmelding op je scherm verdwenen is! Jouw reactie heb ik nu als antwoord gemarkeerd.

Reageer