Beantwoord

Storing interactieve TV na aansluiten NAS

  • 16 January 2020
  • 3 reacties
  • 254 keer bekeken

Goedemorgen,

 

Ik heb sinds kort een NAS (server) aangeschaft (Synology DS 218J) en heb deze aangesloten op de Experiabox V10 van KPN. Werkte perfect. Totdat ik 's avonds TV wilde gaan kijken. Het beeld en geluid haperde verschrikkelijk. Resetten helpt niet. (harde reset ook niet)

Na ontkoppelen van de NAS en de ExperiaBox resetten werkte de TV op een gegeven moment weer wel. Ik had nog 1 draadloze verbindingset-stekker liggen (waarna er dan 3 in gebruik zouden zijn), maar dit gaf hetzelfde resultaat: TV-kijken was niet meer te doen. 

 

Wat zou ik kunnen doen om wél zonder storing TV te kunnen kijken? Of is de Experiabox gewoon te beperkt?

 

Mvg,

 

Frank

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 17 January 2020, 21:07

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Hoi @FrankRS . Welkom op het forum.

Ik lees dat er DVS’n in het spel zijn.  Je itv-tuner is dus niet met één directe kabel aangesloten? Een NAS kan in potentie allerlei informatie naar verschillende apparaten sturen. Als de NAS daarbij ook gebruik maakt van de DVS verbinding kan het maximum aan dataoverdracht al vrij snel bereikt worden. Dit is allemaal speculatie.

Wat gebeurt er met itv als je de tuner (tijdelijk) met een kabel aansluit en dan de NAS aansluit? 

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust!

Reputatie 7
Badge +24

Staat er ergens een switch tussen die geen igmp ondersteund?