Beantwoord

Storing interactive TV

• 11 juli 2018
  • 9 reacties
  • 411 keer bekeken

Badge
Al geruime tijd storing bij interactieve TV. Beeld en geluid valt steeds weg. Duurt vaak maar 3 tot 10 sec, maar je mist wel stukken van bijv een film.

Ik zag dat het veelal voorkomt in de Randstad, maar nu ook in Drachten. (Friesland)
Opnieuw opstarten heeft niet gewerkt.

Wanneer is dit probleem verholpen? Gezien het al een geruime tijd speelt.

Groeten,
Jolanda
icon

Beste antwoord door Erik_ 18 juli 2018, 11:02

Dan heb ik de omzetting bij dezen ingepland voor 9 augustus. De monteur komt tussen 8:00 en 10:00 uur. Je krijgt hier nog per e-mail een bevestiging van :)

Ik markeer dit dan voor nu als oplossing. En ik hoor graag na de 9e van je of je ook verbetering merkt in de tv. Zo niet, dan gaan we daar mee verder.
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Welk type TV ontvanger(s) heb je?
Welke Experia Box heb je?
Hoe is/zijn de TV ontvanger(s) op de Experia Box aangesloten?
Rechtstreeks met een netwerkkabel, via een switch en/of via een "draadloze" verbindingsset.
Wat is volgens https://kpn-itns.speedtestcustom.com de snelheid van jouw Internet verbinding gemeten vanaf een bekabeld aangesloten PC?
Badge
Antwoord op kr vragen
experiabox V10
Directe aansluiting van de box naar TV
Download 26,7
Upload 17

Gr
Jolanda
Reputatie 7
Badge +28
Welkom, Jolanda! Heel irritant, steeds onderbrekingen in het kijken. Dank voor je antwoorden op de vragen van wjb. Ik heb ook nog een paar vragen voor je:
- Komt dit de hele dag voor, of op bepaalde momenten/dagdelen?
- Heb je dit op 1 of meerdere ontvangers?
- Als je deze onderbrekingen hebt, wordt er op dat moment nog meer gebruik gemaakt van het internet of tv gekeken op andere ontvangers?
Badge
Hallo Erik,
Wij hebben maar 1 tv op dit adres. De tv hapert wanneer er 1 laptop op internet aant surfen is, maar het gebeurt ook wanneer er alleen tv wordt gekeken.
Of het behalve ‘s avonds ook overdag voorkomt is moeilijk te zeggen. Vaak kijken we overdag geen tv, en helemaal wanneer de tv aanstaat is meestal geen laptop aan. (Die wordt overdag nauwelijks gebruikt)

Gr
Jolanda
Reputatie 7
Badge +28
Alright, wil je dan je gegevens invullen op je profiel (alleen zichtbaar voor jou en ons Moderators), en laat me weten als je dit gedaan hebt? Dan pak ik hier de rest erbij en kijk dit verder na.
Badge
Hallo Erik,

Ik heb de vragen die ingevuld moesten worden gedaan.

Hopelijk is dit wat je nodig bent om het probleem op te lossen.

gr,
Jolanda

ps het is nog steeds aan de orde
Reputatie 7
Badge +28
Dank je, Jolanda. Ik ben er ingedoken en ik zie dat je op een VVDSL verbinding zit waarmee wij verwachten dat er 90 Mbit haalbaar is qua snelheid. Je hebt een Standaard pakket met een abonnementssnelheid tot 100 Mbit. Dus die 90 zou je ook gewoon moeten halen. Ik zie echter dat er in de praktijk ongeveer 62 Mbit bij je binnenkomt.

Nu is dat an sich meer dan voldoende voor goede interactieve tv. Maar, omdat het wel minder is dan je zou moeten halen zou ik je graag willen omzetten naar pairbonding. Dat is namelijk ook voor jou beschikbaar. Dit verandert niets aan je abonnement, het enige wat er gebeurt is dat er in de centrale iets wordt bijgeplugd, en dat er een monteur bij je thuis komt om je IS/RA punt aan te passen. Ik stel dan ook voor dat we eerst dit gaan doen, en dan even kijken of je tv ervaring ook verbeterd. Zo niet, dan gaan we na omzetting met de tv verder.

De eerst mogelijke datum dat de pairbonding monteur kan is 6 augustus. Zou dat uitkomen? Zo ja, welk moment van de dag heeft je voorkeur? Zo nee, heb je een andere datum en voorkeursmoment voor me?
Badge
Hallo Erik,

Helaas, 6 augustus lukt niet.
Maar op één van de volgende data kan het wel. 9, 10, 16, 17, 20 of 21 augustus.

De voorkeur heeft z..s.m. :-))

Alvast bedankt.

Groeten,
Jolanda Bosgraaf
Reputatie 7
Badge +28
Dan heb ik de omzetting bij dezen ingepland voor 9 augustus. De monteur komt tussen 8:00 en 10:00 uur. Je krijgt hier nog per e-mail een bevestiging van :)

Ik markeer dit dan voor nu als oplossing. En ik hoor graag na de 9e van je of je ook verbetering merkt in de tv. Zo niet, dan gaan we daar mee verder.

Reageer