Storing itv

• 25 december 2013
  • 6 reacties
  • 3602 keer bekeken

Goedenavond,

Ik heb al de hele dag storing met mijn interactieve tv, hij blijft hangen bij "De menuschermen worden opgehaald en geladen"

Ik heb het kastje ook al een keer gereset en teruggezet naar fabrieksinstellingen, dit hielp niet.

Wie kan mij helpen?

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Gr.

Tim

6 reacties

Gisteren gebeld met KPN hierover en nog steeds niet opgelost.

1ste keer dat ik belde, ging men een meting doen. Dit duurde al 10 minuten, toen opeens werd de verbinding verbroken. Niet bekend wat er uit de meting kwam.

Daarna gelijk weer gebeld, moest ik opnieuw uitleggen wat er gaande was. Terwijl ik dat al heb uitgelegd, blijkbaar wordt dat niet bijgehouden in de interne systemen van KPN.

Ik moest mijn itv ontvanger opnieuw opstarten en terugzetten naar fabrieksinstellingen, dit had ik al eerder gedaan. Er werd gezegd dat ik over een kwartier en misschien iets later zou worden teruggebeld hierover. Dit is nooit gebeurd. Mijn probleem is er nog steeds.

Kan iemand van dit forum mij helpen? Ik ben namelijk van plan om anders over te stappen.

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Reputatie 4
Badge +9
Hallo Tim, 

Welkom op het forum! Wanneer je naar de deks belt, dan wordt er wel degelijk een gespreksnotitiegemaakt voor het geval je later terugbelt. Mogelijk was de eerste medewerker hier nog mee bezig en was de notitie nog niet beschikbaar toen je terug belde. Hoe dan ook, je moest het opnieuw uitleggen en dat is frustrerend, dat begrijp ik. 

Ook het gegeven dat je de tuner moest resetten, terwijl je dit al had gedaan is niet plezierig. Bij problemen zoals jij die omschrijft, moet er echter wel het een en ander worden uitgesloten als mogelijk bron van de storing. De helpdeskmedewerker zal je deze vragen gaan stellen, of gesteld hebben. Dat weet ik niet, aangezien ik je dossier niet ter beschikking hebt. 

Ook ik heb een aantal vragen over de situatie bij jou thuis. Mijn eerste vraag betreft de wijze waarop de tuners zijn verbonden met de KPN Experia Box (modem). Dit kan op twee manieren: Met netwerkkabel (*UTP kabel) of met behulp van de 'Draadloze Verbindingsset' (*stroomadapters). Ik lees graag hoe het bij jou gesitueerd is!

Met vriendelijke groet,

Boudewijn, KPN Webcare. 

Hallo Boudewijn,

Mijn itv ontvanger vip1963 is aangesloten met een netwerkkabel.

Ik ben benieuwd wat er uit de meting is gekomen, waarschijnlijk is daar ook wel een notitie van gemaakt.

Alvast bedankt voor je hulp.

Met vriendelijke groet,

Tim Wever

Word ik nog verder geholpen?

Ik wacht op een reactie.

Reputatie 4
Badge +9
Hallo Tim, 

Excuses voor de verlate reactie! Je hebt een Motorola VIP1963 zeg je en deze is met UTP kabel verbonden aan je modem. Dat is op zich een goede verbinding en daar lijkt me verder niet meteen iets aan te verbeteren. Ik kan je nu alleen nog maar verder helpen door uitgebreider onderzoek te doen. Daarvoor heb ik meer gegevens nodig. Zou je me daarom in een privébericht je naam (contractant), postcode/huisnummer en telefoonnummer willen sturen? Zodra ik je gegevens heb ontvangen, pak ik het zo snel mogelijk op. Ik laat dan weten wat er uit het onderzoek en de metingen naar voren is gekomen en handel het verder hier met je af. Alvast bedankt voor het sturen van de aanvullende informatie!

Met vriendelijke groet, 

Boudewijn, KPN Webcare. 

Beste Boudewijn,

Ook ik heb problemen met interactieve tv. Ik heb een Motorola VIP1853 en deze is verbonden met de draadloze verbindingsset met de box. Hiervoor heb ik nooit problemen gehad, maar de laatste tijd loopt de tv ontvanger geregeld vast en vaak kan ik em ook met de afstandsbediening niet aanzetten.

Meestal met een reset werkt  ie dan wel weer, maar vandaag liep ie echt meerdere keren vast. Zo ook nu weer op het moment van mailen.

Ik zal straks via een prive bericht nog mijn persoonlijke gegevens doormailen.

Ik hoop dat dit probleem snel verholpen kan worden.

Mvg,

Jonathan

Reageer