Beantwoord

Storing ITV APP met Chromecast

  • 18 November 2020
  • 53 reacties
  • 2652 keer bekeken

(geplaatst: 18-11-2020; 11:08 uur)

Het is ineens niet meer mogelijk om te casten met de ITV app (hier Android telefoon).

(toevoeging om 01:09 uur)Via m'n laptop kan ik ineens niets meer casten, ook geen Netflix. De Chromecast staat niet eens meer in de lijst als je op de cast button klikt (in Google Chrome dus).

Geen enkele zender wil nog.

Ook via de website tv.kpn.com valt niet te casten. Daar staat de Chromecast niet eens in de lijst met apparaten.

Jammer. Nét deze week i.d. slaapkamer Digitenne vervangen door Chromecast.

(dan maar de laptop via hdmi aan de tv 'hangen’…. )

Andere reactie in ander topic:

EANK schreef:

Sinds vandaag werkt de losse chromecast niet meer met de Itv app, klaar om te casten en dan een zwart scherm. Alles is geüpdatet, netflix werkt normaal maar KPN itv sinds vandaag niet meer. Ook daarvan de laatste versie geïnstalleerd. Jammer heeft jaren goed gewerkt en nu eveneens niet meer

En nog een topic met opmerking omtrent niet meer kunnen casten.

KPN app zegt dat hij een zender cast, maar krijg een zwart beeld op de chromecast.

en nog een topic.

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/sinds-overgang-tft-kpn-werkt-itv-chromecasten-niet-meer-518591

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 21 November 2020, 13:01

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

53 reacties

Reputatie 7

Ik ervaar geen problemen met casten vanaf mijn Android telefoon en tablet.

Zowel naar een Chromecast 2 als naar een Sony Android TV werkt het probleemloos.

@wjb .

Ik heb hier een Chromecast 3.

Heb 'm net 6 dagen en was zeer enthousiast. Dat is nu even flink getemperd. Via de laptop kan ik zelfs niks meer streamen. Ook Netflix niet.

Reputatie 7

Ik heb hier een Chromecast 3.

Ik denk niet dat de oorzaak in de versie van de Chromecast gezocht moet worden, versie 2 en 3 draaien normaliter dezelfde firmware versie.

Welke versie van de firmware staat op jouw Chromecast?

Dit kan je via de Google Home app bekijken.

Bij Mac en IP wat anders

Mac adres: 14.C1.4E.xxxxxxxxx

bij IP adres staat net wat anders: 192.165.2.6

Reputatie 7

Bij Mac en IP wat anders

Mac adres: 14.C1.4E.xxxxxxxxx

bij IP adres staat net wat anders: 192.165.2.6

En nu vergeet je eigenlijk het enige waar het mij om te doen was, de versie van de firmware.

Of bedoel je te zeggen dat die gelijk is aan de firmareversie op mijn Chromecast?

Ja, daar staat 1.49.230269

Aangezien er diverse meldingen zijn is er iets mis.

Wel opvallend: ik kan op het ziggo forum géén meldingen vinden. Lijkt dus probleem in het KPN netwerk dan.

RECAP.

Via laptop gaat streamen helemaal niet nu.
ITV: wel cast-symbool; maar m'n chromecast staat niet bij de keuzes
Netflix: er komt helemaal geen cast-symbool

Via smartphone (Android):
ITV: Via cast-symbool keuze voor chromecast; zegt dat het via de chromecast wordt afgespeeld op tv echter zwart beeld en geen geluid
NPOstart: wel te casten
(Netflix heb ik nog niet op de phone, want dat ging (...) prima via de laptop.)

Reputatie 7

Wel opvallend: ik kan op het ziggo forum géén meldingen vinden. Lijkt dus probleem in het KPN netwerk dan.

Er zijn ook KPN abonnees die aangeven geen problemen te ervaren.

Het is dan zaak om vast te stellen wat de overeenkomsten in het thuisnetwerk zijn om zo wellicht een component te kunnen achterhalen die roet in het eten gooit.

Welk type Experia Box gebruik je?

Heb je ook nog WiFi accesspoints in gebruik en zo ja, welk merk en type?

Hier alleen een V10.

@wjb

Herinstallatie gedaan. Casten nog steeds niet mogelijk.

Helemaal NIET van af de laptop. Ook Netflix niet. Wat ik tot gisteren dus wel gedaan heb.

En via de smartphone wil het niet met de KPN ITV app. Verder heb ik daar alleen NPOstart op en die cast wel.

Ik ervaar het zelfde na het updaten van de KPN app kan ik niet meer streamen naar mijn chromecast , alle andere apps werken wel 

 

Reputatie 7

Ik ervaar het zelfde na het updaten van de KPN app kan ik niet meer streamen naar mijn chromecast , alle andere apps werken wel 

Welke versie Chromecast heb je, 1, 2, 3 of Ultra?

Ik heb chromecast model v2

Het rare is , ik heb meerdere chromecast v2 in huis met allemaal de zelfde firmware , alleen naar de gene die we het meest gebruiken wil alleen de KPN itv niet meer streamen , zoals een eerdere gebruiker al zei het beeld wordt zwart en hij begint niet met streamen , dus ik sta echt voor een raadsel. Ik heb de chromecast al teruggebracht naar fabrieks instellingen en dit heef ook niet geholpen

Reputatie 1

Gelukkig ben ik niet de enige die hier last van heeft. Casten van pathé thuis gaat wel, npo start ook, maar kpn itv online zwart beeld. Super frustie. Ik kan ook mirror screen doen vanaf Android met itv en de npo start app van de tv gebruiken. Er lijkt dus een connectie in de app voor chromecast niet oké te zijn. 

Inderdaad. Het werkt nog steeds niet.

Wel is het zo dat als ik op de laptop op de castbutton klik de keuze voor de Chromecast er weer bij staat. Ik kon niets casten, ook Netflix niet v.a. de laptop. Maar Netflix lukt weer.

Alleen KPN ITV werkt nog steeds niet met casten. Noch van de laptop, noch van de smartphone. De Netflix-app en de NPOstart-app daar werken wel met de cast.

Hier precies hetzelfde probleem alles werkt maar de ITV app niet zwart scherm

Reputatie 7

Ik neem aan dat jullie allemaal de laatste versie van de iTV app gebruiken.

Versie 7.2.6 op Android en 7.2.3 op iOS.

Wat dit issue complex maakt is dat het niet bij iedereen lijkt te spelen en zelfs dat alle componenten hetzelfde lijken te zijn en de éne Chromecast wel werkt maar de andere niet.

Reputatie 1

Nieuwste versie. Zelfs verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Geen resultaat. Android. 

Reputatie 7

Stop de Chromecast eens in een andere TV of monitor.

Werkt hij dan wel?

Reputatie 1

Stop de Chromecast eens in een andere TV of monitor.

Werkt hij dan wel?

Nope. 

Reputatie 7

Het rare is , ik heb meerdere chromecast v2 in huis met allemaal de zelfde firmware , ...

@Cosa, Weet je zeker dat het allemaal Chromecasts 2 zijn of zou de Chromecast die het niet doet wellicht toch een Chromecast 3 kunnen zijn?

 

Je hebt gelijk het is v3 nc2-6a5 door de 2 in nc2 dacht ik dat het versie 2 was sorrie

Reputatie 1

Mijne is ook een v3. 

Reputatie 7

Je hebt gelijk het is v3 nc2-6a5 door de 2 in nc2 dacht ik dat het versie 2 was sorrie

En zijn die andere Chromecasts wel versie 1 of 2?

 

In ieder geval gaat het er steeds meer op lijken dat dit een probleem is dat zich alleen op de Chromecast 3 manifesteert.

Dat kan, denk ik, interssant zijn voor de zoektocht naar de oorzaak.

Ik hoop dat er snel een moderator van KPN gaat reageren die zich over dit topic gaat ontfermen.

Zelfde probleem, chromecast 3...balen. Alles gereset etc. Netflix werkt wel. Je zou zeggen dat KPN zich er wel eens in mag verdiepen.