Vraag

Storing itv: ondertiteling en zendernummer weg

  • 23 March 2020
  • 17 reacties
  • 203 keer bekeken

We hebben elke avond 3 tot wel 5 keer een storing. Die is na een paar seconden wel weer vanzelf opgelost maar daarna is telkens de ondertiteling weg. Ik ben nogal doof en erg gehecht aan ondertitelingen. Ook is daarna steeds het nummer van de zender verdwenen en dat komt niet vanzelf weer terug. Ik vind dit heel vervelend. 

Weet iemand waar dit aan kan liggen? Wat we er aan doen kunnen om dit probleem op te lossen?

 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt


17 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Renetta Dat is knap vervelend, natuurlijk. Is het alleen het tv-signaal dat wegvalt? Of valt ook de internetverbinding uit? Hoe heb je het één en ander aangesloten? Is dat via een kabel of maak je gebruik van een Draadloze Verbindingsset? 

Zou je de tv-ontvanger eens willen resetten, waarbij je ook de software opnieuw inlaadt? Bij stap 2 op deze pagina lees je wat je moet doen. 

ja dat zwarte kastje onder de tv heb ik diverse keren aan en uit gedaan ook heb ik in de meterkast de experiabox steeds aan en uit gezet, dat helpt wel. Maar dat zal niet de bedoeling zijn om dat elke avond na zo'n storing te gaan doen.  We hebben draadloos.  Trouwens, sinds ik dit bericht op het forum heb gezet is het al 3 avonden goed  gegaan, zonder storing, kan ook hebben geholpen! :grin: .

Reputatie 7
Badge +20

@Renetta Het zou mooi zijn als het plaatsen van je bericht er op magische wijze heeft gezorgd voor een oplossing! Ik ben er alleen niet helemaal zeker van of dat ook echt de oorzaak is. ;-)

Bij het resetten van je ontvanger komt net wat meer kijken dan alleen de stekker eruit halen; de precieze stappen staan op de site waar ik naar linkte. En draadloos, geef je aan. Je hebt een draadloze verbindingsset in gebruik? Welke heb je? 

IDD het heeft niks geholpen:blush: ! 

Zojuist je advies opgevolgd. (Stap 2) Dit heb ik trouwens in het verleden ook al vaker gedaan, alles opnieuw opstarten. Nu afwachten of de storing uitblijft. Bedankt weer.

Vanavond weer 3x een storing gehad, het wordt nu wel een beetje irritant. 

Reputatie 7
Badge +20

Ha @Renetta Het was te mooi om waar te zijn. :(. Het resetten en opnieuw inladen van de software op je ontvanger heeft niet geholpen? Jammer. Je hebt dus draadloze verbindingsset in gebruik? Welke type heb je en hoe branden de lampjes op de sets als de storing optreedt?  Wat gebeurt als je deze er tussenuit haalt en de ontvanger rechtstreeks met een kabel op de Experia Box aansluit? 

we hebben de Arris VIP 2952 HDMI. Hoe de lampjes branden kan ik niet precies zeggen, de storing is snel weg. wel weet ik dat er daarna alleen nog een rood lampje brand en er wordt geen zender meer aangegeven op het kastje en ondertiteling is eruit. de Experiabox staat in de meterkast, die sluit niet aan op de muur waar de TV staat. Ik kan hem dus niet rechtstreeks verbinden met de experia. Bovendien snap ik dat allemaal niet zo goed (ben 70+ er). 

Reputatie 7
Badge +20

Dag @Renetta Waar het om gaat is dat we herleiden waar het probleem vandaan komt. Als de problemen niet meer optreden wanneer de Draadloze Verbindingsset er tussenuit is, kunnen we concluderen dat het probleem zich daarin bevindt. Vandaar dus de vraag om het zonder die set te proberen? Je ziet daar echt geen mogelijkheid toe? Weet je ook welk type Draadloze Verbindingsset je hebt? Je mag hier ook gerust een foto plaatsen van het apparaatje. 

Er zijn trouwens zat mensen van onder 70 voor wie dit ook lastig is. Als moderator probeer ik je zo goed te helpen als ik kan. We komen er vast uit. 

  • Het kastje heeft als naam Arris vip 2952 hdmi

    En dit zijn de foto's. Wat moeten we loshalen en waar moeten we dat wwer verbinden? We durven dat niet goed te doen. We zouden het heel rot vinden als we geen tv meer zouden hebben nu we aan huis gekluisterd zijn.

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Renetta Wat je me nu laat zien is de tv-ontvanger. Die heb je enkele malen gereset, waarbij je ook de software opnieuw hebt ingeladen. Dat heeft niet geholpen. Dus we laten de tv-ontvanger gewoon staan. 

Waar het mij gaat is de draadloze verbindingsset. Je gaf dat je ‘draadloos had'.: ik maak daaruit op dat je de tv-ontvanger op zo'n hebt aangesloten. Dat is een klein wit kastje. Klopt dat? Waar heb je je tv-ontvanger op aangesloten? 

Klopt, er zit ook nog een wit kastje in de wandcontactdoos, dus die moet er tussenuit? Hebben we ook al eens gedaan in het verleden. We bekijken de komende tijd of de tv nog storing geeft als het kastje er tussenuit is. Er zijn ook avonden dat er geen storing optreed en soms 5x per avond.

We wachten af

Het witte kastje zit in de wand naast de tv. DVS 650

Zonder dat kastje geen tv, alles maar weer aangesloten.

Als op een Arris kastje het zendernummer, dus de display, geen sjoege meer geeft vind ik dat 'zorgelijk'. Niet meer doormodderen, Bart. Vervangen.

Reputatie 7
Badge +20

Eens, @PeterG Maar ik wil uiteraard wel zeker weten dat het niet aan iets anders ligt. Vandaar de vraag om de DVS opnieuw te koppelen, zoals hier staat uitgelegd. Als dat niet werkt kijken we verder. 

Alleen tv en radio ook af en toe maar dat merk je nauwelijks. Even een moment stilte. Herstelt zich ook direct weer net als bij de tv. Internet mankeert niks aan

Reputatie 7
Badge +20

Duidelijk, @Renetta Is het inmiddels al gelukt om de DVS opnieuw te koppelen? Als je hier niet uitkomt kun je wellicht het beste even contact opnemen met de collega's van de klantenservice aan de telefoon. Zij kunnen je ter plekke helpen. Als je belt met 0800-0402 krijg je iemand te spreken. 

Reageer