Beantwoord

Storing na noodweer. Wegvallende verbinding

• 16 augustus 2018
  • 10 reacties
  • 127 keer bekeken

Sinds 9 augustus 2018,toen ‘s-nachts tijdns onweer alle kpn diensten uitvielen niks dan ellende.
Regelmatig geen wifi tv en telefoon.Talloze keren alls doorgelopen via de online procedures.
Niks!
11 augustus nieuw modem,v10 en glasvezelkast.Alles werknd gemaakt door monteur.
Duurde ongeveer 20 uur voor alles weer begon te storen.
Alles kort:dikke week ve4der en regelmatig geen wifi tv en telefoon,maar ook ineens weer wel.1 tv ontvanger,bekabeld, komt nooit verder dan 75 p met opstarten,maar doet het wel als ik er een draadloze veenindingsset op aan sluit.Daarna werkt de ontvanger wel,ook als ik de ethernetkabel er weer opzet.
Als alles uitvalt,weer zelfde ellende met die tv ontvanger.
Inmiddls is er weer een monteur besteld,maar pas morgen beschikbaar.....
Komt dit bekent voor en heeft iemnd een idee hoe nu verder?
Lokatie Dordrecht.

admin: titel aangevuld ivm vindbaarheid
icon

Beste antwoord door John267 18 augustus 2018, 12:32

Nee ik had geen inslag, maar het was wel toeval dat tijdens hevig onweer om ongeveer 0200 die morgen alle thuisdiensten niet meer werkten.
De hele straat had ook niets.Niet dat ik weet.
Gister hebben twee monteurs alles verholpen, door in de glasvezel wijkkast te duiken.Zijn ze best wel even bezig geweest.
Zoals ik al eerder zei vertelde de monteur mij dat ik niet wilde weten hoe dom het was wat ze daar zijn tegengekomen....Maar goed, alles werkt weer perfect, heeft al met al toch een dikke week geduurd, dan bedje wel blij dat het opgelost is.
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Hoi John! Welkom op het forum.
Had jij blikseminslag? Of was er op dat moment voor de hele straat of wijk een dienst uitval?
Bij blikseminslag zien we soms de gekste scenario's en lijkt een nieuw monteursbezoek mij zeker geen overbodig luxe. Als ik je tekst goed lees, is die al ingepland? wellicht ook al geweest?
Mocht het probleem nog steeds bestaan zou je dan je profiel willen aanvullen met privégegevens? Dank duik ik er voor je in!
Nee ik had geen inslag, maar het was wel toeval dat tijdens hevig onweer om ongeveer 0200 die morgen alle thuisdiensten niet meer werkten.
De hele straat had ook niets.Niet dat ik weet.
Gister hebben twee monteurs alles verholpen, door in de glasvezel wijkkast te duiken.Zijn ze best wel even bezig geweest.
Zoals ik al eerder zei vertelde de monteur mij dat ik niet wilde weten hoe dom het was wat ze daar zijn tegengekomen....Maar goed, alles werkt weer perfect, heeft al met al toch een dikke week geduurd, dan bedje wel blij dat het opgelost is.
Reputatie 7
Badge +18
Ah! Fijn om te lezen dat deze monteurs de zaak hebben opgelost. Ik kan in het ticket niet terugvinden wat er nou precies aan de hand was in die wijkcentrale. Dus dat zal een mysterie blijven, ben ik bang.
En de lol heeft drie keer 24 uur geduurd want weer geen thuisdiensten.... word er niet vrolijk van
is wr iemand omgeving dordrecht die ook sinds 9 augustus regelmatig zonder itv internet wifi en telefoon zit?
Reputatie 7
Badge +18
Oef, John. Wat een ergernis 😢 Het lek is blijkbaar nog niet boven. Heb je dit al ergens aangekaart? Vul anders je profiel aan en geef mij een seintje. Dan meet ik die lijn en zorg dat er monteur wordt aangestuurd.
profiel aangevuld
Reputatie 7
Badge +18
Dank voor de gegevens. Ik zie dat het oorspronkelijke ticket nog open staat. Dit wordt vaak bewust gedaan om het een tijdje aan te zien. Heb jij misschien een apart nummer gekregen van de storingsdienst met daarbij een code? Zo ja, wil ik je adviseren om die te bellen dan kunnen ze handelen aan de hand van het openstaande ticket. Ik zal vanuit hier ook een seintje geven maar een telefoontje van jouw kant is wel het meest effectief.
Mocht je geen apart nummer hebben gehad wil ik dat graag weten. Dan ga ik morgen met ze bellen.
ook de lampjes bij de wan aansluiting op v10 modem geven oranje en groen. die oranje was me niet eerder opgevallen
Reputatie 7
Badge +18
Die op die FTU ( glasvezel kastje) zijn het meest praktisch om als eerste te controleren. Er zit een power lampje op. Tevens een lampje dat de verbinding tussen jouw modem en dat kastje aangeeft. En dan nog het meest belangrjike lampje: Hieraan kun je zien of er uberhaupt signaal is. Zoals wij samen net vaststelden is dat helaas niet het geval. Ik heb het ticket geupdate en ga er van uit dat jij morgen benaderd wordt voor een nieuwe afspraak. Mocht je morgenavond nog niks gehoord hebben, laat het me weten.

Reageer