Storing stb-nmc-400 router Experia Box V8

  • 23 February 2021
  • 5 reacties
  • 44 keer bekeken

 

Hallo,

Ik heb voor een paar weken KPN superwifi besteld en geïnstalleerd. Nu krijg ik meerdere keren een vastloper op de verbinding.

Melding stb-nmc-400 staat er in beeld. Wat ik dan doe is de experia V8 herstarten en dan doet hij het weer.

Ik was echter niet van plan om dit tot mijn dagelijkse ritme te laten worden.

Is hier een oplossing voor te vinden? Ik zie meer meldingen van deze aard. 

Groetjes Diomer


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Volgens mij hebben de SuperWiFi's niets met die melding te maken. Of zie ik dat verkeerd? 

Weet ik niet maar sinds de aankoop is de storing actueel! Dus of hier een verband ligt is aan een expert of ervaringsdeskundige  te weten.

Reputatie 7
Badge +24

Gebruikt u een switch in uw netwerk? Een kastje met 5 of meer poorten om meerdere apparaten op aan te sluiten.

Nee, geen switch ertussen. Er gaan 2 netwerkkabels vanaf de router.  Eentje naar de tv ontvanger en eentje naar de Playstation van m'n zoon. Het probleem is echt ontstaan sinds ik de Suoerwifi ( 2x )heb aangesloten op de router. Ik vroeg mezelf af of wij niet toe zijn aan een V10.

Reputatie 7

Welkom bij ons op het forum @Diomer. De SuperWifi punten staan los van de verbinding met de tv-ontvanger inderdaad, dat het zich sindsdien voordoet is toeval. Dat neemt niet weg dat die melding natuurlijk heel vervelend is als je wilt kijken. Die foutmelding geeft aan dat de ontvanger het signaal met het netwerk even kwijt raakt. Dat kan zowel tussen de tv-ontvanger en de Experia Box zitten, als elders in het netwerk. De ontvanger is dus met een directe kabel aangesloten begrijp ik, net als de PlayStation. Heb je de tv-ontvanger al eens op een andere netwerkpoort van de Experia Box geprobeerd om te kijken hoe het dan gaat?
Op het moment dat je die melding krijgt, werkt het internet dan nog wel, of valt dat ook weg?