Beantwoord

Storing tv foutcode: stb-nmc-400

  • 9 April 2021
  • 15 reacties
  • 185 keer bekeken

Badge

Hoi hoi.  Heb nu alweer een week last van telkens blauw beeld met storing stb-nmc-400

Word er toch beetje gek van. Kan dit nu eens opgelost worden anders ben ik dadelijk genoodzaakt over te stappen. 

Opnieuw opstarten hoeft niet. Doet het apparaat zelf tig keer per dag

Dank Marcella 

icon

Beste antwoord door Marcella54 23 April 2021, 16:31

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Marcella54, ik kan mij goed voorstellen dat je daar gek van wordt. Steeds die melding is niet fijn. Deze zie je omdat de ontvanger te weinig tv pakketjes binnen krijgt, alleen waar wordt dat veroorzaakt tussen ons en jouw tv. Wat heb je al gedaan? Heb je de stappen voor foutcode STB NMC 400 al doorgenomen? 

Badge

Ik heb alles al gedaan. Paar maanden terug had ik ook klachten en die werd spontaan verholpen door kpn. Het was een storing in iets wat zij vervangen . Niet bij mij thuis maar bij hun. Iets van printplaat of zo. Maar nu doet hij het weer tig keer per dag. Aan tv ligt het niet. Die is nieuw

Reputatie 7
Badge +20

Helemaal duidelijk. Ik heb meegekeken en de verbinding even verbroken. Dus als je even weer een hapering had, was ik dat. Ik kan zo niet achterhalen waar het zit, maar morgen 14-04 tussen 0800-1000 komt er een monteur voor verder onderzoek. Hoor graag van je of hij het probleem kon oplossen.

Badge

Nu heb ik geen wifi meer. Niet op telefoon. Niet op tablet wat vervelend is want die doet het alleen met wifi

Badge

En Netflix doet het natuurlijk ook niet. Geen verbinding. Kunnen jullie dat niet op afstand bekijken en regelen want ik kom er niet uit of beter niet in

Badge

Heel blij met monteur. Blijkt harde reset geweest te zijn van kpn waardoor alles naar standaard werd ingesteld. Nu werkt het allemaal weer. Doosje uit muur is ook vervangen. Dank voor hulp en voor fijne monteur. Groetjes een blij mens

Marcella 

Reputatie 7
Badge +20

Ja dat was mijn schuld dan. Dit was wel nodig om de monteur bij je te krijgen. Fijn dat nu alles weer werkt. Mocht er weer iets zijn, laat het dan weten. 

Badge

In dat geval dank je Bart

Reputatie 7
Badge +20

Graag gedaan.

Badge

Hoi hoi en weer al 2 dagen paar keer blauw scherm met stb-nmc-400 storing. Denk toch dat het probleem ergens buiten is. Zou het op prijs stellen als dit nou eens wordt opgelost

Reputatie 7
Badge +20

Meen je niet. :( Ik snap dan ook goed dat je het graag opgelost wilt zien. Ik heb weer een monteur ingepland. Hij komt 23 april tussen 0800-1000 kijken. Ik ben benieuwd.

Badge

Hoi Bart_Z monteur geweest. Nieuw modem gekregen.  Nu afwachten of het goed blijft gaan. Stel het echt op prijs dat je me zo helpt. Groetjes en fijn weekend Marcella 

Reputatie 7
Badge +20

Dat klinkt goed. Ik hoop dat het goed blijft. Zo niet, dan hoor ik dat graag. 

Jeeeetje 1,5 week voordat het opgelost is?

Heb nu ook last van die foutcode als dat zo lang duurt voordat het opgelost word, ga ik wel overstappen naar een ander provider. igg wel sneller dan wachtenop een oplossing van KPN.

Reputatie 7
Badge +20

@Vinny187, ervaar je de foutcode nog steeds? Deze kan door vele verschillende oorzaken zichtbaar worden. Belangrijkste is om eerst de thuissituatie uit te sluiten. Dus modem herstarten en ontvanger resetten. En als het kan modem met kabel op het modem testen. En de stappen voor het verbreken van de zender doorlopen