Beantwoord

Storing TV ontvangers

  • 24 January 2020
  • 11 reacties
  • 244 keer bekeken

Reputatie 2
Badge

Al de gehele week merk ik dat mijn tv ontvangers blijven hangen in een een blauw scherm, dat meld dan "zap terug naar een ander kanaal en weer terug” . Dat zou moeten werken, maar helaas geen oplossing. Ook niet het terug zetten naar de fabrieks instellingen heeft geen soelaas geboden. Ik heb vandaag al zeker 3x met de klantenservices gebeld met dit probleem. Bij de eerste 2 keren werd het genoteerd en zou er naar gemonitord worden. Bij de 3e keer kreeg ik een dame aan de lijn die er blijkbaar nooit van gehoord had en zei het kan niet wat u zegt.

Als ik al 6 tot 10 keer de gehele apparatuur heb moeten rebooten, inclusief de modem, dan moet er toch ergens een lampje gaan branden of hoe zit het. Ik weet zelf toch wel wat wel of niet werkt en als het dan al genoteerd is en er wellicht iets aan gedaan kan worden, hoef ik van die dame niet te horen dat ik geen andere apparatuur krijg omdat er op dat moment geen storing is.

Ehhh….. dat is nu ja, maar kan over 10 minuten wel zo zijn.

Vanmorgen ook 3x het hele zaakje opnieuw moeten instellen, en ik heb de apparatuur nu al sinds dat ik klant ben, dus ik verwacht wel dat ze de apparatuur up to date houden en niet klanten laten zitten met slecht werkende apparatuur.

Het is zo, soms is het maar 1 ontvanger en soms allebei, ik heb 2 stuks in huis voor tv en radio. Internet heb ik verder geen problemen mee, het is puur de tv ontvangers die moeilijk gaan doen .

Maar nieuwe tv ontvangers krijg ik niet, ik moet dus blijkbaar 24/7 naar de tv kijken en wachten op het moment dat er een storing is, dan pas kan ik gaan bellen . Ik heb daar niet de tijd en de zin in , mijn mening is, als het stuk is of defect moet het vervangen kunnen worden. waar betaal ik anders gemiddeld €100,- p/m voor tv, telefoon en internet voor ?

Graag wil ik van KPN op zeer korte termijn een oplossing voor dit , anders is de kans groot dat kpn weer een klant kan kwijt raken, en een andere provider heb ik momenteel geen zin in.

Ik vraag me af of meerdere mensen van bovenstaand probleem last hebben, zou me niet verbazen als dat er geen zijn .

 

icon

Beste antwoord door modelvliegertje 27 January 2020, 15:38

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 2
Badge

Allereerst was ik misschien wat voorbarig met het schrijven van mijn topic. Ik heb ondertussen rond 21.00 nogmaals eens gebeld met de klantenservices. gelukkig kreeg ik een persoon aan de lijn die precies wist wat er mis was en zij heeft het netjes geregeld. maandag a.s. nieuwe tv ontvanger ophalen .

Toch wel typisch dat je soms meerdere keren moet bellen om het uit te leggen en in eerste instantie niet begrepen of geholpen werd, pas bij de 4e keer op 1 dag bellen resultaat.

Maar goed, voorlopig ben ik weer geholpen, dus het topic mag dicht :)

Badge +19

Laat je even weten hoe het afloopt? Overigens ben ik wel benieuwd hoe de ontvangers zijn aangesloten? Met een kabel direct op de experiabox of zit er iets tussen zoals een draadloos verbindingsset of een switch 

Reputatie 7

Ik vraag me af of het vervangen van die TV ontvanger het probleem gaat verhelpen.

De foutmelding wijst eerder naar een ander probleem ergens op het netwerk.

Heb je toevallig een tweede router in jouw netwerk opgenomen?

Gebruik je een "draadloze" verbindingsset?

Reputatie 2
Badge

ze zitten allebei via een switch op het modem, de switch is destijds via een kpn winkel hier in Oss aangeschaft . de switch is van een zeer betrouwbaar merk , Netgear,  aangezien die ik al vaker gebruikt heb. Dus daar ligt het niet aan.

Ik denk eerder een beetje ouderdom van de ontvangers, aangezien ik al abo ben sinds een 3 jaar,

Maar ook staan daar 2 pc's op en 1 (k)laptop , maar dat hoeft in het algemeen niet veel uit te maken hoor, die switches kunnen soms langer mee dan een gemiddelde smartphone :):grinning:

Reputatie 7

Welk type Netgear?

Badge +19

Niet iedere netgear kan overweg met een tv signaal. 

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @modelvliegertje! Inderdaad gek dat het contact zo moeizaam verloopt. Deze foutmelding komt namelijk wel vaker voor, ik zie hem met name als er niet genoeg internetsnelheid op de ontvangers binnenkomt. Dat kan dan op een probleem in de algemene internetsnelheid duiden of het apparaat (de switch) waar de ontvangers op aangesloten zijn geeft niet genoeg snelheid door. Zeker als de melding op beide ontvangers verschijnt ben ik benieuwd of een nieuwe ontvanger voor de oplossing zorgt, maar ik hoop het van harte! :smile:  Laat je maandag weten hoe het gegaan is? 

Reputatie 2
Badge

maandag een nieuwe halen. dan zien we wel. anders wordt het even wat kabeltjes omleggen hier

ik laat het wel weten

Reputatie 7
Badge +17

Prima! Ik wacht je bericht af en zal voor je duimen. :grin:

Reputatie 2
Badge

Zo, vanmiddag nieuw kastje opgehaald. gelijk wat kabeltjes verplaatst van pc's enz.. nieuwe tv ontvanger geplaatst en werkend. Nu ben ik benieuwd of het probleem nog een keer verschijnt. dan is er in ieder geval iets anders aan de hand.

Tot nu toe, het werkt:thumbsup:

Reputatie 7
Badge +17

In ieder geval een goed begin. Ik hoop dat het stabiel blijft! Zo niet, dan weet je ons te vinden. :slight_smile: Bedankt voor de terugkoppeling! 

Reageer