Storing TV ontvangst

• 25 december 2014
  • 3 reacties
  • 308 keer bekeken

Sinds vanochtend vroeg storing met iTV. We hebben internet, telefoon en tv via experiabox. De tv is met draadloze adapters aan experia verbonden. Een aantal weken geleden de adapter software ge-update, niet opeens kerstverlichting of iets anders aangesloten op stroom sinds de storing. Heb zowel de experiabox als tv ontvanger van de stroom af gehad voor meer dan 10s. De winst is dat ik nu wel beeld krijg (iov zwart scherm), maar beeld blijft hangen, vormt blokjes en geluid blijft soms ook hangen en maakt soms een snerpend geluid.
Ik ben er klaar mee. Hebben dit aan t begin van ons abonnement gehad en toen een hele poos geen problemen, dus hoop dat t snel opgelost wordt, want word er onwijs chagrijnig van.

Mvkerstgroet, Caroline

3 reacties

Reputatie 2
Badge +1
Bij het lezen van je verhaal denk ik dat dit wel eens zou kunnen helpen.

Druk binnen 2 minuten 2 seconden lang op de codeerknop van elke draadloze ontvanger. Het resultaat hiervan moet zijn dat het Power lampje groen brandt en het middelste Verbindingslampje moet binnen een half minuut ook groen gaat branden.

Dan is de verbinding gereset en zou het als het goed is weer moeten werken.

wil je het nog eens op je gemak bekijken via deze link de handleiding ;)

http://www.kpn.com/ss/Satellite/60P3royMPfxdZklzQNzVhjasweYbzGx9OEsY1pu7VlpH7YZHyxFsqaK2HY2BVdzw/MungoBlobs/attachment/845440-43216-kpn-dual-devolo-handleiding-web.pdf

Groetjes,

Nick

Reputatie 6
Badge +12
Hoi Caroline,

Welkom op het forum.

Ik kan me voorstellen dat je hier niet vrolijk van wordt. Helpt de optie die nick93 aangeeft?

Nienke
Reputatie 7
Badge +13
Nog een tip, ik weet niet of het bij jou kan, maar probeer overal kabels te trekken.

Nadat ik alle bekabeld heb aangesloten, heb ik geen storing meer.

Naar de slaapkamer heb ik een CAT6 kabel lopen, maar een Cat5 kabel is al ruim voldoende.

Op het lichtnet zit altijd wel wat storing.

En kijk ook eens wat je op de groep hebt aangesloten.

Kerstboom heeft meestal meer dan 1 voedingsadaptor.

Deze kunnen aardig wat storing en troep op je elektriciteits netwerk veroorzaken.

Dus het gaat niet alleen wat je op jouw stopcontact hebt aangesloten, maar op de gehele groep.

Ook andere groepen kunnen storing veroorzaken.

Als de Powerline adaptors ook nog eens ieder op een andere groep zitten, nemen de storingen en problemen helaas alleen maar toe.

De Powerlines die KPN levert zijn zeer goed.

Devolo is ook een goed merk.

Ik hoop dat ze na resetten weer goed werken, anders even je kerstboom uitzetten.

Weer resetten en kijken wat het resultaat is.

Reageer