Vraag

Storing YouTube app via kanaal 201

  • 24 October 2019
  • 15 reacties
  • 3301 keer bekeken

Ik ervaar al geruime tijd storing in de YouTube app via kanaal 201. 
De app opnieuw opstarten helpt niet. 
Reset van de tv-ontvanger helpt nauwelijks. 
Kan dan 1 of 2x de app via kanaal 201 gebruiken, maar daarna treedt de storing weer op. 

YouTube via apps op de tv werkt ook niet. 

YouTube app op de tv werkt wel. Maar dit vind ik niet handig aangezien ik dan een andere afstandsbediening moet gebruiken. 

Iemand een idee of oplossing?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Al geruime tijd geleden is de update naar de Arcadyan 2260 uitgerold. Deze bevat de wijzigingen van 7.3.60_1 (zie startbericht) en een oplossing voor de storing die zich kan voordoen met de YouTube app. Zie ook Problemen YouTube app op Interactieve TV | KPN Community

 De Arris is al voorzien van 7.3.60_1, de update betreft dus alleen de fix voor de YouTube app.

Heb je nog steeds last  van een vastlopende TV-ontvanger, dan is het na de update eenmalig nodig een fabrieksreset uit te voeren. Dat doe je op deze manier:

  • Druk op Menu op de afstandsbediening en ga naar Instellingen 
  • Druk twee keer op de gele knop van de afstandsbediening 
  • Zet de optie "Terug naar fabrieksinstellingen" op "Ja" en selecteer "Bewaar instellingen" 
  • De TV-ontvanger start vervolgens opnieuw op, dit duurt langer dan normaal. 

Let op: Na deze fabrieksreset is het nodig opnieuw in te loggen bij YouTube en/of Netflix.

De 1853, 19x3 en 4K tv-ontvangers maken geen gebruik van de nieuwe YouTube app en krijgen daarom deze update niet.

 

@Skulle81 

Als (wat jij schrijft) een reset van de ontvanger niet werkt, dan is jouw ontvanger mogelijk niet meer OK. 

 

Reputatie 7
Badge +30

Welkom terug, Skulle! Vervelend kijken op deze manier. Heb je de reset kunnen uitvoeren zoals Noordzee beschrijft? Als dat niet helpt, wil je dan je profiel invullen? Dan kan ik hier even verder kijken.

Reputatie 7
Badge +30

Je hebt nog niet weer gereageerd, Skulle! Ik ga ervan uit dat het probleem is opgelost. Zo niet, reageer alsnog en vul je profiel in.

Dag Erik,

met de reset is het niet gelukt. 
Youtube via kanaal 201 loopt nog steeds elke keer vast. 
Heb profiel ingevuld. Kan nu niet zien welk modem en tv ontvangers ik heb, maar dit kan jij vast zien

 

Reputatie 7
Badge +30

Dank je, Skulle! Ervaar je dit op beide ontvangers, of op één van de twee? Als het op een is, wil je dan eens de laatste vier cijfers van het serienummer (begint met M115) doorgeven? 

Dag Erik,

 

op dit moment gebruik ik maar 1 ontvanger. 
Kan natuurlijk de ontvangers wel een keer wisselen om te kijken of het probleem zich ook op de andere voordoet. 
 

kom er op terug. 
 

groet

Reputatie 7

Op die manier kunnen we dan testen of het aan de ontvanger ligt of aan iets anders. Heb je het al kunnen proberen? Ik ben benieuwd.

Badge

Op die manier kunnen we dan testen of het aan de ontvanger ligt of aan iets anders. Heb je het al kunnen proberen? Ik ben benieuwd.

Ik heb hetzelfde probleem, YouTube geeft al geruime tijd storing,  je moet telkens opnieuw opstarten, het is gewoon niet goed, lijkt me sterk dat het aan mijn ontvanger ligt of die van skulle

Badge

Op die manier kunnen we dan testen of het aan de ontvanger ligt of aan iets anders. Heb je het al kunnen proberen? Ik ben benieuwd.

Ik heb hetzelfde probleem, YouTube geeft al geruime tijd storing,  je moet telkens opnieuw opstarten, het is gewoon niet goed, lijkt me sterk dat het aan mijn ontvanger ligt of die van skulle

Beide ontvangers geven storingsmelding, ligt hem dus gewoon aan jullie app,  lijkt mij meer  dan logisch dat het probleem bij jullie ligt

 

Reputatie 5
Badge +4

@henkie46 Om welke KPN ontvangers gaat het??

Badge

@henkie46Om welke KPN ontvangers gaat het??

Arris -VIP 2959 V2

Reputatie 5
Badge +4

@henkie46 Die staat hier ook bij mij en werkt zonder enige problemen. Zit de laatste software in beide ontvangers(nu 7.3.79_1)?

Badge

@henkie46Die staat hier ook bij mij en werkt zonder enige problemen. Zit de laatste software in beide ontvangers(nu 7.3.79_1)?

Ik heb geen idee, het ligt niet aan mij, er was al eerder een storing eerder dit jaar, heeft ook maanden geduurd voordat opgelost werd, maar dat beide ontvangers dit doen, maakt mij duidelijk dat dit probleem bij KPN ligt en niet bij mij

Reputatie 5
Badge +4

@henkie46 OK:nerd:

Reputatie 7
Badge +30

Jammer dat je hier ook last van hebt, Henkie! Gezien dit probleem niet op grote schaal voorkomt kan ik er niet voetstoots van uitgaan dat dit een probleem aan onze kant is. Het is mogelijk, maar daarvoor heb ik wel eerst meer vragen voor je. Je geeft al aan dat het gaat om twee keer een Arris, en dat je dit op beide ontvangers ervaart. 

 

De vraag van Spacestar of je de nieuwste firmware al hebt is een goede.  We zijn op dit moment bezig met de uitrol van een nieuwe update. Die heb je afgelopen nacht binnengekregen of hij komt deze nacht (20 op 21). Die update wijzigt op zich niets aan YouTube, maar ik wil je wel even vragen om hem even af te wachten. Controleer dan morgen even via Menu > Instellingen > Systeeminstellingen > Systeeminformatie of je firmwareversie dan 7.3.85_5 is. Zo ja, dan heb je de nieuwe versie. Kijk dan even of YouTube werkt. Zo niet, dan heb je nog niet de nieuwe versie. Reset in dat geval je tv-ontvanger even. 

 

Als YouTube dan nog niet werkt, kun je aangeven wat je verder eventueel nog hebt aangesloten op je tv-ontvanger? Denk aan dingen als versterker of home cinema set. En hoe zijn de tv-ontvangers aangesloten op de Experia Box? Rechtstreeks met een kabel of zit er nog ergens een draadloze verbindingsset of switch tussen? Dan heb ik even een vollediger plaatje van hoe de situatie is.