storingen tv

• 25 december 2014
  • 2 reacties
  • 432 keer bekeken

Krijg steeds een bericht "zap naar ander kanaal en herstart de tv ontvanger.

Heb al meerdere keren de ontvangee herstart, maar storingen blijven.

Geen geluid, stilstaand beeld en de foutmelding in beeld.

Wat kunnen we nog doen?

2 reacties

Reputatie 7
A. Gebruik je een draadloze verbindingsset? Is ie van voor 2012? Dan best de software updaten, zie hier. Zorg er ook voor dat ie goed is aangesloten: zelfde stroomfase, direct in het stopcontact aan modemkant en aan tv-tuner kant. Geen andere apparaten op dezelfde stopcontacten. Via het stopcontact in de Devolo mag wel.

B. Het kan ook aan het modem liggen. Had ook steeds dergelijke onderbrekingen/meldingen de laatste tijd. Dinsdag is mijn v8 modem geruild voor een v9. Nog geen problemen gehad met itv, telefoon, internet.

Reputatie 6
Badge +12
Hoi joske59,

Welkom op het forum.

Dat is niet fijn tv-kijken wanneer je telkens deze melding naar voren krijgt of dat je stilstaand beeld/geen geluid hebt.

In dit geval zijn er verschillende opties ter oplossing. PeterG stelt al de goede vragen.
  • Maakt je gebruik van een draadloze verbindingsadapter of is de tv-ontvanger bekabeld aangesloten? Wanneer met een draadloze verbindingsadapter adviseer ik je deze stappen te doorlopen.
  • Hoe is de rest van je verbinding? Ervaar je de laatste tijd ook onderbrekingen wanneer je op het internet zit? Zo ja, dan graag het modem resetten volgens deze stappen.
Blijf je de problemen behouden dan ontvang ik graag je postcode, huisnummer, mobiel nummer en naam van de contractant in een privébericht, dan meet ik zo snel mogelijk je verbinding na.

Nienke

Reageer