Stotterend/trillend beeld soms

• 30 mei 2015
  • 7 reacties
  • 967 keer bekeken

Reputatie 2
Badge +3
Ik heb nu een aantal weken KPN glasvezel maar het valt me op dat ik af en toe, van soms momenten van enkele seconden schokkend/trillend beeld ervaar. Dit heb ik zowel bij live TV kijken als bij het terugkijken van opnames. Zowel bij live TV kijken als opname bekijken kwam ik er achter om dan even een seconde op de pauze knop te drukken en dan gelijk weer op play dan was het schokkend/trillend beeld weer verdwenen, maar dat lijkt me niet de bedoeling dat dit optreed. Ik ervaar ik niet op speciefiek 1 zender, het zijn er meerdere. Zowel glas als SD kanalen zoals van NPO Best b.v. Wat is er aan de hand?

7 reacties

Badge
Hallo Erwin,

Zit uw decoder direct met een kabel op de experiabox aangesloten? 

Mvg. Thibauld

Reputatie 2
Badge +3
Ja zit rechtstreeks aangesloten met de UTP kabel zoals geinstalleerd door de monteur.

Badge
Hallo,

U kunt proberen om zowel de decoder als de experiabox ,20 seconden zonder stroom te laten.

Mvg. Thibauld

Reputatie 2
Badge +3
De decoder heb ik al eens zonder stroom gehad, 30 seconden. En de Experiabox is sinds de installatie 2/3 weken geleden ook al eens van het stroom geweest maar los van elkaar dus niet tegelijkertijd.

Probleem komt dus steeds weer terug.

Reputatie 2
Badge +3
Net even beide boxen uitgezet (Experia en de decoder HMB2261). In totaal zijn ze iets meer dan 30 seconden uitgeweest tegelijkertijd want ik moest eerst de decoder uitzetten en daarna de Experiabox in de meterkast.

Nu afwachten of het probleem verholpen is.

Reputatie 2
Badge +3
Vanavond op RTL 4 HD Glas weer wat stotterend/trillend beeld ervaren na 18.00 uur. Even gezapt naar RTL 4 HD en daar was het trillende beeld niet te zien. Weer terug naar RTL 4 Glas was het trillende beeld weer verdwenen. Het is er dus nog steeds ondanks de stroomuitschakeling van de Experiabox en decoder.

Reputatie 7
Badge +28
Dag Erwin,

Vreemde storing! Ik begrijp dat dit erg irritant TV kijken is.

Kun je de stappen eens doornemen bij "Storing beeld" en eventueel "Kleur/scherpte/contrast" op deze pagina? Ik ben benieuwd of dit de problemen direct oplost. Is het eventueel mogelijk een andere HDMI kabel en/of HDMI aansluiting op de TV te testen?

Reageer