Stotterende tv's

• 3 december 2014
  • 6 reacties
  • 343 keer bekeken

Heb zowel in de huiskamer als in de slaapkamer last van stotterende tv's. Alles al nagelopen, stekkers eruit gehaald maar niets helpt. Kan wel op m'n iPad zonder problemen kijken

6 reacties

Reputatie 4
Badge +1
Maak je daarbij ook gebruik van de zogenaamde 'draadloze verbindingsset'? (Witte kastjes op het stopcontact, waarmee het signaal wordt doorgegeven.)

Daarnaast weet ik niet of je ook HD hebt aanstaan op je TV-ontvangers maar als dit het geval is, is het wellicht het proberen waard om dit (via instellingen) uit te zetten. Dit omdat HD een redelijk gedeelte van je bandbreedte vraagt en wanneer er te weinig beschikbaar is, resulteert dit in schokkend beeld.

Ik maak idd gebruik van die witte kastjes in t stopcontact maar maak geen gebruik van HD
Reputatie 7
Heb je de DVS aangesloten strikt volgens de instructies van KPN? Let er vooral op dat er geen apparaten zijn aangesloten op een stopcontact naast de DVS en dat de DVS direct op het stopcontact zit en niet op een verdeeldoos. Verder is er een software update voor de DVS, geleverd vóór februari 2014

Reputatie 6
Badge +12
Hoi Karin,

Welkom op het forum.

Ik zie dat er gisteren een monteur van KPN Glasvezel is langs geweest in verband met de stotterende tv. Daarbij staat in de notities dat er vandaag nieuwe draadloze adapters worden geleverd.

Is de omruiling goed verlopen? Is het probleem hiermee verholpen?

Nienke
Hier bij ons in Arnhem ook de laatste weken erg veel last van stotterende TV. HD tv kijken is nu niet mogelijk zonder haperingen. Ook als de tweede tv wordt ingeschakeld (geen HD) dan kun je beneden niet meer kijken.
Het is een regelmatig terug kerend probleem. Maandenlang geen problemen maar dan kan het zo maar weer een tijd slecht zijn.
Reputatie 6
Badge +12
Hoi kojak79,

Welkom op het forum!

Wat vervelend dat het blijft terugkomen :(

Maak je gebruik van een draadloze verbindingsadapter? Zo ja, wil je controleren of de adapters op http://forum.kpn.com/t5/Televisie/Hoe-sluit-je-de-draadloze-verbindingsset-het-beste-aan/ta-p/233477" style=" aangesloten zijn en of er een softwareupdate beschikbaar is voor de adapters? Ik begrijp het goed dat op de tweede tv-ontvanger de HD-functie staat uitgeschakeld?

Ook zou ik graag op afstand de kwaliteit van je verbinding willen controleren. Mag ik daarvoor je postcode, huisnummer, naam van de contractant en je 06-nummer in een privébericht?

Nienke

Reageer