Beantwoord

Streamen met iphone in buitenland

  • 21 April 2019
  • 3 reacties
  • 173 keer bekeken

mijn kpn itv app staat op mijn ipone 6. Werkt prima. Koppel ik ‘m in Frankrijk met mijn iphone converter aan mijn samsung smart tv, heb ik beeld. Totdat ik op play druk op een zender. Dan wordt het beeld zwart. Netflix, youtube en foxsport apps werken wel gewoon. Het ligt dus niet aan de hardware. Iemand met zelfde probleem? Heeft iemand hier een oplossing voor?
icon

Beste antwoord door wjb 21 April 2019, 18:00

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Dat klopt, de DRM functionaliteit staat het niet toe om via zo'n converter uitzendingen naar een extern apparaat door te geven.
Dank je wel wjb. Dus als ik het goed begrijp staat KPN de DRM functionaliteit niet toe.
Reputatie 7
Dus als ik het goed begrijp staat KPN de DRM functionaliteit niet toe.
Bijna goed, het is de DRM functionaliteit van de KPN iTV app die de doorgifte van de uitzending via die converter blokkeert omdat er niet gegarandeerd kan worden dat er een apparaat achter staat waarmee geen opnames gemaakt kunnen worden.
Dit is een eis van de zenders die hun content willen/moeten beschermen tegen illegaal kopiëren. Als de KPN iTV app dit niet zou blokkeren, dan haken die zenders af en is het vroeg of laat einde iTv app.