Beantwoord

Superwifi in combinatie met tv ontvanger is dit mogelijk

  • 14 June 2021
  • 3 reacties
  • 88 keer bekeken

Geacht forum

Op dit moment heb ik een Experiabox V10 met twee wifiversterkers arcadayan en twee tv ontvangers bedraad werkt prima rechtstreeks vanuit experiabox. Daarnaast werkt WIFI goed met de bestaande wifiversterkers lichtjes staan altijd op blauw prima bereik

De derde tv ontvanger heb ik een verbinding met Devolo op een aparte lichtgroep naar de slaapkamer die weer gekoppeld zit aan de tv ontvanger. regelmatig last van stilstaand en freesing beeld.

Er zit geen logica in maanden gaat het goed en in een keer is het huisje oranje dus geen optimale verbinding. resetten beneden en boven zodat ze weer optimaal zijn ingesteld gaat weer even goed en dan weer shit.

Mijn vraag is als ik deze Devolo vervang door een superwifi bij de experiabox neer te zetten en de andere boven bij de tv ontvanger werkt dit dan?

Bel ik KPN 0800 0802 dan zijn de meningen verdeeld

Hoor graag van jullie

 

Alvast bedankt

 

Rien van der Linden

icon

Beste antwoord door Ik_Combineer 14 June 2021, 17:33

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +12

In theorie is het antwoord ja, praktijk hangt af van de afstand, andere aangesloten apparaten en de ruis (db) op de lijn. 

Je kan het altijd proberen, kijk daarna de db van het punt bij de tweede tv na in de kpn thuis app. Wanneer dit onder de 65 zit zou hij het in theorie prima moeten werken. Succes!

Reputatie 7
Badge +24

Daar kan niemand enige garantie over geven. Het kan werken, maar misschien ook niet.

Een tv ontvanger kan aangesloten op de utp aansluiting van de tweede superwifi die draadloos werkt.

Maar 

is het huisje oranje

Je spreekt over huisje (lampje). Dan heb je nog wel een behoorlijk oude DVS set. Je kunt ook overwegen die te vervangen voor de modernere versie die ook minder storingsgevoelig is.

Bijlage. Je hebt gezien je omschrijving nog een oude dvs 200 set.

DVS 200 / MT 2360

Â