Switch

  • 18 mei 2015
  • 8 reacties
  • 220 keer bekeken

Geachte medewerker KPN,

Ik heb onlangs een 3e digitale ontvanger besteld t.b.v. tv en internet op zolder. Hiervoor heb ik een bedrade verbinding vanuit de Experia gemaakt. Om naast de tv ontvanger ook internet (bedraad) te kunnen gebruiken heb ik gebruik gemaakt van de meegeleverde switch. Maar die werkt niet meer. Met het rechtstreeks aansluiting van de kabel op de digitale ontvanger is het probleem (stilstaand beeld) namelijk verholpen. Hierover heb ik uitvoering met een KPN medewerker gesproken maar ik ben helaas niet geholpen.

 

Na 2 keer erg lang in de wacht te hebben gestaan heb ik eindelijk mijn verhaal gedaan. Helaas bleek de medewerkster niet erg ter zake kundig en moest ze meerdere keren ruggespraak houden. Ik kreeg daarbij bovendien niet het gevoel dat ze de intentie had om mij verder te helpen want ineens lag het systeem eruit en ik moest of later terugbellen of mijn probeleem maar bij een KPN-winkel voorleggen. Zij kon nu verder niets doen. Ook niet terugbellen.

 

Contractverlenging, nieuwe aankopen zo geregeld per telefoon. Maar voor het oplossen van een simpel probleem moet ik helaas toch weer op pad om fysiek de winkel te bezoeken om gehoor te krijgen. Beetje jammer! 

 

Groet,

 

Patrick

 

 


8 reacties

Reputatie 7
Dag Patrick, welkom op het forum!

Vreemd, ik heb ook een ontvanger via een door KPN geleverde switch aangesloten. Ik gebruik die switch dan vooral om ook een Home Theater System bij de iTV-ontvanger aan te sluiten. Dat gaat zonder problemen. Welke merk/type switch heb jij meegeleverd gekregen?

Hallo Henk,

Bedankt voor je reactie.

De Switch heeft ook wel gewerkt.

Maar helaas verkrijgen apparaten wel eens een defect.

Groet,

Patrick

Reputatie 7
Tja, voor zover ik weet levert KPN eenmalig uit coulance zo'n switch. Dat dateert nog uit de tijd dat je alleen iTV-ontvangers kon aansluiten op poort 3 van de ExperiaBox. Wellicht dat een Webcare Specialist daar nog wat in kan betekenen.

Je zou eventueel ook een access point (AP) kunnen overwegen. Ik kan je uit eigen ervaring de KPN WiFi Versterker aanbevelen, die - mits bedraad aangesloten - als een prima AP dienst doet en bovendien naast 2,4 GHz ook 5 GHz Wi-Fi levert; hiermee krijg je dus een betere spreiding van het Wi-Fi-signaal door je huis. Hij beschikt over 4 1 Gb/s poorten waar je dus ook iTV-ontvangers op aan kunt sluiten.

Henk,

Bedankt voor het meedenken.
Ik weet dat er meerdere opties zijn.

Een reactie vanuit Kpn was op zijn plaats geweest.

Groet,

Patrick
Reputatie 3
Badge +1
Hi Patrick,

Een reactie van KPN zal ook nog wel komen, maar dat laat meestal een dag of 2/3 op zich wachten. ;)

Het zou KPN bijzonder sieren als ze de defecte switch vervangen, vind ik!

Een nieuwe switch toesturen zou niet al te moeilijk mogen zijn ? Ik heb ook eens een defect aan een switch gehad en ik kreeg meteen de toezegging dat ik een nieuwe zou krijgen. 2 dagen later stond iemand van TNT pakket service aan de deur met een nieuwe switch.... Ligt het misschien aan de persoon die je dan aan de lijn krijgt....

Reputatie 7
Ja dat is mijn gevoelen bij de KS ook een beetje: soms zit 't mee en soms zit 't tegen. Dus wellicht kan TS nog een keer de KS bellen ...

Reputatie 7
Badge +28
Dag ,

Sorry voor de late reactie, alsnog welkom op het forum!

Ik moet bekennen dat ik niet helemaal begrijp waarom je doorverwezen werd. Ik heb een nieuwe switch opgestuurd, deze kun je binnen 2 werkdagen verwachten. Gezien het huidige tijdstip zal dit vrijdag worden. Mijn excuses dat dit zo ongemakkelijk is verlopen!

(ik heb je adresgegevens overigens achterhaald door middel van het e-mailadres waarmee je je hebt geregistreerd op het forum. het contact met de helpdesk komt geheel overeen met wat je hier aangeeft.)

Reageer