Beantwoord

Switch Netger 605 werkt niet meer

  • 11 April 2019
  • 10 reacties
  • 369 keer bekeken

Ik heb kon compleet. Nu heb ik last van haperende beelden bij interactieve tv. Hebben draadloze verbindingssets dvs 650. Tussen de set en de tv en de pc zit een switch. Dit heeft jarenlang goed gewerkt, maar sinds enkele maanden heb ik haperende beelden op de tv en een slechtere pc ontvangst. Wanneer ik de switch loskoppel en de tv rechtstreeks op de set aansluit zijn er geen problemen en kan ik ongestoord een voetbalwedstrijd kijken. De huidige switch is Netgear GS605 v4.
mijn vragen: hoe lang kan de switch meegaan en is er een betere vervanger?
icon

Beste antwoord door CorVer51 12 April 2019, 16:25

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +10
@CorVer51, waarschijnlijk ondersteunt jouw switch geen IGMP Snooping. Omdat er zowel een tv als een pc op zijn aangesloten, kan dat problemen gaan veroorzaken. Waarom dat in het verleden niet gebeurde is lastig te achterhalen. Voor weinig geld kun je een switch aanschaffen zoals deze, waarmee de problemen waarschijnlijk zijn opgelost.

Overigens is ook niet uit te sluiten dat het probleem te maken heeft met je draadloze verbindingsset. Heb je toen je die voetbalwedstrijd ging kijken een rechtstreekse verbinding tussen tv ontvanger en Experia gemaakt (dus ook buiten de dvs)?
Reputatie 7
Waarschijnlijk heb je die problemen alleen als de PC uit staat, klopt dat?
Als deze aan staat en het haperen is dan weg, dan is het ontbreken van IGMP snooping de boosdoener.
Reputatie 7
Badge +24
Hoi Cor, welkom hier. Als ik het zo lees is de switch de boosdoener aangezien het zonder switch goed werkt. De switch die Joss aanraadt hierboven hoort dit op te lossen. Hoelang een switch meegaat? Het verschilt nogal per merk, prijs, hoe intensief het gebruik. Standaard krijg je 2 jaar garantie. Probeer nog even de switch te resetten naar fabrieksinstellingen met de knop aan de achterkant, Factory Default of Factory Defaults. Helpt dat?
Heren, dank voor het advies. Inmiddels bij de KPN winkel de switch opgehaald en aangesloten.
Heb weer een goede verbinding en een goed beeld zonder haperingen.
Reputatie 7
Badge +24
Heren, dank voor het advies. Inmiddels bij de KPN winkel de switch opgehaald en aangesloten.
Heb weer een goede verbinding en een goed beeld zonder haperingen.


Fijn om te horen en graag gedaan uiteraard.
Zijn nu weer enkele weken verder en het is weer knudde.
tv geeft melding dat er geen zender is en dat ik moet overschakelen
internet is ook wisselend
dus na mijn investeringen van de dvs’en ad € 150 en 2 experia wifi ‘s ad €100,— geen verbeteringen
helpdesk gebeld en zij hebben gemeten. Komen tot de conclusie dat er inderdaad dingen niet juist zijn.
men heeft de experiabox ook vervangen door een V10 A.
men gaat een monteur sturen. Indien het niet aan de apparatuur ligt dien ik voorrij kosten te betalen.
vandaag monteur geweest en hij geeft aan dat er geen problemen zijn met de lijn.
hij sluit een tv ontvanger aan met de kabel en constateert dat de dvs het probleem veroorzaakt.
voor dit advies moet ik ook nog eens € 50 betalen.
dus alles bij elkaar € 300 kosten gemaakt waarbij gecontateerd werd dat het aan de dvs verbinding ligt.
maken er al diverse jaren gebruik van.
maar door deze werkwijze voel ik me toch belazerd. Wil een goede tv ontvangst en goed internet, waarvoor ik al jaren betaal.
overweeg over te stappen.
Badge +19
Je kan natuurlijk overstappen maar zolang je die draadloze verbindingssets gebruikt zal het nooit wat worden.
Reputatie 7
Badge +24
Je kan natuurlijk overstappen maar zolang je die draadloze verbindingssets gebruikt zal het nooit wat worden.

Daar kunnen we ook niet omheen, KPN of een andere provider. Mijn advies is om de adapters helemaal te resetten en opnieuw te koppelen volgens de stappen hieronder. Ik zie wel dat er contact is geweest hierover, mag ik om een toelichting vragen over hoe die afspraak tot stand is gekomen?

De stappen voor de reset van de adapters:

Dan mag je alle draadloze adapters (bij de Experiabox zit er ook 1) uit het stopcontact halen en 10 minuten stroomloos laten. Na die 10 minuten breng je de adapters bij elkaar en steek je ze in elkaar. Dat blok wat je dan hebt stop je in een stopcontact en binnen 30 seconden hebben de adapters onderling weer een goede, schone verbinding. Je trekt de adapters dan uit elkaar en zet ze terug waar ze zaten.
Alex, goede avond,
de werkwijze zoals jij hebt aangegeven heb ik al enkele malen gedaan, maar toch zonder resultaat.

De afspraak met de monteur is gekomen doordat wij ook geen tv beeld meer hadden.
Nus is die monteur geweest en hij geeft aan dat het aan de adapters ligt.
heeft wel de instellingen van de tv veranderd waardoor de tv's minder snel reageren.
Maar nu vooralsnog geen problemen meer met de tv's. Werken goed op de dvs.
Internet blijft een probleem.
deze week gemeten en op enig moment een ontvangst van 3 mbps. De meting uitgevoerd op een afstand van 2 meter van de experiabox. Na enkele minuten weer gemeten en dan komt de meting uit op 22 Mbps
na 10 minuten nogmaals een meting en dan ontvang ik ca 50 Mbps.

Dit kan toch nooit de bedoeling zijn.
Reputatie 7
Badge +24
Dan is in ieder geval 1 probleem opgelost, blijft internet nog over.

Mag ik weten welke snelheid je meet als je een laptop of pc met een kabel rechtstreeks op de Experiabox aansluit? Zou je ook een omschrijving/schema willen plaatsen hier van waar de Experiabox staat en waar de WiFi versterkers zijn geplaatst?