Beantwoord

Switch voor iTV laat signaal afstandbediening niet registreren.

  • 24 September 2019
  • 56 reacties
  • 1226 keer bekeken

Reputatie 1
Ik heb sinds kort de Netgear GS305E switch aangesloten op mijn Experiabox v8. Op de switch staat mijn iTV en desktop aangesloten. Met het signaal naar de desktop is niks mis, echter werkt de iTV niet goed.

Het beeld van de iTV zelf is perfect, als ik echter de iTV wil besturen met mijn afstandbediening zoals zenderwisselen of de gids openen reageert hij hier vrijwel niet op. Hij pakt als je bijvoorbeeld 5 seconden de gids knop ingedrukt houdt het signaal wel een keer kort op.
Als ik de iTV direct op de Experiabox aansluit zijn de problemen verholpen..

Dingen die ik al bekeken hebt:
-IGMP snooping staat aan
-Factory settings vd switch al teruggezet
-Werkt ook niet als de desktop aan / uit staat

icon

Beste antwoord door wjb 3 January 2021, 12:22

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

56 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Kan maar 1 verklaring voor zijn: de kabel tussen de switch en de tv is niet goed.
Reputatie 7
Badge +24
Wat bedoel je eigenlijk met "de iTV"?
Reputatie 1
Kan maar 1 verklaring voor zijn: de kabel tussen de switch en de tv is niet goed.

Helaas, heeft het niet opgelost. Heb 2 nieuwe kabel getest.
Reputatie 1
Wat bedoel je eigenlijk met "de iTV"?
Interactieve tv, de tv ontvanger (zwart kastje).
Reputatie 7
Badge +24
Hoe oud is dat kastje? Merk?
Reputatie 1
Hoe oud is dat kastje? Merk?
Dat interactieve tv kastje zal zo een max 5 jaar oud zijn. Gekregen van KPN zelf, op de voorkant staat "HMB2260".

De switch ongv een maand.
Reputatie 7
Badge +21
Hoi Michiel. Wat een vreemde storing! Heb je een tweede tv-ontvanger in huis? Zo ja, zou je deze ontvanger dan ook op dezelfde switch willen aansluiten om te testen of de afstandsbediening daar wel goed op reageert? Laat je ook gelijk je gegevens achter op het KPN Forum profiel?
Reputatie 1
Hoi Michiel. Wat een vreemde storing! Heb je een tweede tv-ontvanger in huis? Zo ja, zou je deze ontvanger dan ook op dezelfde switch willen aansluiten om te testen of de afstandsbediening daar wel goed op reageert? Laat je ook gelijk je gegevens achter op het KPN Forum profiel?
Helaas geen 2e ontvanger en ook geen 2e switch. Gegevens heb ik opgeslagen, echter ben ik bij mij thuis niet de eigenaar van het abonnement. Als het niet lukt ga ik proberen om bij Netgear de switch terug te sturen.
Reputatie 7
Badge +24
Het signaal van de afstandsbediening gaat natuurlijk niet over die switch ofzo. Die 2 hebben eigenlijk helemaal niets met elkaar te maken. Het schakelen naar een andere zender geeft tijdelijk wat meer netwerkverkeer, en dat trekt het netwerk niet. Kennelijk. Er moet een kabel niet goed zijn. Of een stekkertje wat een beetje brak is. Een andere verklaring is er niet.

Je zou die switch een keer kunnen resetten... er zit volgens mij een resetknop op.
Reputatie 1
Het signaal van de afstandsbediening gaat natuurlijk niet over die switch ofzo. Die 2 hebben eigenlijk helemaal niets met elkaar te maken. Het schakelen naar een andere zender geeft tijdelijk wat meer netwerkverkeer, en dat trekt het netwerk niet. Kennelijk. Er moet een kabel niet goed zijn. Of een stekkertje wat een beetje brak is. Een andere verklaring is er niet.

Je zou die switch een keer kunnen resetten... er zit volgens mij een resetknop op.

Ik had de internetkabel naar mijn desktop ook nog geprobeerd en hierna deed hij het goed. Nu doet hij het ook met de vorige kabel "goed". Af en toe neemt hij het signaal niet op, maar het meeste wel. Hopelijk blijft het zo. Bedankt voor de tips!
Reputatie 7
Badge +21
Dan zat het probleem waarschijnlijk toch in de netwerkkabel, zoals Nick83 al aangaf. ☺️
Het signaal van de afstandsbediening gaat natuurlijk niet over die switch ofzo. Die 2 hebben eigenlijk helemaal niets met elkaar te maken. Het schakelen naar een andere zender geeft tijdelijk wat meer netwerkverkeer, en dat trekt het netwerk niet. Kennelijk. Er moet een kabel niet goed zijn. Of een stekkertje wat een beetje brak is. Een andere verklaring is er niet.

Je zou die switch een keer kunnen resetten... er zit volgens mij een resetknop op.

Hi Nick,

Moet de kabel van de switch naar het tv kastje (interactieve tv) een cat 5e, cat 6 of cat 7 kabel zijn? Het lijkt mij dat dit niet uitmaakt, maar ik dacht ik vraag het toch even.

Alvast bedankt!
Reputatie 7
Badge +21
Moet de kabel van de switch naar het tv kastje (interactieve tv) een cat 5e, cat 6 of cat 7 kabel zijn? Het lijkt mij dat dit niet uitmaakt, maar ik dacht ik vraag het toch even.
Een cat 5e netwerkkabel is voldoende.☺️
Reputatie 7
Dat een afstandsbediening niet goed communiceert met de TV ontvanger heeft uiteraard niets te maken met al al dan niet goed functioneren van de netwerkkabel.
Wel kan de plaatsing van de TV ontvanger t.o.v. de televisie van invloed zijn en is een belangrijke veroorzaker van dit fenomeen de infrarood activity sensor van de televisie zelf.
Reputatie 7
Badge +24
Volgens mij doet de afstandsbediening het prima, maar reageert het kastje een beetje traag door een niet optimale verbinding. Is dat probleem nu nog niet helemaal verholpen?
Reputatie 7
Volgens mij doet de afstandsbediening het prima, maar reageert het kastje een beetje traag door een niet optimale verbinding. Is dat probleem nu nog niet helemaal verholpen?
Ik lees ...
Af en toe neemt hij het signaal niet op, maar het meeste wel. Hopelijk blijft het zo.
En dat issue wordt dus meestal veroorzaakt door interferentie met het infrarood signaal van de televisie zelf. Plaatsing van de TV ontvanger achter het denkbeeldige vlak van het scherm van de televisie kan al wonderen verrichten.

Het vervangen van netwerkkabels om dit fenomeen te verhelpen is volstrekt zinloos.
Reputatie 7
Badge +24
Helemaal in de startpost lees ik dat als de switch er tussenuit gehaald word, dat er dan geen problemen zijn. Met switch ertussen wel. Dus het moet iets met de kabels zijn.
Hi Nick,

Het topic kan weer actief worden want ik heb net een gloednieuwe cat 6 kabel aangesloten en hij doet het vrijwel niet meer. De eerste minuten deed hij het echter wel goed. Ik kreeg net zelfs een volledige error op het scherm dat er geen verbinding gemaakt kon worden.

Voor wjb: als ik de switch ertussen uit haal werkt de tv perfect, ik laat dan de ontvanger op dezelfde plek staan.
Reputatie 7
Badge +24
Als je de switch ertussen zet, dan heb je dus ook 2 kabels. 1 kabel van Experiabox naar switch, en 1 kabel van switch naar decoder. Beide zijn nu nieuw?
Als je de switch ertussen zet, dan heb je dus ook 2 kabels. 1 kabel van Experiabox naar switch, en 1 kabel van switch naar decoder. Beide zijn nu nieuw?
Nee, de kabel van de experiabox naar de switch is oud maar werkt goed. Deze had ik oorsprongelijk direct van de Experiabox naar de ontvanger. Als ik dat nu doe werkt de tv weer goed. Pas als ik de switch tussen de experiabox en de ontvanger zet begint het probleem.

Experiabox -> oude goede kabel (cat 5e) -> switch (nieuw) -> kabel (drie getest werkt met alle drie niet cat 5e en cat 6) -> ontvanger
Ook verschillende poortjes op de switch gebruikt?
Reputatie 1
Ook verschillende poortjes op de switch gebruikt?
Ja, werkt ook niet.
Reputatie 1

Volgens mij doet de afstandsbediening het prima, maar reageert het kastje een beetje traag door een niet optimale verbinding. Is dat probleem nu nog niet helemaal verholpen?Ik lees ...

Af en toe neemt hij het signaal niet op, maar het meeste wel. Hopelijk blijft het zo.En dat issue wordt dus meestal veroorzaakt door interferentie met het infrarood signaal van de televisie zelf. Plaatsing van de TV ontvanger achter het denkbeeldige vlak van het scherm van de televisie kan al wonderen verrichten.

Het vervangen van netwerkkabels om dit fenomeen te verhelpen is volstrekt zinloos.

Ik merk inderdaad dat als ik de tv uit zet, de ontvanger wel alle signalen registreert! Echter hangt de tv aan de muur.. Hoe zal ik dit kunnen oplossen?
Reputatie 7
Welk merk en type televisie heb je?
Weet je waar het het infrarood oog van de activity sensor van de televisie zit?
Zo ja, dek die eens af en kijk of de afstandsbediening blijft werken.
Leg eens een boek op de TV ontvanger en laat deze aan de voorzijde uitsteken.
Doet de afstandsbediening dan nog steeds zijn werk?

Is de televisie zelf ook met een netwerkkabel op die switch aangesloten?
Zo ja, trek die eens los.
Reputatie 7
Badge +24

Als je de switch ertussen zet, dan heb je dus ook 2 kabels. 1 kabel van Experiabox naar switch, en 1 kabel van switch naar decoder. Beide zijn nu nieuw?Nee, de kabel van de experiabox naar de switch is oud maar werkt goed. Deze had ik oorsprongelijk direct van de Experiabox naar de ontvanger. Als ik dat nu doe werkt de tv weer goed. Pas als ik de switch tussen de experiabox en de ontvanger zet begint het probleem.

Experiabox -> oude goede kabel (cat 5e) -> switch (nieuw) -> kabel (drie getest werkt met alle drie niet cat 5e en cat 6) -> ontvanger


Kijk aan, toch door rommelen met een oude kabel. Heb je niet ergens een andere kabel die je kan gebruiken om ff tijdelijk vanuit de Experiabox naar de switch te leggen?