Beantwoord

Switch voor iTV laat signaal afstandbediening niet registreren.

  • 24 September 2019
  • 56 reacties
  • 1226 keer bekeken

Reputatie 1
Ik heb sinds kort de Netgear GS305E switch aangesloten op mijn Experiabox v8. Op de switch staat mijn iTV en desktop aangesloten. Met het signaal naar de desktop is niks mis, echter werkt de iTV niet goed.

Het beeld van de iTV zelf is perfect, als ik echter de iTV wil besturen met mijn afstandbediening zoals zenderwisselen of de gids openen reageert hij hier vrijwel niet op. Hij pakt als je bijvoorbeeld 5 seconden de gids knop ingedrukt houdt het signaal wel een keer kort op.
Als ik de iTV direct op de Experiabox aansluit zijn de problemen verholpen..

Dingen die ik al bekeken hebt:
-IGMP snooping staat aan
-Factory settings vd switch al teruggezet
-Werkt ook niet als de desktop aan / uit staat

icon

Beste antwoord door wjb 3 January 2021, 12:22

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

56 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Nee, de kabel van de experiabox naar de switch is oud maar werkt goed. Deze had ik oorsprongelijk direct van de Experiabox naar de ontvanger. Als ik dat nu doe werkt de tv weer goed. Pas als ik de switch tussen de experiabox en de ontvanger zet begint het probleem.

Als die kabel echt goed had geweest, dan had het niets uitgemaakt dat je dr een switch tussen zou plaatsen. Netwerkapparatuur, zoals een switch, is soms wat gevoeliger voor storingen dan een pc / laptop of in dit geval de decoder.
Reputatie 7
Badge +21
@Michiel01 Wat vervelend dat het nog steeds niet gelukt is om dit probleem te verhelpen. Ik heb nog een aantal vragen.

  • Heeft het in het verleden wel goed gewerkt met een switch ertussen?
  • Welke apparaten zijn er aangesloten op deze switch?
  • Maak je gebruik van een draadloze verbindingsset?
  • Werken de overige apparaten die je hebt aangesloten op de switch wel goed?
Welk merk en type televisie heb je?
Weet je waar het het infrarood oog van de activity sensor van de televisie zit?
Zo ja, dek die eens af en kijk of de afstandsbediening blijft werken.
Leg eens een boek op de TV ontvanger en laat deze aan de voorzijde uitsteken.
Doet de afstandsbediening dan nog steeds zijn werk?

Is de televisie zelf ook met een netwerkkabel op die switch aangesloten?
Zo ja, trek die eens los.


Kijk aan, toch door rommelen met een oude kabel. Heb je niet ergens een andere kabel die je kan gebruiken om ff tijdelijk vanuit de Experiabox naar de switch te leggen?
Zou je de vragen van wjb en Nick83 ook willen beantwoorden? We horen graag van je!
Even mijn bevindingen op een rijtje, als ik de ontvanger aansluit op mijn monitor van mijn desktop werkt hij wel goed! Dit is dan met dezelfde kabels, en deze monitor heeft geen infrarood sensoren.

Dus ik heb ondertussen met de tips van wjb de sensor van de televisie afgeplakt, maar helaas doet hij het nog steeds niet.

Alleen als ik de hdmi kabel uit de televisie haal doet de ontvanger het, aangezien ik dan een rood lampje op zie lichten als ik op de afstandbediening klik. Als ik de hdmi kabel in de ontvanger laat zitten en de televisie uit zet doet hij het ook niet.
@Michiel01 Wat vervelend dat het nog steeds niet gelukt is om dit probleem te verhelpen. Ik heb nog een aantal vragen.

  • Heeft het in het verleden wel goed gewerkt met een switch ertussen?
  • Welke apparaten zijn er aangesloten op deze switch?
  • Maak je gebruik van een draadloze verbindingsset?
  • Werken de overige apparaten die je hebt aangesloten op de switch wel goed?
Welk merk en type televisie heb je?
Weet je waar het het infrarood oog van de activity sensor van de televisie zit?
Zo ja, dek die eens af en kijk of de afstandsbediening blijft werken.
Leg eens een boek op de TV ontvanger en laat deze aan de voorzijde uitsteken.
Doet de afstandsbediening dan nog steeds zijn werk?

Is de televisie zelf ook met een netwerkkabel op die switch aangesloten?
Zo ja, trek die eens los.
Kijk aan, toch door rommelen met een oude kabel. Heb je niet ergens een andere kabel die je kan gebruiken om ff tijdelijk vanuit de Experiabox naar de switch te leggen?
Zou je de vragen van wjb en Nick83 ook willen beantwoorden? We horen graag van je!

Hij werkt!

Ik heb nu een boek op de ontvanger liggen die aan de voorkant uitsteekt en hij vangt de signalen op! Heel apart allemaal. Zou @Vikash het beste antwoord naar deze reactie kunnen overzetten.

Bedankt allemaal voor alle tips.
Reputatie 7
Badge +21
Wat goed dat het probleem verholpen is. Het is inderdaad wel erg apart, maar zolang het maar werkt! ☺️
Reputatie 7
Badge +24
Bijzonder verhaal...
Reputatie 7
Ik heb nu een boek op de ontvanger liggen die aan de voorkant uitsteekt en hij vangt de signalen op! Heel apart allemaal.
Je bent absoluut niet de eerste die tegen dit fenomeen aanloopt.
Ik weet niet of je onder de televisie een kastje hebt staan met open vakken zoals bijvoorbeeld...


Een "definitieve" oplossing zou dan immers kunnen zijn de TV ontvanger niet bovenop dat kastje te plaatsen maar in één van die open vakken.
Reputatie 7
Badge +24
Wat ik het meest raadselachtig vind is waarom die het zonder switch wel deed en met switch niet. Dan moet toch haast steeds het kastje anders gestaan hebben als je de switch eraan had

Het probleem heeft zich de afgelopen 6 maanden weer vaak laten zien en ik heb dit net eindelijk gefixed door “Bravia sync” uit te zetten. Naar mijn idee een soort HDMI link achtig idee waar de tv de afstandbediening van de ontvanger een soort van overneemt. 

Reputatie 7
Badge +24

Ok 👍

Reputatie 7

Ik zie de correlatie met Bravia Sync niet.

Bravia Sync staat voor de Sony implementatie van hdmi-CEC en naar mijn weten is er geen enkele TV ontvanger waarop hdmi-CEC geïmplementeerd is.

Overigens heb ik Bravia Sync aan staan zodat ik mijn Home Cinema Set via hdmi-CEC kan bedienen en daarmee hebben wij nog nooit problemen ervaren t.a.v. de bediening van de TV ontvanger.

Het probleem speelt nog steeds. Huidige situatie:

 

Experiabox > Switch > Interactieve tv kastje > Sony Bravia televisie

 

De afstandbediening van het tv kastje werkt niet als de televisie aan staat, wel als de tv uit staat. 

De afstandbediening werkt wel als de switch uit deze schakel wordt gehaald. 

De afstandbediening werkt wel als ik een ander beeldscherm gebruik met de switch. 

Ik kan de kabel van de Experiabox naar de switch niet vervangen aangezien deze achter de muur zit. 

Reputatie 7

Is de Sony Bravia televisie zelf ook op.die switch aangesloten?

Overigens heb ook ik een switch (GS105Ev2) bij mijn Sony Bravia televisie staan waar naast de televisie ook mijn Sony Home Cinema Set en de TV ontvanger op aangesloten is.

Is de Sony Bravia televisie zelf ook op.die switch aangesloten?

Overigens heb ook ik een switch (GS105Ev2) bij mijn Sony Bravia televisie staan waar naast de televisie ook mijn Sony Home Cinema Set en de TV ontvanger op aangesloten is.

Nee op de sony bravia is geen internetkabel aangesloten. 

Reputatie 7

Ik kan hier helaas (nog) geen logica in ontdekken.

Ik kan hier helaas (nog) geen logica in ontdekken.

Ik kan me niet herinneren dat ik het tv kastje naar fabrieksinstellingen heb teruggezet dus dat ga ik morgen nog even proberen. 

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @michiel4211. Heb je de afstandsbediening van KPN gekoppeld jouw TV en kan je de volume van jouw tv wel harder/zachter zetten? Zijn er naast de tv-ontvanger nog andere apparaten aangesloten op jouw televisie? Ik heb op dit moment ook nog geen oplossing hiervoor en hoop dat een reset voldoende is. 

Hoi @michiel4211. Heb je de afstandsbediening van KPN gekoppeld jouw TV en kan je de volume van jouw tv wel harder/zachter zetten? Zijn er naast de tv-ontvanger nog andere apparaten aangesloten op jouw televisie? Ik heb op dit moment ook nog geen oplossing hiervoor en hoop dat een reset voldoende is. 

Hi, sorry voor het late antwoord. De KPN afstandbediening kan het tv geluid inderdaad harder en zachter zetten. Het probleem is er echter nog steeds en ik vroeg mij af of ik een nieuwere TV ontvanger kan aanvragen die eventueel wel werkt met de switch. Ik zag dat het laatste model ontvanger communiceert dmv bluetooth. 

Reputatie 7
Badge +21

Het probleem is er echter nog steeds en ik vroeg mij af of ik een nieuwere TV ontvanger kan aanvragen die eventueel wel werkt met de switch. Ik zag dat het laatste model ontvanger communiceert dmv bluetooth. 

Je bedoelt waarschijnlijk een 4K TV-ontvanger. Deze ontvanger krijg je alleen wanneer je 4K TV toevoegt aan het abonnement

Reputatie 7

...die eventueel wel werkt met de switch.

Ook de HMB2260 hoort gewoon te werken via een switch. Onze HMB2260 is ook via een switch aangesloten waarbij de bijbehorende Sony televisie ook op dezelfde switch is aangesloten.

Treedt dit probleem ook op als er geen andere apparaten op de switch aangesloten zijn?

...die eventueel wel werkt met de switch.

Ook de HMB2260 hoort gewoon te werken via een switch. Onze HMB2260 is ook via een switch aangesloten waarbij de bijbehorende Sony televisie ook op dezelfde switch is aangesloten.

Treedt dit probleem ook op als er geen andere apparaten op de switch aangesloten zijn?

Gelijk geprobeerd maar ook zonder andere aangesloten apparaten werkt de afstandsbediening na een tijdje niet meer. 

Reputatie 7

Gelijk geprobeerd maar ook zonder andere aangesloten apparaten werkt de afstandsbediening na een tijdje niet meer. 

En als je de switch er tussenuit haalt dan blijft hij wel vlekkeloos werken?!

Zou jij dan met die switch ertussen eens het menu willen bedienen maar niet willen switchen van zender. Je kan dus rustig door de gids bladeren maar druk op de TV knop om terug te keren naar de uitzending.

Blijft de afstandsbediening het dan ook doen?

Gelijk geprobeerd maar ook zonder andere aangesloten apparaten werkt de afstandsbediening na een tijdje niet meer. 

En als je de switch er tussenuit haalt dan blijft hij wel vlekkeloos werken?!

Zou jij dan met die switch ertussen eens het menu willen bedienen maar niet willen switchen van zender. Je kan dus rustig door de gids bladeren maar druk op de TV knop om terug te keren naar de uitzending.

Blijft de afstandsbediening het dan ook doen?

De afstandsbediening gaat het in de loop van zo’n 30 seconden steeds slechter en slechter doen tot het punt waar hij vrijwel geen signalen meer doorgeeft. Als ik de switch er uit haal is het direct verholpen. 

Als ik de televisie uit zet doet het kastje het ook direct weer, dit was ergens tussen alle reacties gekomen maar is waarschijnlijk wel een belangrijk punt.

Reputatie 7

De afstandsbediening gaat het in de loop van zo’n 30 seconden steeds slechter en slechter doen tot het punt waar hij vrijwel geen signalen meer doorgeeft.

Dus ook als je niet switcht van zender?

De afstandsbediening gaat het in de loop van zo’n 30 seconden steeds slechter en slechter doen tot het punt waar hij vrijwel geen signalen meer doorgeeft.

Dus ook als je niet switcht van zender?

Inderdaad.