Beantwoord

Synchronisatie opnames tv

• 8 maart 2016
  • 5 reacties
  • 738 keer bekeken

Ik kijk veel opnames via itvonline op mijn laptop. Als ik na het bekijken de opname verwijderd heb blijft deze staan in het overzicht op mijn tv. Hierdoor staan er veel 'spookopnames' in mijn overzicht op TV.

Alleen een reset helpt maar zodra nieuwe opnames gepland zijn of oude via de laptop zijn bekeken ontstaat er weer een verschil. Kortom de 'TV' loopt niet synchroon met mijn online overzicht.

P.S. Als ik een dergelijke opname alsnog wil verwijderen dan verschijnt er een (fout)melding.

Admin: Topic verplaatst naar juiste board

icon

Beste antwoord door PeterG 8 maart 2016, 20:43

Dit is een bekend probleem. Hier heeft iedereen last van. Op zich zijn de opnames in itvonline actueel, alleen loopt de synchronisatie van de box daarop soms wel 2 dagen achter. Wil je op de box een in itvonline verwijderde opname wissen krijg je, uiteraard, een foutmelding. Omdat de vermelding van de opname alleen in het cachegeheugen van de box staat en feitelijk niet meer in  jouw ruimte voor opnamen in het serverpark.

Enige oplossing tot nu toe is inderdaad de tv box (type maakt dus niet uit) met de schakelaar achterop uit en aan te zetten. Hij synchroniseert dan weer met de server.

Enkelen hebben een tijdklok op hun tv ontvanger gezet en laten deze dan automatisch 's nachts uit. Bv. tussen 1:00 en 7:00 als je hem weinig/niet gebruikt. Scheelt stroom (verbruik is best nog hoog in standby) en elke ochtend wordt ie gesynchroniseerd.

Onder "Interactieve tv" op dit forum zijn er diverse topics over te vinden.

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 3
Badge +1
Ik heb precies hetzelfde alleen dan met de app en de Arris TV box!
Reputatie 7
Dit is een bekend probleem. Hier heeft iedereen last van. Op zich zijn de opnames in itvonline actueel, alleen loopt de synchronisatie van de box daarop soms wel 2 dagen achter. Wil je op de box een in itvonline verwijderde opname wissen krijg je, uiteraard, een foutmelding. Omdat de vermelding van de opname alleen in het cachegeheugen van de box staat en feitelijk niet meer in  jouw ruimte voor opnamen in het serverpark.

Enige oplossing tot nu toe is inderdaad de tv box (type maakt dus niet uit) met de schakelaar achterop uit en aan te zetten. Hij synchroniseert dan weer met de server.

Enkelen hebben een tijdklok op hun tv ontvanger gezet en laten deze dan automatisch 's nachts uit. Bv. tussen 1:00 en 7:00 als je hem weinig/niet gebruikt. Scheelt stroom (verbruik is best nog hoog in standby) en elke ochtend wordt ie gesynchroniseerd.

Onder "Interactieve tv" op dit forum zijn er diverse topics over te vinden.

Reputatie 7
Badge +18
Goedenavond ,

Het is bij KPN bekend dat het "synchroniseren" van de opnames een probleem is. Verder heb ik ontdekt dat als ik een opname plan via de ITV Online app dat ie niet wordt weergegeven in de lijst bij de opnames van me ontvanger. Maar op het moment dat ie de desbetreffende opname gaat opnemen, komt ie wel in de lijst van "opgenomen." Dan zie ik ook de "R" staan met het rode balletje. Maar het is inderdaad heel vervelend. Wat je denkt dan dat ie die opname niet opneemt. Maar hij neemt gelukkig wel op. En over de "Foutcode 3001" dat is ook een vaste issue bij KPN ook daar heb ik toen die tijd een TOPIC van gemaakt. KPN is hier echt mee bezig. Maar kunnen er niet achter komen waar die fout nou zit. In he netwerk, of in de software die ze gebruiken. Maar dat die ook af en toe weer die "herhalingen" erbij zet. Die je allang gezien hebt. En wil je die opname dan verwijderen, dan komt die "Foutcode 3001" in beeld. En dan moet je weer de TV-ontvanger even uitzetten, en daarna weer aan. Wat ik ook heb meegemaakt dat ie de herhalingen in 1x verwijderd. En meestal gebeurd dit dan 's nachts, doordat de ontvangers 's nachts weer nieuwe info krijgen. En dan hoeft dat nog niet eens een software-update te zijn. :)

Reputatie 7
Ik vind het niet eerlijk, het lijkt er op dat iedereen problemen heeft spookopnames en ik krijg het maar niet voor elkaar. :@

Ik heb zojuist een opname via iTVOnline app op Android verwijderd en vervolgens de opnames op een KPN TV ontvanger (HMB2260) bekeken. De eerste 15 seconden was de verwijderde opname nog zichtbaar maar daarna was hij weg, synchronisatie gelukt.

Waarom werkt het bij mij gewoon goed en bij vele anderen niet?

Reputatie 7
Badge +18

wjb schreef op 9 mar '16 om 20:17u

Ik vind het niet eerlijk, het lijkt er op dat iedereen problemen heeft spookopnames en ik krijg het maar niet voor elkaar. Gefrustreerde smiley

Ik heb zojuist een opname via iTVOnline app op Android verwijderd en vervolgens de opnames op een KPN TV ontvanger (HMB2260) bekeken. De eerste 15 seconden was de verwijderde opname nog zichtbaar maar daarna was hij weg, synchronisatie gelukt.

Waarom werkt het bij mij gewoon goed en bij vele anderen niet?

😃 laten we het er dan erop houden dat je gelukt hebt , zo heb jij weer last van de dat NPO achter het knopje van de gids zit van jou itvonline app. En dat heb ik dan weer niet. 😉 :)

Maar wel erg vreemd dat het bij de ene wel is, en bij een ander niet. Veel hebben ook last van Netflix storing. Ook ik heb daar geen last van. Net zo als dat haperend beeld. Ik heb er geen last van. Maar andere weer wel. En zo zijn er meer dingen, :)

Reageer