t.v

• 1 juli 2015
  • 11 reacties
  • 367 keer bekeken

Reputatie 3
Badge
hallo allemaal

ik heb sinds gisteren (30-6) een nieuwe afstandsbediening, mijn oude hield ermee op

de nieuwe doet twee dingen niet die de vorige wel deed: als ik ontvanger en t.v. aanzet moet ik nu met de source keuze knop kiezen tussen HDMI, kabel en ext , de vorige deed dat automatisch ( is er misschien een opslaan knop?)

en de knop waarmee tussen twee eerder gekozen kanalen ( rechts naast de radioknop, en direct boven de kanaalkeuzeknoppen p+, p- ) gesckakeld kan worden, geeft steeds de mededeling "niet beschikbaar"

ik heb de afstandsbediening meermaals geprogrammeerd, en ook de ontvanger meer dan eens aan en uitgezet niets helpt

weet iemand een oplossing?

peter:(

11 reacties

Reputatie 2
Badge
Hoe heb je de afstandsbediening aan de TV gekoppeld? 

Wat is het merk van de TV? Bij Panasonic weet ik dat je Inderdaad eerst naar een andere uitgang van de TV moet. Dit is aan te passen in het hotel menu van de TV.

Gebruik de volgende knoppen om in het hotel menu te komen, 'Volume Down' op de TV & 'Source/av'  op de afstandsbediening 3x indrukken.

Reputatie 3
Badge
zoals ik liet weten 

meermaals geprogrammeerd (zo moeilijk is dat niet ), en de vorige afstandsbediening deed het uitstekend (nou ja, tot hij er de brui aan gaf )

Reputatie 7
Badge +21
Goedemiddag Peter,

Lastig dat je nieuwe afstandsbediening twee dingen niet doet die de oude wel deed.

Was je vorige afstandsbediening ook het langwerpige model, of de rechthoekige variant? Zie deze pagina ter illustratie.

Zou je je tv ontvanger eens volgens de instructies op http://forum.kpn.com/t5/Televisie/KPN-Interactieve-TV-Ontvanger- resetten/td-p/176511 naar fabrieksinstellingen kunnen zetten, en hierna de nu niet werkende functies nogmaals kunnen proberen? Ik hoor graag van je!

Met vriendelijke groet,

Koen

Reputatie 7
Het is niet de afstandsbediening die een tv vast laat staan op een input. Dat doet de tv zelf. Als het goed is. Waarom je tv dat nu niet meer op HDMI blijft staan weet ik niet. Dat het op het moment gebeurt dat je ook een nieuwe ab voor itv hebt is toeval.

Er zijn echter tv's die, nadat ze uit of standby hebben gestaan, niet op HDMI blijven maar automatisch naar zender 1 gaan. En dan heb je bij KPN natuurlijk geen beeld.

Reputatie 7
Ik zag in een ander topic dat je al een reset hebt uitgevoerd (instellingen en dan 2 x op geel).

En dat dat niet het gewenste effect had voor de wat ik maar noem wisseltoets.

Welke ontvanger is bij jou in gebruik? (De 1903 en 1960 worden niet meer volledig ondersteund)

Reputatie 3
Badge
 een árris'2952

ik weet niet of dit belangrijk is, maar mijn SAMSUNG tv reageert nog op sommige functies ( niet alle ) van mijn oude bij het toestel geleverde AB

peter

Reputatie 7
petersteinmeije schreef:
 een árris'2952

ik weet niet of dit belangrijk is, maar mijn SAMSUNG tv reageert nog op sommige functies ( niet alle ) van mijn oude bij het toestel geleverde AB

peter

Mijn Arris reageert ook slecht/niet op de wisseltoets van de lange afstandsbediening. Er valt mee te leven. Toets wel cijfertjes in ;)

Op toestelgerelateerde functies zou het nog moeten werken. Zoals aan/standby, geluid, inputkeuze, Smart indien aanwezig, menu vd tv, helderheid, kleurintensiteit, etc.

Zenders kiezen, teletekst e.d. werkt bij KPN alleen met de afstandsbediening voor de tv-ontvanger.

Reputatie 3
Badge
dat het lusje van de theedoek altijd op de laatste hoek zit, of dat de boterham altijd op de beboterde kant valt, wil ik best aan toeval toeschrijven

maar dit is teveel toeval 

Reputatie 7
petersteinmeije schreef:
dat het lusje van de theedoek altijd op de laatste hoek zit, of dat de boterham altijd op de beboterde kant valt, wil ik best aan toeval toeschrijven

maar dit is teveel toeval 

Tja, ik heb meer dan 25 jaar televisies e.d. geïnstalleerd. I rest my case.

Aangezien ik kennelijk tegen dovemansoren of beter ogen bezig ben hier houdt het voor mij hier op.

Ik hoop dat anderen je verder kunnen / willen helpen.

Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen Peter,

Ik kan je een nieuwe afstandsbediening opsturen. Dit om de afstandsbediening die je onlangs in gebruik hebt genomen als oorzaak uit te sluiten.

Zou je me hiervoor je postcode, huisnummer, en de naam van de contractant in een privébericht kunnen sturen? Dan help ik je verder.

Met vriendelijke groet,

Koen

Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen Peter,

Bedankt voor je privébericht! Ik heb je er zojuist een reactie op gestuurd. Laat je me weten of het probleem verholpen is met de nieuwe afstandsbediening?

Met vriendelijke groet,

Koen

Reageer