tablet itvonline

• 27 juli 2012
  • 32 reacties
  • 13089 keer bekeken

Badge
Ik zoek me werkelijk een ongeluk naar een lijstje van tablets die WEL werken met itvonline.

Na heel veel klikken wordt nu gesuggereerd dat het alleen werkt op een (1) bepaalde Apple Ipad en een (1) bepaalde Samsung Galaxy Tab.

Mijn suggestie: Post even als je ervaring ermee hebt.

Wat ik weet: Huawei Ideos S7 doet het niet.

Wat ik lees; al die andere goedkope rommel doet het ook niet.

Idem voor de mobieltjes:

Wat ik weet: Apple Iphone 4s doet het niet. (komt "binnenkort" = tussen nu een een jaar?)

Wat ik lees: Er is nog helemaal niemand met een positieve ervaring.

Wie durft?

32 reacties

Badge
Sinds deze week kan mijn zoon tv kijken op zijn mobiel

Gisteren zag ik dat de app ook werkt op een tablet

De lijst:

Mobiel

Apple Iphone 4S

Tablet

Apple Ipad 2

Het is nog maar een zielig lijstje. Ik zoek verder. 

Badge

Deze app is niet compatibel met uw phone.
Dat is pas duidelijke taal. Alleen jammer dat je dat pas NA de koop van je tablet ziet. 

In die recenties staan in ieder geval veel tevreden gebruikers. 

Jammer dat ik de app niet eens kan testen. 

Reputatie 1
Badge
Ha allen, bij ons werkt het ook op de Asus slider en transformer. Wanneer de applicatie gedownload wordt geeft hetprogramma wel even aan dat werking niet gegarandeerd kan worden maar loopt als een zonnetje. 

Heb het op mijn Iphone 4, Ipad 1 en Ipad 3 draaien zonder enige problemen.

Badge
Dank je wel. De lijst wordt al weer iets langer. 

De lijst:

Mobiel

Apple Iphone 4

Apple Iphone 4S

Tablet

Apple Ipad 1

Apple Ipad 2

Apple Ipad 3

Asus slider

Asus transformer

( Netjes op alfabetische volgorde. Ik heb geen voorkeur. Mijn zoon wel.....)

Kom op! Waar blijven die andere Android freaks?

Toe te voegen aan lijst:

- Samsung SG2 (met Lite'rom 2.7 en Siyah 4.0): als een zonnetje

- Asus Prime (met Virtuous Prime 9.4.2.28 v1): idem!

Ik denk dat dit laatste betekent dat de Asus TF300 met ICS stock het ook prima doet.

TV op je mobiel/tablet vind ik een mooie pakketuitbreiding - die nog maar eens onderstreept hoeveel plezier je hebt van stevige wifi dekking in je hele huis.

Had iemand overigens al opgemerkt dat dit een prachtige uitbreiding is van het glasvezel pakket, waarvoor dank aan KPN?

Badge
Dank je Dirk. De lijst wordt nu:

Mobiel

Apple Iphone 4

Apple Iphone 4S

Tablet

Apple Ipad 1

Apple Ipad 2

Apple Ipad 3

Asus Prime (met Virtuous Prime 9.4.2.28 v1)

Asus slider

Asus TF300 met ICS stock (waarschijnlijk?) (ICS = Ice Cream Sandwich = Android 4.0 

Asus transformer

Samsung SG2 (met Lite'rom 2.7 en Siyah 4.0) (vraag uitleg aan DirkAdam

Note:

KPN zegt dat de app draait met Android 3.0 en hoger, dus alle tablets met 4.0 zouden moeten werken....)

En ik ben het met Dirk eens: het is een prachtige toevoeging. Helaas werkt het bij mij en bij vele anderen niet omdat men niet weet op welke tablet het wel of niet werkt.

Lijstje waarbij we weten waar het NIET werkt:

Mobiel:

Samsung Galaxy Ace (android 2.3.5)

Tablet:

Huawei Ideos S7

(heel veel goedkope tablets)

Volgende toevoeging:

Samsung Tab 8.9 met standaard Android 3.2 werkt uitstekend.

De vraag is wellicht eerder met welke tablets onder Android 3.0 en hoger het NIET werkt.

Iemand negatieve ervaringen met een van de apparaten uit deze lijst?

Reputatie 1
Badge
Ha allen,

Na de update van vorig week werkt ITV niet meer mijn Galaxy tab 7 (nog op android 2.x)

(loopt bij opstarten gelijk vast, zie ook ander meldingen op het forum

Badge
Dank je Jan. De lijst wordt nu:

Mobiel

Apple Iphone 4

Apple Iphone 4S

Tablet

Apple Ipad 1

Apple Ipad 2

Apple Ipad 3

Asus slider

Asus TF300 met ICS stock (waarschijnlijk?) (ICS = Ice Cream Sandwich = Android 4.0 

Asus transformer

====================================================================

Mobiel:

Tablet:

Huawei Ideos S7

Samsung Galaxy tab 7 (nog op android 2.x)

Note:

KPN zegt dat de app draait met Android 3.0 en hoger, dus alle tablets met 4.0 zouden moeten werken....)

Dirk, natuurlijk is het misschien beter om eens te kijken wat er NIET werkt, maar KPN is niet zo scheutig met zijn informatie. Daarom benader ik het maar van deze kant.

Overigens zijn er na de "update" van itvonline naar V2 heel veel klachten over dat de app niet MER werkt. Geen TV is tot daar aan toe, maar dat je nu ook niet meer het opnemen kunt instellen vind ik eigenlijk onaanvaardbaar.

Nou, er is antwoord. Helaas van een marketeer en niet een Android-user:

"De nieuwe versie van KPN iTV for phones met de mogelijkheid om live TV te kijken blijkt niet voor alle Androidtoestellen geschikt te zijn, zo blijkt uit de vele reacties die we kregen. Via de site bleek dat voor nu alleen de Samsung Galaxy S II, Samsung Galaxy S III, Galaxy Nexus en Samsung Galaxy Note worden ondersteund.

(...)

Ik heb de vraag met betrekking tot ondersteuning van andere Androidtoestellen bij meerdere kanalen bij KPN uitgezet en KPN zou gaan uitzoeken of en wanneer toestellen als de HTC One X ook gebruik kunnen maken van live TV kijken.

(...)

Igor Jacobs, marketeer bij KPN, meldt dat de app wel zal werken op HTC-toestellen wanneer HTC de toestellen voorziet van Android 4.0.4. (meer)."

Misschien is het een nog beter idee dat men de gebruikers-info benut van het eigen forum, crowd sourcing als het ware?

My 2 cents...

Mijn telefoon (HTC Sensation) werkt perfect met iTV. Mijn Asus Transformer Infinity is echter een ramp. De app kan de hoge resolutie niet aan, omdat de app niet responsief is gegeprogrammeerd.
Reputatie 1
Badge
ha allen,

Op NU.nl stond op 20-08 het volgende artikel

Android-app voor live tv KPN alleen op Samsung-telefoons

AMSTERDAM - De iTV-app van KPN, waarmee live tv kan worden gekeken op smartphones, zal voor Android alleen beschikbaar zijn op enkele modellen van Samsung.Foto: SamsungAlleen de Samsung Galaxy S II, Galaxy S III, Galaxy Nexus en Galaxy Note worden ondersteund. KPN vertelt maandag aan Androidworld dat andere toestellen niet worden ondersteund, hoewel de app op soms wel zal werken op andere modellen.

"Omdat fabrikanten zelf de mogelijkheid hebben om aanpassingen te doen op een Androidversie, is het mogelijk dat iTV online niet altijd (vlekkeloos) werkt, waar KPN helaas geen invloed op kan hebben. KPN streeft ernaar om dergelijke compatibiliteit issues gezamenlijk op te lossen", aldus de verklaring van KPN.

Volgens KPN zal de app wel gaan werken op HTC -toestellen, wanneer deze worden geüpdatet naar Android versie 4.0.4.

De iTV-app is al langer beschikbaar op de iPad en Android tablets. Eind juli werd ook een app voor de iPhone gepubliceerd en een week later volgde de Android-app voor smartphones.

Door: NU.nl/Jeroen Kraan

Voor mensen die ITV ONLINE willen kijken op je TABLET hieronder de link naar het losse installatiebestand.

Versie 1.1: http://www.2shared.com/file/IF6t9wjV/KPN_iTV_Online_v11.html

Versie 2.0.1: http://www.2shared.com/file/-1Em7bBE/ITV_Online_201.html

*klik op de blauw knop met daarin alleen "download".

Vergeet niet om in je TABLET de volgende stappen uit te voeren:

-Download het bestand op je PC
-Sluit je Tablet aan via de USB Kabel
-Open de Tablet in je windows verkenner (Of via "Computer")
-Kopieer het bestand op de ingebouwde Hardeschijf (SDCARD) van je Tablet
-Haal de USB kabel uit de PC
-Download via de Play Store: ES File Explorer
-Installeer ES File Explorer
-Tik op INSTELLINGEN
-Tik op ONTWIKKELING
-Vink de USB-Foutopsporing aan
-Open ES File Explorer
-Zoek het installatie bestand van KPN_iTV_Online_v1.1.apk (of andere) en tik hier op
-Het losse .apk bestand wordt nu geinstalleerd
-Tadaa! We hebben ITV Online op je Tablet.

Veel plezier hiermee

Ik kan de app ook niet installeren op een nexus 7 vanuit de play store. 1.1 werkt wel na sideloading, maar elementen staan niet goed uitgelijnd op het scherm. Duidelijk gemaakt voor een 10" tablet. 2.0 knalt er gelijk uit.

Heeft iemand de APK van ITV for' phones? Die zou wel eens kunnen werken...

Zie bovenstaande Arjaan. Heb 2 versies van het bestand .apk geupload. (zijn mobiele versies V1.1 en V2.0.1 ) Deze kan je op je Tablet installeren. Of anders verwijs ik je naar mijn topic: http://forum.kpn.com/t5/KPN-Apps/Geen-iTV-Online-op-Asus-Nexus-7/td-p/66780

mvg

De lijst wordt nu:

Mobiel

Apple Iphone 4

Apple Iphone 4S

Samsung Galaxy S3 -  KPN iTV Online v1.1 werkt,  KPN iTV Online v2 werkt niet

HTC ONE V  -   KPN iTV Online v1.1 werkt,  KPN iTV Online v2 werkt niet

Tablet

Apple Ipad 1

Apple Ipad 2

Apple Ipad 3

Asus slider

Asus transformer

SmartQ T20 met Android 4.1 - KPN iTV Online v2

Mobiel:

Tablet:

Huawei Ideos S7

Hallo,

kan de Google Nexus 7 ook op de lijst onder tablet? Versie 1.1en 2.0.1 en de testversie 2.0.2 werken alle drie op deze tablet. (Asus Nexus 7 Jelly Bean 4.1.2. ) alvast bedankt. Namens alle Nexus gebruikers.
@ cygnitr0n bedankt voor je bijdrage.

Waar kan ik de testversie 2.0.2 downloaden?

De lijst wordt nu:

Mobiel

Apple Iphone 4

Apple Iphone 4S

Samsung Galaxy S3 -  KPN iTV Online v1.1 werkt,  KPN iTV Online v2 werkt niet

HTC ONE V  -   KPN iTV Online v1.1 werkt,  KPN iTV Online v2 werkt niet

Tablet

Apple Ipad 1

Apple Ipad 2

Apple Ipad 3

Asus slider

Asus transformer

SmartQ T20 met Android 4.1 - KPN iTV Online v2

Google Nexus 7 (Jelly Bean 4.1.2) Versie 1.1 en 2.0.1 en de testversie 2.0.2 werken alle drie op deze tablet

Mobiel:

Tablet:

Huawei Ideos S7

Kleine correctie: 1.1 werkt op de nexus 7 een beetje, 2.0.1 niet. 2.0.2 kan ik nergens vinden.

ITV werkt wel prima op de Sony Ericsson Arc S
Reputatie 1
Ik ben ook begonnen om een lijstje samen te stellen van werkende Tablets met iTV. Pas daarna ben ik deze topic tegengekomen...

http://forum.kpn.com/t5/Televisie/Tablets-geschikt-voor-ITV/m-p/71318

Beste ...,

Weet ook iemand of de Toshiba AT300 tablet geschikt is voor KPN iTV? Deze tablet wil ik graag kopen, maar wil eerst zeker weten of hier op een normale manier iTV af te spelen is..

Bedankt voor jullie antwoord!

Badge
Je Toshiba heeft Android 4.0 en zou dus de app moeten kunnen draaien.  En als hij het niet doet, dan breng je de tablet gewoon terug en koop je een ander. 

(Verder zou ik toch even de reviews op internet eens doorlezen)

Deze voorzichtigheid geeft weer een nieuwe draai aan het lijstje, want Play geeft aan dat Android 3.0 en hoger nodig zijn. Nu we zo ver zijn is het misschien mogelijk om in de whitelist en de blacklist de Android versie op te nemen.

Reputatie 4
Badge +2
Beste Cygnitr0n,

Wanneer ik bovenstaande probeer (Galaxy Tab P1000), krijg ik de melding Parseerfout, en gaat hij niet verder.

Voor de zekerheid heb ik de applicatie 2x gedownload en 2x gekopieerd, maar zonder succes.

In het verleden heb ik wel succesvol andere applicaties op de door jou beschreven manier geïnstalleerd. Dus wat er aan de hand is..... geen idee!

tablet, packerd bell G100 daar werkt itvonline op.

mobiel, Samsung note 1 werkt itvonline op

mobiel, alcatel ot 995 werkt itvonline ook op.

Tablet heeft android 3.2.1

Mobiel beide 4.0 versie

Groetjes

Reageer