Beantwoord

Tech4home Medion tv en nieuwe afstandbediening

  • 17 December 2019
  • 21 reacties
  • 939 keer bekeken

De nieuwe afstandsbediening(tech4home) van KPN werkt helaas niet meer op mijn Medion tv terwijl de oude het wel deed. Helaas is het voor KPN blijkbaar niet mogelijk om een oud model afstandsbediening op te sturen en om te ruilen. Heeft iemand nog tips hoe ik de afstandsbediening kan koppelen aan mijn tv?

icon

Beste antwoord door PeterG 17 December 2019, 18:06

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

21 reacties

Heb je de nieuwe afstandsbediening überhaupt al ingesteld (ook wel koppelen genaamd) op Medion? Bij aflevering werken de ab’s nog op geen enkele televisie.

Zie deze PDF voor uitleg en codes v.d. nieuwe. (anders dan de oude)

Jazeker heb ik dat gedaan, maar geen van de 5 opgegeven codes werken.

Helaas. Verder dan de uitleg in de PDF kom ik niet.

Druk de source en de OK knop in en houdt ze ingedrukt totdat het lampje constant rood brandt. Dan een code intoetsen. Toets de 3 cijfers niet te snel achter elkaar in; let op het rode ledje wat bij indrukken van een cijfer héél eventjes uit is.

Met mijn merk TV lukt het zo. (ook niet met de eerste code)

Deze stappen en codes allemaal geprobeerd maar helaas werkt dit niet. Vrees dat ik ergens een ouder model afstandsbediening vandaan moet scharrelen...

Hoi @Hannus B. . Welkom op het forum.

Wat jammer dat de nieuwe afstandbediening de functies van jouw televisie niet over wil nemen. Heb je ook de hoofdcodes geprobeerd vanaf deze pagina? https://www.kpn.com/televisie/installeren/afstandsbediening/instellen.htm

Ook al staat er geen medion soms pakt ie ook van een ander merk. 

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust!

Ik heb me er maar bij neergelegd dat het gewoon niet werkt met het nieuwe type afstandsbediening. Niemand kan mij ook verder helpen dus gewoon weer 2 afstandsbedieningen gebruiken. Jammer maar helaas...

Jammer, Hannus.  Tegenwoordig zijn universele afstandsbedieningen niet zo duur meer. Misschien is dit nog iets om te overwegen. Uiteraard kan ik niet garanderen dat het daarmee wel werkt maar misschien het proberen waard. 

Mijn nieuwe afstandsbediening  van KPN  werkt niet met de source en de OK knop mijn afstandbediening

geeft geen rood aan

 

Welk merk tv heb je Gerard? Een Medion, waar dit topic betrekking op heeft?

Ik heb een Medion tv Live x15060/MD 32060

Met deze afstandsbediening.

Welke is source-knop, zie deze afbeelding.

1. Codes Medion zijn: 005, 009, 239, 297, 328
2. Druk de source-knop en OK-knop gelijktijdig minimaal 5 seconden in totdat het lampje constant rood brandt.
3. Toets de 3 cijfers van de tv-code in. Het lampje knippert nu 2 keer.
4. Controleer of de volgende knoppen werken op je tv: i.i.g. aan en uitzetten tv en het volume. Evt. ook source, maar dat kan natuurlijk ook met de Medion-afstandsbediening. Evenals aan/uit/volume indien het met de KPN ab niet gaat. Niet alle Medion modellen worden ondersteund.

Medion staat in mijn lijstje “moeilijke merken”. Gelukkig is er een ab bij de tv geleverd. :wink: .

Bij mij werkt  de source en de OK knop niet

hij wordt niet  rood het lampj

Ik neem aan dat de OK knop wel werkt bij bediening van de ontvanger. Bv bij menu en voor gebruik van de zenderlijst? (als je tijdens tv kijken op OK drukt zou je de zenderlijst moeten krijgen).

Je moet ze wel samen enkele seconden ingedrukt houden; pas dan gaat het rode ledje branden en kun je de cijfers intoetsen.

Een grote ramp is het niet, je tv heeft zelf ook een ab voor aan/uit en volume.

Bedankt hij werkt bij mij  nu op de code 328

ik hoop dat  degene die ook een medion tv hoe iets aan heeft

Goed om te lezen, @Gerardvr . Dank voor je update en hopelijk hebben de meelezers hier ook iets aan.

Hee hier ook een Medion p15522  

Heb ondertussen 3 a.b gehad en ook de codes georob helaas werkt het niet  iemand een tip ?

 

Gr

Medion gaat niet werken i.c.m. de C3 / D3 afstandsbediening. Dus als je die hebt…

Met deze gaat het met Medion niet werken

Met de tech4home zou het met de codes in de pdf of bovengenoemde code 328 m.i. moeten lukken.

1. Zoek je tv-code op in onderstaande lijst. Bij sommige merken staan meerdere codes weergegeven. Begin met de eerste code.
2. Druk 5 seconden gelijktijdig op Source en OK . Het rode lampje op de afstandsbediening gaat branden.
3. Toets de 3 cijfers van de tv-code in. Het lampje knippert nu 2 keer. Druk op OK.
4. Controleer of het afstemmen goed is gegaan door je tv uit te zetten (op stand-by) door op: te drukken en druk nogmaals op om de tv weer aan te zetten.
• Gaat de tv niet op stand-by? Doorloop stap 2, 3 (gebruik hier een nieuwe code) en 4 opnieuw.
• Gaat de tv wel op stand-by en daarna weer aan? Dan is het afstemmen gelukt.

Codes Medion: 328, 005, 009, 239, 297

Tech4home afstandsbediening

Tech4home met uitleg Source knop

 

Helaas hebben de codes geen effect op de tv 

Medion  wat nu?

 

Eigen afst.bed. v.d. TV zelf (blijven) gebruiken.

Die heb je alleen nodig voor aan en uit (beiden 1 X per avond a.h.g.i.) en voor volume (ook niet continu nodig).

Hallo Hannus,

Probeer eens 366 0f 716.

Groet Harry