Beantwoord

Tegelijkertijd geluid via koptelefoon en tv-speakers

• 24 december 2018
  • 16 reacties
  • 770 keer bekeken

Ik heb ergens gelezen dat dit bij KPN te regelen is via de tv-ontvanger (als ik het goed heb begrepen).
Dit zou gaan via een uitgang (groen gekleurd) aan de achterzijde van de ontvanger.
Ik heb een ontvanger van het merk Arris. Aan de achterzijde zit idd een uitgang met een lichtgroene kleur.
(Het symbool daarbij bestaat uit 3 gebogen lijntjes van klein naar groot, een beetje gebrekkig uitgelegd).

Klopt het dat ik via deze uitgang een koptelefoon kan aansluiten en dan het geluid uit zowel de koptelefoon als de tv-speakers kan horen?

B.v.d.,
Henk151
icon

Beste antwoord door Erik_ 26 december 2018, 11:26

Welkom op het forum, Henk, goede vraag! Daar wist ik ook niet zo direct het antwoord op. Maar laat ik nu hier ook een Arris hebben staan en een koptelefoon hebben liggen. Dus ik heb het uitgeprobeerd en het werkt. Je hoort dan inderdaad het geluid zowel via de koptelefoon als via de tv-speaker :)

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Badge +27
Welkom op het forum, Henk, goede vraag! Daar wist ik ook niet zo direct het antwoord op. Maar laat ik nu hier ook een Arris hebben staan en een koptelefoon hebben liggen. Dus ik heb het uitgeprobeerd en het werkt. Je hoort dan inderdaad het geluid zowel via de koptelefoon als via de tv-speaker :)

Dag Erik,
Allereerst dank voor je moeite die je hebt genomen. Het resultaat is helemaal te gek! Zo simpel kan het dus zijn 😄.
Ik heb nog wel een vraag: kan ik het geluid op de koptelefoon harder of zachter zetten zonder dat dat gevolgen heeft voor de geluidssterkte van de tv-speaker? (mits de koptelefoon daarop is ingericht).

Nog een fijne 2e kerstdag gewenst.

Henk151

Voor de volledigheid nog de achterzijde van de ontvanger (VIP2952)

Reputatie 7
Met behulp van deze aux kabel kan je het volume op de koptelefoon regelen.
Je kunt natuurlijk ook overwegen om een koptelefoon met ingebouwde volumeregeling te gebruiken.
Als ik op de link van "deze aux kabel" klik kom ik op een site waar ik kan kiezen uit "tig" produkten.
Ik ben a-technisch en heb er geen benul van welke ik moet hebben. Zou je er een kunnen noemen?
Reputatie 7
Die link brengt jou, als het goed is, naar de onderstaande pagina.

https://www.allekabels.nl/jack-kabel/4/1054656/jack-verlengkabel-met-volumeregeling.html
Reputatie 7
... bv een draadloze koptelefoon. Dan weer niet zo'n eentje voor bluetooth maar een traditionele.

zoals
deze sony's (een, twee)

Sennheiser rs5000, Sennheiser rs185 ,

Philips ,
Zeer bedankt iedereen die mij geweldig hebben geholpen !
Met de ontvangen informatie gaat het helemaal voor elkaar komen.
Fijne 2e kerstdag en een prettige jaarwisseling.
Groet,
Henk151
Reputatie 7
Of je gebruikt een bluetooth transmitter en een bluetooth koptelefoon. ;-)
Voordeel: Die koptelefoon kan je ook onderweg op jouw telefoon aansluiten voor het naar Spotify luisteren.
Als ik de afbeeldingen bekijk bij de transmitter en de achterzijde van mijn tv-ontvanger lijkt mij dat niet niet op elkaar te passen, op de achterzijde van de tv ook niet (is 7 jaar oud). De Jack-verlengkabel heeft een lengte van 1,2m, dat is te kort.
In ieder geval heb ik zicht gekregen op de mogelijkheden. Ik ben er blij mee. Nogmaals dank aan iedereen.
Henk151
Reputatie 7
Die Marmitek Boomboom 50 plug je in de USB poort van de TV ontvanger zodat hij stroom krijgt en het bijgeleverde aux kabeltje steek je in de (groene) aux uitgang van de TV ontvanger.
Ik zei al dat ik a-technisch ben 😞 dus vergeef me de domme vraag: is dat die grote ingang, met die 2 rijen boven elkaar, in het midden?
Reputatie 7
Rood omlijnd: Links USB, rechts AUX.

Helemaal duidelijk !! Je snapt wel dat ik blij ben met jullie (snelle) response.
Over en uit 🙂
Beste WJB, Mag ik toch nog even terugkomen op onze eerder contact...... In aansluiting hierop heb ik verder gekeken op o.a. Mediamarkt. Daar zag ik een Sennheiser RS 5000. Op de site van Sennheiser zag ik een "860" die er hetzelfde uitzag.
Het is een apparaat van beperkte omvang (vind ik). Zonder "over ear", dat kan nogal warm zijn heb ik wel eens eerder ervaren. De RS 5000 is op de site van BCC overigens een stuk voordeliger.
Kan jij beoordelen of dit apparaat geschikt is waar ik het voor nodig heb?
Reputatie 7
Die Sennheiser gaat prima werken.
Daarbij heb je overigens geen bluetooth transmitter nodig.
Zelf ben ik niet zo'n fan van in-ear maar dat is natuurlijk persoonlijk.
Ik heb een Sony SBH60 on-ear bluetooth koptelefoon. Uiteraard ook warmer dan een in-ear, maar wel koeler dan een over-ear.
Ik heb daarbij ook andere selectiecriteria immers voor mij was het essentieel dat de koptelefoon op bluetooth werkt zodat ik hem ook in combinatie met mijn tablet kan gebruiken voor YouTube terwijl mijn vrouw televisie zit te kijken.

Ik heb ook nog een Sennheiser TR115 staan, maar die gebruiken we eigenlijk nooit.
Dat is idd persoonlijk. Gelukkig maar voor de fabrikanten 🙂. Fijn dat je nog jouw mening hebt willen geven.
Ik ga werk maken van RS 5000. Bij BCC vlgs hun site € 139, bij Mm € 249 (ook vlgs hun site).
Vlgs mij moet het zo echt gaan lukken.

Reageer