Beantwoord

Tegenvallend beeld kwaliteit

  • 4 March 2019
  • 5 reacties
  • 100 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +4
Ik ben sinds september 2018 overgestapt van Ziggo naar KPN maar volgens mij is het beeldkwaliteit minder scherp dan die van Ziggo. Het internet van Ziggo had ik ook nooit problemen mee. Met KPN toch wel meer problemen met het internet.
Merken jullie daar ook iets van of is het tv signaal iets minder van KPN ?
icon

Beste antwoord door PeterG 5 March 2019, 16:21

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Heb je VDSL of een glasvezelaansluiting?
Waar staat de beeldschermresolutie op ingesteld bij beeldscherm & kwaliteit instelling?
Naar welk kanaal kijk je als jij die mindere beeldkwaliteit ervaart?
Reputatie 4
Badge +4
Hallo wjb

Ik heb glasvezelverbinding 500/500 en heb de beeldinstelling op 1080 i staan.
Het beeld is best goed hoor maar minder dan ik gewend was bij Ziggo.
Reputatie 7
Ik neem aan dat je wel naar kanaal 661 t/m 670 kijkt voor de Nederlandse publieke en commerciële zenders.
Reputatie 4
Badge +4
Ja die glaszenders zijn iets scherper.
Die glaszenders (HDglas) zijn gelijk aan de eerste 10 zenders bij Ziggo.
Zowel bij Ziggo als KPN is dat 1080i50 bij 12 Mb/s. (KPN schijnt zelfs 12,5 te zijn)
Met de NPO, RTL en Talpa zenders die van 1 t/m 10 (dus 661 t/m 670) staan mag je geen verschil ervaren.

De HD zenders van 1 t/m 10 wel. Die zijn nml., net als de rest, 7 Mb/s. Maar wel 1080i. Iets minder bandbreedte dan Ziggo. Maar daar hebben alleen de koperkijkers last van. De glaskijkers stemmen natuurlijk af op 661 t/m 670 😉

Reageer