Beantwoord

Teletekst Rijnmond

  • 21 September 2019
  • 8 reacties
  • 538 keer bekeken

Sinds rijnmond zijn logo enz veranderd heeft heb ik een beroerde teletekst. Stukken weg teksten door elkaar. Andere zenders hebben dit niet. Met vr gr Henk de haan.
icon

Beste antwoord door Vikash van KPN 25 September 2019, 10:12

Bekijk origineel

8 reacties

Klopt. Hier ook. Dit is een probleem bij KPN, want via bv. Ziggo gaat het wel goed zie ik net.
De KPN moderator die hier komt mag dit dus aan de techneuten van de tv-afdeling doorgeven 😉

In de tussentijd kun je alle info (en meer) die ze via teletekst geven ook via hun website vinden.
Of de teletekst via die website 😄
Reputatie 7
Badge +21
Hoi @2572HEnk. Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat je op dit moment geen gebruik kan maken van teletekst op deze zender. Ik heb het zojuist intern doorgezet. Mijn collega's gaan dit verder uitzoeken. Zodra ik meer informatie heb, laat ik dat weten in dit topic ☺️
Sslechte teletext, op Rijnmond wanneer word dat opgelost?
Reputatie 7
Badge +21
Sslechte teletext, op Rijnmond wanneer word dat opgelost?
Zie hierboven het (voorlopige) antwoord:
Ik heb het zojuist intern doorgezet. Mijn collega's gaan dit verder uitzoeken. Zodra ik meer informatie heb, laat ik dat weten in dit topic ☺️
Reputatie 7
Badge +21
Ik heb inmiddels een reactie terug op deze vraag. De oorzaak lijkt bij de betreffende studio's van Omroep Brabant en RTV Rijnmond te liggen. Er wordt nog gezocht naar een oplossing.
Ik heb inmiddels een reactie terug op deze vraag. De oorzaak lijkt bij de betreffende studio's van Omroep Brabant en RTV Rijnmond te liggen. Er wordt nog gezocht naar een oplossing.
Wel raar hoor. Via Ziggo werkt de TT van Rijnmond prima. Komt toch uit diezelfde studio's/teletekst-computer??
Reputatie 1
kpn faalt hier
Reputatie 7
Badge +28

De regionale omroep RTV Rijnmond is sinds kort gestopt met het aanbieden van de dienst teletekst via haar televisiezender.

Kosten te hoog

De regionale omroep voor de regio Zuid-Holland Zuid geeft aan dat de kosten voor het aanbieden van de dienst niet meer in verhouding staat tot het aantal mensen dat nog gebruik maakt van teletekst. “Het gebruik van teletekst is door het internet sterk verminderd. Ondertussen  is het proces wel arbeidsintensief en is onderhoud prijzig vanwege speciale apparatuur die ervoor nodig is.“, aldus de omroep.

Alternatieven

Het nieuws van de regionale omroep blijft beschikbaar via Radio Rijnmond, TV Rijnmond,Rijnmond.nl en in de app, aldus de omroep. Het is niet de eerste regionale omroep die het aanbieden van teletekst staakt. Eerder al stopten de regionale omroepen RTV NH, TV Noord en Omroep Flevoland met het aanbieden van teletekst.

RTV Utrecht

RTV Utrecht heeft onlangs nog geïnvesteerd in nieuwe apparatuur voor het aanbieden van de dienst. De dienst was in de periode van eind juni tot eind september dit jaar niet beschikbaar wegens defecte apparatuur. Volgens deze regionale omroep is teletekst nog steeds een onmisbaar medium.

 

bron : MediaMagazine.nl 

Reageer