Beantwoord

Teletekst op smart tv app

  • 21 July 2020
  • 12 reacties
  • 3613 keer bekeken

Komt er ook teletekst beschikbaar voor de smart tv app. Al is het alleen maar pagina 888.

( ondertiteling)

icon

Beste antwoord door Paul van KPN 28 July 2020, 11:20

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +16

-

Inderdaad. Helaas is het niet beschikbaar in de app op de televisies van Samsung en LG.

Ik heb 't in het topic hierover al meerdere malen aangehaald; onlangs nog. Zelfs voor een goedhorende is 888 soms zelfs prettig. Bv met veel omgevingsgeluid.

Maar ik neem aan dat je op het HOOFDtoestel (meestal woonkamer) toch wel de decoder aangesloten hebt en gebruikt? Véél meer mogelijkheden.

De app in je televisie heeft wel heel veel niet! (heb de Samsung TV gekocht ivm de app als backup bij defect van mijn enige decoder en om op het forum hierover mee te kunnen oordelen)

TV's waar de app voor geschikt is zijn (vrijwel?) allemaal 4k toestellen. Daar wil je inderdaad niet standaard via de app tv mee kijken (lagere beeldkwaliteit, minder mogelijkheden, geen radio én geen TT om maar wat te noemen), alleen maar als een uitwijk voor een mogelijk defecte ontvanger.

Reputatie 7
Badge +25

Komt er ook teletekst beschikbaar voor de smart tv app. Al is het alleen maar pagina 888.

( ondertiteling)

Hi @DACM, welkom hier. Zoals je dus al hebt gemerkt werkt teletekst(ondertiteling) niet via de smart tv app. Teletekst gaat niet naar de smart tv app komen, maar er wordt wel nagedacht over ondertiteling wat dus lijkt op pagina 888. Ik heb nog geen indicaties over tijdlijnen, maar het gaat wel komen.

TV's waar de app voor geschikt is zijn (vrijwel?) allemaal 4k toestellen. Daar wil je inderdaad niet standaard via de app tv mee kijken (lagere beeldkwaliteit, minder mogelijkheden, geen radio én geen TT om maar wat te noemen), alleen maar als een uitwijk voor een mogelijk defecte ontvanger.

Nou dat wil ik wel. Weg met dat extra kastje en hdmi kabel. Die mindere mogelijkheden kunnen erbij komen. 

Komt er ook teletekst beschikbaar voor de smart tv app. Al is het alleen maar pagina 888.

( ondertiteling)

Hi @DACM, welkom hier. Zoals je dus al hebt gemerkt werkt teletekst(ondertiteling) niet via de smart tv app. Teletekst gaat niet naar de smart tv app komen, maar er wordt wel nagedacht over ondertiteling wat dus lijkt op pagina 888. Ik heb nog geen indicaties over tijdlijnen, maar het gaat wel komen.

Waarom niet. Is toch handig. 

Valt erg tegen dat het niet werkt. Moet ik alsnog  de Decoder ergens plaatsen bij mijn nieuwe tv. En erger twee afstandsbedieningen blijven gebruiken. 🤔

Zoals ik al zei, de app is enigszins beperkt in mogelijkheden (al had ik teletekst nog niet genoemd). Verder is er (iig. voor Android) een NOS Teletekst app. Overigens wordt teletekst langzamerhand uit gefaseerd: veel zenders bieden het al niet meer aan.

Teletekst lijkt me technisch onmogelijk binnen de ITV app.

Ik heb op mijn telefoon de NOS TELETEKST-APP gezet. Superhandig. Want die kan je natuurlijk gebruiken ongeacht zender op de tv en je houdt dus ook nog het beeld bij de gekozen zender. Gebruik TT via de televisie (decoder) vrijwel nooit meer.

Hebben vandaag de smart tv app geïnstalleerd omdat we problemen hebben met de stb die niet wil opstarten. Maar de ondertitelingen zouden een welgekomen optie zijn. Dat dit technisch niet mogelijk lijkt is wat kort door de bocht, alles is mogelijk alleen de juiste mensen eens raadplegen die out of the box denken.

Dat is vervelend, @nan0tEch . Maar we kunnen natuurlijk je STB probleem gaan oplossen. (Afgezien van het feit dat ik het ermee eens ben dat je 888-subs aan moet kunnen zetten)

Welk type heb je momenteel? (met de Arris vip5202 zijn wat problemen icm de nieuwste update. Pas na enkele keren herstarten gaat het vaak wel door.)

Hoe is ie aangesloten? Zit er een DVS tussen?

IK heb CI+ insteekkaart op Samsung UE43AU7172. Ondertitel 888 aangezeten, toch geen ondertitel aanwezig. Is het zo?

@Valgut

Je plaatst dit in het forumonderdeel voor KPN interactieve TV. Daar is geen insteekkaart voor mogelijk.

Heb je Digitenne? Ik heb met TT 888 gewoon ondertiteling met de tv met Digitenne insteekkaart. Op mijn Samsung kan ik het alleen proberen met de NPO zenders via de ether en ook dan ondertiteling met TT 888.

Je moet wel écht teletekst gebruiken! Via het menu v.d. tv wordt via Digitenne/NPO DVB-T2 ondertiteling voor doven niet ondersteund.