televesie hapert

• 30 december 2012
  • 3 reacties
  • 9181 keer bekeken

Ik heb alles in 1 glasvezel met de draadloze kastjes voor de tv en dit heeft nooit 100% gewerkt ook als alles groen brand hapert zo nu en dan mijn beeld even met in de helft van de gevallen er een irritant geluid bij.

Sowieso is de verbinding van de draadloze kastjes instabiel zo is alles dagenlang alleen groen om soms op willekeurige momenten oranje te knipperen tevens is het vrij irritant dat die lamnpjes continue lopen te knipperen.

Heeft iemand hier een oplossing voor en nee ik wil geen kabels trekken ook al werkt het dan wel probleemloos ik wil gewoon krijgen waar ik voor betaal

3 reacties

Reputatie 5
Badge +7
Beste michel78,

Ik kan me inderdaad voorstellen dat het vervelend tv kijken is op deze manier. Vooropgesteld kan er ik niet 100% zeker van zijn, omdat ik je verbinding niet gemeten heb, alleen je omschrijving van het probleem duidt er op dat de adapters inderdaad het probleem zijn. Omdat nogal een aantal factoren van invloed zijn op de werking van de adapters het volgende:

Controleer de plaatsing van de verschillende adapters.

Houdt rekening met het volgende:

De adapter niet op een verlengdoos aansluiten, de voorkeur is om de verlengdoos aan te sluiten op de adapter.

Geen andere apparaten (zoals modems, etc) naast het stopcontact v.d. devolo. Dit vermindert de prestaties.

Verder de volgende tip:

Controleer een alternatief stopcontact (mits mogelijk).

Mits de situatie het toelaat kun je een ander stopcontact (tijdelijk) proberen voor zowel de master als slave adapters. Probeer bij voorkeur dit op een andere groep dan waar de oorspronkelijke adaper(s) op zaten.

Controleer de aanwezigheid op storingsbronnen.

Verschillende apparaten (op dezelfde groep) kunnen een verstoring veroorzaken. Denk hierbij aan:

Dimmers

Magnetron

CV apparaten

Apparaten met een kapotte of niet goed werkende voeding

Ik begrijp dat je niet alles bekabeld wilt aansluiten. Maar mocht het na het bovenstaande niet opgelost zijn, heb je dan wel de mogelijkheid een kabel tijdelijk aan te sluiten om te kijken of de storing dan verholpen is? Al is het maar voor 1 dag, dan hebben we in ieder geval 100% uitsluitsel en kunnen we verder naar de vervolgstappen kijken.

Met vriendelijke groet,

Jeroen 

Ik heb het een week met een kabel geprobeerd dat werkte wel goed.

En ben weken aan het slepen geweest met andere stopcontacten en verschillende plaatsen van de modem maar dit is al de minst erge opstelling. 

Het kastje zit rechtstreeks in het stopcontact met daarin een stekkerdoos met de tv, homecinema set en de tv ontvanger.

Vind het ook vreemd dat het ook gebeurt als de lampjes groen branden/knipperen en dat ze ook zo nu en dan op verschillende dagdelen/tijdstippen oranje knipperen.

De tv op de slaapkamer doet het wel en als ik de tvontvangers en de kastjes of 1 van beide omruil blijft die op de slaapkamer goed en die in de woonkamer zo nu en dan haperen.

hallo allemaal,

Zit met een probleem... heb een alles in 1 pakket.. het komt dagelijks meerdere malen voor dat de verbinding tijdelijk weg is....  bij het tv kijken merk je dat doordat het beeld stilstaat (blijkt ook bij het opnemen te gebeuren). 

1/2 jaar geleden al een monteur en een nieuwe modem gekregen.. probleem is er weer in volle hevigheid. 

wie heeft de gouden tip om van dit probleem af te komen?

alvast bedankt.

Jur

Reageer