Vraag

Televisie geeft melding "geen signaal"

  • 1 January 2019
  • 6 reacties
  • 5017 keer bekeken

Dagelijks hebben we meerdere malen dat de televisie het even doet via de KPN-box en dan zomaar uitgaat met de melding "geen signaal". Het enige wat helpt is de TV en de KPN-box allebei uit- en weer aanzetten.
Gebeurt ook na het vervangen van de HDMI kabel.

Ik vermoed dat we aan een nieuwe KPN-box toe zijn (de 2e ontvanger boven heeft dit probleem niet).
Hoe regel ik dat?

Chris

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +10
@ChrisFK, als je nog een oude type tv ontvanger hebt (Motorola), dan kun je die sowieso omruilen via deze pagina. Als je al wel een nieuwer model hebt (Arris, Arcadyan), zou je dan deze reset eens kunnen proberen?
Hoe is de tv ontvanger verbonden met de Experia? Is dat op een andere manier dan de ontvanger boven?
Hi Jos,

beide ontvangers zijn nieuw: Arcadyan.
De ontvanger boven is aangesloten via de WIFI versterker, en geeft deze fout niet. Overigens wel heel vaak de melding "zender niet beschikbaar".
De ontvanger beneden is aangesloten op de experia box.
Ik heb ze nu verwisseld, probleem blijft.
Ik heb eerder al nieuwe HDMI kabels geprobeerd, ook geen soelaas.
Ik heb nu een reparatieverzoek voor de Philips televisie ingediend bij BCC.
Of is er bij jullie een bekende oplossing voor dit probleem?

Vriendelijke groet
Chris
Reputatie 7
Badge +10
Als je de tv ontvangers hebt gewisseld met onveranderd resultaat, lijkt het erop dat het probleem niet in de ontvangers zit.
Het kan zijn dat een webcaremedewerker van KPN even naar je verbinding moet kijken (een van hen zal dit topic binnenkort oppakken). Het is ook niet normaal dat je boven ook steeds die melding 'zender niet beschikbaar' krijgt. Welke internetsnelheid is op jouw adres mogelijk?
Reputatie 7
Badge +25
Hoi! Dit klinkt inderdaad als een probleem in de tv als ik jullie berichten zo lees. Zodra je dit probleem ervaart staat de tv nog wel op dezelfde bron (HDMI 1/2/3)? Is er wellicht een software-update beschikbaar voor de tv?

'Zender niet beschikbaar' is wat anders inderdaad. Kun je je gegevens invullen in je profiel en mij een seintje geven als dat is gebeurd? Eens kijken of ik wat kan vinden.

Hoi met kevin hier ik ben van ziggo naar kpn gegaan maar ik kan boven geen tv meer kijken wat moet ik nu doen hij zegt geen signaal ik heb wel internet er op gezet van kpn maar ik kan nog geen zenders kijken ik heb geen Box van kpn boven wat nu 

Badge +19

Dan zal je een extra tv ontvanger moeten bestellen of streamen van je mobiel met een chromecast.Â