Beantwoord

Televisie in Frankrijk

  • 6 March 2019
  • 8 reacties
  • 452 keer bekeken

Ik heb een appartementje in Frankrijk met internetverbindinding via SFR.
Ik heb begrepen als je een Smart tv hebt èn internet dat je dan Nederlandse televisie kunt ontvangen...
Wie kan mij hier meer over vertellen en/of heeft hier ervaring mee?
icon

Beste antwoord door Anonymous 6 March 2019, 17:46

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Hallo @Frankrijk1 ,
Volgens mij kun je met de IPTV-app van KPN binnen Europa TV kijken, je zou dan op je TV een Chromecast aan kunnen sluiten of misschien heeft je TV wel een ingebouwde Chromecast en kun je vanaf je smartphone/tablet tv-uitzendingen casten naar je SmartTV.
Met het internet kun je van de smartfuncties van de tv gebruik maken.
Hartelijk dank voor je reactie!
Ik ben niet technisch en heb een vraag:
Is een chromecast een kastje? Waar kan ik deze kopen?
Hartelijk dank voor je reactie!
Ik ben niet technisch en heb een vraag:
Is een chromecast een kastje? Waar kan ik deze kopen?

Hallo @Frankrijk1 ,
is een klein dingetje dat je op een HDMI-poort van je tv aansluit.
Zorg dat de Chromecast van dezelfde wifi verbinding gebruik maakt als je smartphone/tablet.
zie onderstaande afbeelding:

Dank je wel. Ga even zoeken waar ik dit kan kopen!
Reputatie 7
Badge +25
Hoi! Volgens mij is de belangrijkste info wel al gegeven. 🙂 Een Chromecast kan je eigenlijk bij elke 'Mediamarktachtige' winkel wel halen als het goed is. 🙂 Als er nog vragen zijn dan weet je ons te vinden!
Ik ben dus echt een leek op dit gebied..
Kan ik dan via de wifi in het appartement rechtstreeks tv kijken, als ik dit apparaat aansluit op mijn tv?
Bedien ik de tv dan via mijn telefoon of ipad?
Hallo @Frankrijk1 ,
Via de telefoon of de tablet bedien je de tv in die zin dat je de zenders kunt zoeken en selecteren en casten, d.w.z. doorsturen naar de tv. De echte tv functies zo als aan/uit en harder/zachter bedien je met je normale afstandsbediening van de tv.
Succes.☺️
Vive la France
Reputatie 7
Badge +25
Hier vind je ook een duidelijke uitleg wat het inhoudt: https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hulpartikelen/item/wat-is-een-chromecast/

Als je dan nog vragen hebt over hoe en wat, laat het weten. 🙂