Beantwoord

Televisie kijken met een Chromecast

  • 3 August 2019
  • 7 reacties
  • 3191 keer bekeken

  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
Hallo, ik ben van plan een chromecast te kopen, om daarmee tv te kijken (op een kamer waar dat op dit moment nog niet kan), omdat dit goedkoper is dan een extra tv ontvanger. Nu weet ik alleen niet zeker of het mogelijk is om tv te kijken via kpn via de chromecast. Op verschillende websites staat dat dit mogelijk is, maar als ik op de google play store website kijk tussen de apps die geschikt zijn voor de chromecast, staat er niks van kpn bij. Daarom vraag ik het hier even voor de zekerheid. Ook vraag ik me af of je dan dezelfde zenders kan bekijken als op een normale tv en of je opnames kan terugkijken.

Mvg, LTD
icon

Beste antwoord door Dennis Schreve 3 August 2019, 03:06

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +22
Beste @LTD

Om via Chromecast te kunnen streamen heb je zo enzo de app van ITV online nodig.

Je kunt er alles over lezen door hier te klikken.
De app voor kun je vinden in de Google Playstore voor Android, en in de Appstore van Apple iOS.

Hier is nog meer info te vinden over de iTV app.

Welke functionaliteiten zijn te gebruiken met de iTV (web)app?
Er is een verschil in wat je kunt zien op de verschillende apparaten. Dit heeft te maken met de rechten die beschikbaar zijn voor deze apparaten. Deze verschillen zitten voornamelijk op het aantal zenders. Op de iTV app en webapp heb je toegang tot +/- 60 zenders (ipv de totale +/- 70 zenders). Hierbij heb je buitenhuis met de app toegang tot +/- 40 zenders. Van de beschikbare zenders in de app zijn de volgende functionaliteiten beschikbaar: Live, Begin gemist, Live TV pauzeren, 7 dagen Terugkijken en Opnemen. Ook kun je films en series van het basis- en pluspakket bekijken.
We zijn continue bezig met het verbeteren van de diensten. En proberen de ervaring die je op het grote scherm thuis met jouw kastje krijgt, ook in de (web)app te geven.
Het zenderoverzicht voor Online tv-kijken (thuis) en Online tv-kijken (onderweg) vind je op de zenderpagina onder ‘Welke zender zoek je’.

Ik hopelijk heb je genoeg info, als er nog wat is dan laat het gerust weten.
Reputatie 5
Badge +5
Ik heb ook een chromecast en kijk ook met de Itv app. Werkt over het algemeen helemaal top.
Reputatie 7
Badge +30
Ha @LTD, welkom! Zoals je hierboven hebt gelezen, kan je inderdaad gewoon via de Chromecast op de tv casten bij ons! We hebben ook een topic over de itv app in combinatie met de Chromecast. Daar vind je nog meer informatie. Laat je het weten als je nog meer vragen hebt? We helpen je er graag verder mee.

Hallo,

Ik wil in mijn tuin een tv hangen. Omdat er geen aansluiting zit wil ik via een chroomcast gaan werken. Heeft iemand hier ervaring mee? Is de verbinding sterk genoeg bijvoorbeeld. 
 

alvast bedankt.

Wij hebben een appartement in Zwitserland gehuurd. Onze eigen woning in Nederland wordt aangehouden. Inclusief het KPN abonnement. Nu is mijn vraag; kunnen wij in Zwitserland alle Nederlandse kanalen inclusief voetbal (betaalabonnement) bij aanschaf van zo'n chromecast ontvangen? 

 

Reputatie 7
Badge +22

Wij hebben een appartement in Zwitserland gehuurd. Onze eigen woning in Nederland wordt aangehouden. Inclusief het KPN abonnement. Nu is mijn vraag; kunnen wij in Zwitserland alle Nederlandse kanalen inclusief voetbal (betaalabonnement) bij aanschaf van zo'n chromecast ontvangen? 

 

@Conny Winkel Zwitserland valt niet in de EU, dus dan kun je geen gebruik maken van ITV met Chromecast. 

Reputatie 7
Badge +10

Hallo,

Ik wil in mijn tuin een tv hangen. Omdat er geen aansluiting zit wil ik via een chroomcast gaan werken. Heeft iemand hier ervaring mee? Is de verbinding sterk genoeg bijvoorbeeld. 
 

alvast bedankt.

@Ties013 , goeie vraag. De Chromecast werkt over het algemeen goed.
Het gaat er meer om hoe sterk de wifi bij jou is. Hoe ver reikt het wifi signaal. 

Je zou dit kunnen testen, met bijvoorbeeld iTV, af te spelen op je telefoon. 
 

*5 maanden geleden zag ik, foutje bedankt