Televisie: traag en slechte tvgids

• 2 januari 2013
  • 1 reactie
  • 10142 keer bekeken

Sinds juni zijn wij verhuisd en hebben, wegens de aanwezige glasvezelaansluiting gekozen voor KPN Glasvezel. Kortom: bellen, televisie en internet via glasvezel. Je zou denken: dit is supersnel en helemaal up-to-date. We zouden voor de komende jaren ‘modern’ zijn. Net als vroeger bij de overstap van de oude telefoonlijn naar internet via de kabel. Niets is minder waar gebleken.

De snelheid van de decoder is echt niet van deze tijd. Ik heb in het verleden digitale TV van@Home/Ziggo, Tele2 en Digitenne gehad en ik heb nog niet meegemaakt dat een decoder zo traag reageert als de huidige bij mijn iTV van KPN. Voor een snelle glasvezel verbinding is dit dramatisch slecht. Alsof je een stoplicht op een racecircuit zet. Een trechter op een hogedrukspuit. Het is echt niet acceptabel en slecht ontworpen. De vraag is: hebben jullie eisen gesteld aan de snelheid van de decoder? Het reageren op zender wisselen, tv gids laden, resetten? Zo ja, waarom zijn die eisen dan zo laag? Dat is toch niet van deze tijd?

Mijn grootste bron van ergernis is de TV Gids. Deze gaat voor sommige zenders niet verder dan 2 of 3 dagen! Dat kan echt niet. Dat is, samen met de alinea hierna een onacceptabele situatie die per direct opgelost dient te worden. Het is een eenvoudige wijziging, want iedereen heeft toegang tot 1 of 2 weken vooruit TV Gids, behalve iTV van KPN. Wat is er precies interactief aan als ik niet eens 2 dagen verder in mijn TV gids kan bladeren?

Op de ergernis van de tv gids sluit aan de opnamefunctie. Want, waar is de herhaald opnemen functie? Dat is toch onmisbaar en simpel in te bouwen? Tele2 had deze optie en die werkte prima. Nu zitten we met een tv gids van 2 dagen en geen mogelijkheid om dagelijks hetzelfde programma op te nemen. Waarom kan dat niet? Waarom krijg ik wel 12 regionale zenders, 15 zinloze radiozenders maar zijn de primaire functies van het opnemen en afspelen niet gedekt? Waarom kan dit niet? Ik vind dat voo rhet maandbedrag dat ik betaal echt niet acceptabel.

Tot slot nog het volgende. Kijk eens naar de concurrentie. Wij komen van Tele2 alles-in-één en hebben gekozen voor KPN Glasvezel omdat we dachten er op vooruit te gaan. Het resultaat is dat we er dik op achteruit zijn gegaan. Qua internet (download) snelheid zijn we vooruit gegaan, maar inferieure hardware die jullie er tussen zetten heb ik helemaal niets aan het glasvezelvoordeel voor mijn televisie. Het prijsverschil tussen Tele2 en KPN glasvezel is dermate groot (60/mnd vs 80/maand inclusief Eredivisie Live) dat wij geen enkele reden zien om bij KPN te blijven. Wij zijn erop achteruit gegaan en zijn hevig teleurgesteld in de kwaliteit die KPN biedt. Het is overduidelijk dat jullie in beginsel al een enorme fout maken in de diensten die jullie bieden: jullie kijken niet wat klanten willen. Ik wil geen 30 regionale zenders, ik wil snel kunnen zappen en een moderne goedwerkende opnamemodule.

1 reactie

Reputatie 5
Badge +11
Beste B053,

Vervelend om te horen dat je ontevreden bent over bepaalde aspecten van je KPN Glasvezel abonnement. Het kan soms zijn dat de ontvanger na verloop van tijd trager wordt. Je kunt het apparaat een software reset geven om het sneller te laten werken. Bekijk de volgende link voor instructies: http://forum.kpn.com/t5/Internet/EPG-werkt-al-drie-dagen-niet/m-p/29801#M4694

Mocht dit niet het gewenste effect hebben, dan kunnen we altijd kijken naar een andere oplossing (bijvoorbeeld omruilen van de tuner). Deze handeling is wél vaak de oplossing tot dit soort problemen. 

Met betrekking tot de programmagids moet ik je mededelen dat wij afhankelijk zijn van het bedrijf dat dit ons aanlevert. Wij hebben hier vrij weinig invloed op omdat de zenders ons dit moeten aanleveren.

Met het opnemenpakket is herhaald opnemen helaas (nog) niet mogelijk. Wij werken natuurlijk constant aan de verbetering van onze producten en wij zijn zeker bezig met de zaken die jij hier aankaart. Wat ik als tip mee kan geven is de ITV online app. Hiermee kun je waar je ook bent opnames inplannen. Op deze manier hoef je nooit een uitzending te missen.

Mocht je nog vragen of opmerkingen hebben, dan hoor ik dit graag van je.

Met vriendelijke groet,

Burhan

Reageer