televisie via TV is niet stabiel, via het web wel

• 29 juli 2013
  • 14 reacties
  • 4613 keer bekeken

Sinds kort heb ik interactieve TV via KPN, net als internet en bellen.

Internet en bellen werken goed, maar als ik TV kijk via het meegeleverde kastje hapert het beeld na elke ongeveer 10 seconden en valt het regelmatig onverwachts weg (zwart beeld, wel geluid en menu). Zonet een opgenomen film gestart, ook dan steeds die hapering en wegvallend beeld. Enige remedie is het kastje uitzetten en weer opstarten. En dat doe niet na elke paar minuten weer een zwart beeld te krijgen. Dan schrijf je iets op dit forum...

Ik heb een zeer snelle verbinding via jet eletriciteitsnetwerk alsook de meegeleverde TV-kabel geprobeerd. Zelfde probleem.

Als ik TV kijk via het web dan is het beeld gek genoeg stabiel (geen haperingen). Het lijkt dus niet te liggen aan het signaal, maar aan het kastje?

Wie kan mij helpen?

Arnout 

14 reacties

Reageert KPN hier niet op alle vragen?? Zou toch vreemd zijn?
Badge
de verbinding via het electrciteitsnetwerk is niet zo snel als je zegt, tenminste hoeft niet. het gaat om de snelheid op het modem. de draadloze verbindingsset kan deze haparingen juist best veroorzaken. 

er is een softwareupdate voor op kpn.com: 

http://kpn-customer.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/13529

Dag magical

Dank voor de reactie! Ik heb ook haperingen met de meegeleverde kabel. Zelfde probleem. Wat kan de haperingen nog meer veroorzaken??

Reputatie 5
Badge +11
Hallo Arretje,

Vervelend dat je dit probleem ervaart. Zou je eens een software-reset willen uitvoeren op jouw ITV ontvanger? Hoe je dit uitvoert lees je in de onderstaande link.

http://forum.kpn.com/t5/Televisie/Geen-beeld-op-tv/m-p/101104/highlight/false

Ik hoor graag van je of dit het probleem heeft verholpen. Kun je dit aan ons laten weten via deze conversatie? Mocht dit niet werken, dan zoeken we verder naar een oplossing. 

Met vriendelijke groet,

Burhan

Dag burham,

Ik heb de software verwijderd. daarop herstartte de tv-ontvanger en doorliep de installatieprocedure zoals bij het eerste gebruik. Dat is goed verlopen, maar het haperende beeld is helaas niet verdwenen. Zowel via de meegeleverde kabel en de draadloze verbinding via het stopcontact blijft het beeld haperen. Kijken via ipad app of browser levert die hapering niet... Het moet dus aan de ontvanger liggen, zo zegt mijn gevoel.

Ben benieuwd naar een andere mogelijke oplossing, want vervelend kijken is het wel... En niet de kwaliteit zoals KPN belooft te leveren...

Arnout
Ik heb ongeveer het zelfde probleem, ook regelmatig haperend beeld zowel bedraad als met de draadloze verbindingsset. Het Motorola kastje is al 3 keer vervangen en ook de experiaboz zelf is vervangen. Gisteren voor de 2e keer een monteur op de stoep (die ook nog eens anderhalf uur na de afgesproken tijd kwam opdagen!!) Die zei er niks aan te kunnen doen aangezien alles in huis goed functioneert. Er zou een probleem zitten op een server van kpn waar sommige klanten wel last van hebben en sommige niet.

Ik zit nu ongeveer een maand op het glasvezel van kpn en wordt het nu wel zat.

Weet iemand van KPN hier meer over hoelang dit gekloot nog gaat duren???

Dag Stefkes,

Dat lijkt me een onwaarschijnlijk verhaal van de monteur. En zeker niet wat KPN zonder meer zou accepteren. Maar jij hebt dus hetzelfde, ook met glasvezel!

Ik verwacht nog wel een nieuwe tip/suggestie vanuit KPN via dit forum.

Arnout

Ik weet het ook niet, hang nu voor de verandering maar weer eens bij de klantenservice in de wacht voor de 2e keer!!! Nadat net na 15 min wachten en 3 min in gesprek met de medewerker de verbinding werdt verbroken 😞 Klotebende bij KPN.

Reputatie 7
Kijk je via HDMI? Zo ja, zet dan in de instellingen van de iTV-ontvanger de HDMI-interface eens van "Automatisch" op "1080i". De problemen die je beschrijft herken ik op mijn Philips TV; die wil alleen werken als de iTV-ontvanger op 1080i staat, niet op één van de "p"-instellingen. Ik heb ook nog een (wat nieuwere) Samsung TV die uitstekend werkt op "Automatisch", en dan komt dat uit op 1080p50 (beiden overigens via een DVS, verder zonder problemen, ook niet met HD).

Er zijn meer KPN-klanten geholpen met deze tip, die ik ook al vaker op dit forum (en andere fora) heb gepost. Ik vraag me af waarom KPN-medewerkers (KS, Webcare) dit nog steeds niet weten.

Hallo Henk,

Ja ik kijk via HDMI, ik heb jou tip geprobeerd maar helaas dit helpt niet.

Ik moet wel toegeven dat ik deze tip nog niet eerder gehoord had van een KPN medewerker.

Nu voor de verandering maar weer een keer gaan bellen, want de planning zou mij bellen voor een monteur. Die volgends de medewerker en diens supervisor het zou  moeten gaan maken voor mij. Ik ben bennieuwd!

Gr Stefkes

Ik heb net het tweede TV kastje aangesloten en daarop heb ik geen haperend beeld. Mijn probleem is daarmee voor nu opgelost. Ik wil wel graag van KPN horen hoe ik aan een nieuw tweede kastje kom. Kan ik het niet goed werkende kastje terugsturen ofzo?

Groet, Arnout
 Nou voor de verandering weer een kpn monteur op de stoep gehad. Deze heeft twee tv kastjes van het oude type voor mij besteld, deze zouden geen gebruik maken van het v-lan protocol. En zouden dus niet moeten schokken. Ik ben benieuwd.

Nu nog wel een andere uitdaging, er blijkt geen aparte router aangesloten te mogen worden op de experia box ??? Dit zou ook voor extra problemen zorgen. Klinkt iemand dit bekend in de oren?

Sinds 1,5 maand hebben wij glasvezel van KPN en dit probleem hebben wij ook. Echter slechts bij 1 tv.

De tv op de slaapkamer, via de draadloze adapter verbonden geeft geen problemen. In de woonkamer is een heel ander verhaal, deze zit direct bekabeld en het beeld hapert gedurende het tv kijken, maar het geluid loopt door. Na verloop van tijd wordt het beeld zwart, maar het geluid blijft het doen. Net zoals alle menuschermen.

Alleen het compleet opniuew opstarten van de tv ontvanger verhelpt dit probleem. Zeer vervelend.

Morgen zal ik alle vermelde oplossingen eens proberen en kijken of het probleem dan verholpen kan worden.

Bij interactieve tv via de ADSL hebben wij in ruim 3 jaar nooit geen enkele storing gehad.

Reputatie 7
@Stefkes

Het gebruik van een draadloze router wordt heel veel gedaan en niet alleen bij KPN. Mij is niet bekend dat KPN daar moeite mee heeft. Als de EB’s steeds matiger worden wat Wi-Fi betreft kunnen ze dit verwachten. Bovendien: staat er in de gebruiksaanwijzing iets over beperkingen mbt. het aansluiten van apparaten op de 4 ethernetpoorten (muv. de iTV-ontvanger op poort 3 bij de oudere EB’s)?

Reageer